Stránka 8 z 48

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: pon 04.11.2019 10:07
od pavproch
Dyž sa zadaří, tak aji častěji.... :twisted:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 05.11.2019 10:22
od Filozof
ono je to pomalu koníček ... prostě pokud auto nechce servis je to divné ...a ikdyby něco se udělá preventivně pro lepší pocit, ono to občas překvapí a opravdu se autu zadaří a funguje.

Teď tady jsme řešili kamarádovi 320d e91. No třičtvrtě roku to nic nechtělo ale pak to začlo od turba před všelijaké čidla až po podvozek nevim co ho čeká dalšího ale dneska to už je za kilo dvacet a co bude dál ? Kde je uspora paliva ? Tam je drahej servis kterej si to vybere...
No ono se to nezdá ale jak auto začne vyšilovat někdy je k nezastavení.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 05.11.2019 17:03
od pavproch
Tak. Sem (teda já ne, brambor2) bez rozsvícené palubky. Sem zvjedaff, jak dlouho mi/mu to vydrží. Příští týden budu mít cestovní, tak doufám, že dojedu tam, onam i z5.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 12.11.2019 17:42
od pavproch
Brambor2 asi dobrý, ani po tisíci km průletu křížemkrážem skrz CZ se nikde nic nerozsfítilo a jede jak má. Ufffff. Kuju.

Btw, ///M550d mně v pružném zrychlení 60 až nekonečno pěkně odskočil, je halt vidět, že je tam 230kW a hlavně moře Nm, no.... a to sem se opravdu snažil furt v redline.... až to bramborovi2 v jedné zatáčce lehce cuklo zadkem (a mně u zadku, bych uštíp dvoustovku hřebík), taxem se přestal snažit ho dojet, no.... :oops:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 12.11.2019 20:25
od Filozof
Po přímce na dálnici ti ujede ale okresy bys měl navrch v zatáčkách.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: stř 13.11.2019 10:30
od pavproch
Sem se jinde dozvěděl že 50d nemá 230kW jaxem napsal, ale rovnou 294 :idea:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: stř 13.11.2019 11:22
od Stickler
Je to tak, je tam 294kW, tedy takřka 400HP. Mě naopak při potkání nějakého Jirky (dle zakázkové RZ) s M550d na dálnici, se kterým jsme se trošku hašteřili, potěšilo, že jsem mu i se starou palivovou pumpou (cca -30 až 50 HP, nestíhala ve vysokých otáčkách) o něco vždy ujel, i když se hodně snažil - byl to ale fajn chlápek, s úsměvem jsme si později přibrzdili vedle sebe a uznale na mě mávl :D
Věřím, že po dalších úpravách (FMIC, downpipes, blow-off, sání, nová turba) to vytáhnu zase o level výš.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: ned 17.11.2019 19:33
od pavproch
Otázka na JaraXe a jiné znalejší: N52B30 - až budu měnit DISA klapky (prý mají tendenci se věkem rozpadat a brambor2 už má 13 let, sic jen 93tis km), tak koupím nové OEM (žádný repas ani aftermarket) - a fčíl ta otázka: je ta výměna "plug and play" nebo se ty nové DISA klapky musí programovat/registrovat/nastavit v SW auta?

Btw, našel jsem si správně v ETK, že ty DISA klapky jsou 11617579114 a 11617560538 a schovávají se pod názvem "adjuster unit" ??

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: ned 17.11.2019 21:03
od JaraX
ano, je to plug and play,
ta vnější velká co se rozpadá - otázka 15min, pohoda,
ta vnitřní - sání ven, a rovnou i těsnění pod sání a taky separator + hadice pokud je starší 6-8 let nebo 150tkm.
čísla dílů sedí.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: pon 18.11.2019 09:29
od pavproch
Kuju.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: pon 18.11.2019 11:07
od pavproch
Chjo no. Když se věci používají, taxe občas zadaří....

Jedu si takle a najednou "bum" rána jak z děla do čelního skla, šutr od nákladáku před mnou, v čelním skle důlek jaxfiň (cca 2cm v průměru) ale bez paprskových prasklin do okolí, přesně mezi černýma tečkama (neprůhlednýma) na okraji skla tj. mimo oblast kudma se dívám, čili přes STK bych projít moh. Možná. Pokud to neporoste, tak sklo měnit nebudu (i přesto, že mám výměnu skla v pojistce) a uvidím jak STK v dubenci .... Ale dálniční nálepku 2020 nalepím tak, aby šla snadno sundat, preventivně (tj. pomocí deaktivace lepidla na texaskách/tričku).

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: pon 18.11.2019 11:58
od vita11
Tak ho nech opravit, když nechceš měnit. Bude to stát pár stovek a navíc by to měla pojišťovna zaplatit

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: pon 18.11.2019 13:18
od Francis
pavproch píše:... dálniční nálepku 2020 nalepím tak, aby šla snadno sundat, preventivně (tj. pomocí deaktivace lepidla na texaskách/tričku).
Lépe funguje jakýkoli krém na ruce. Lehce namažeš a pak kdykoli sloupneš.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 19.11.2019 12:13
od Totic
Nechal jsem si kdysi taky pár prasklinek "zneviditelnit" v autosklech pryskyřicí za pár stovek. Určitě bych STK nějak nedráždil, můžou si dnes na autě najít kdeco.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 19.11.2019 16:29
od pavproch
Chlopi, poraďte, prosím, pokud vás něco napadne. Kuju už předem.

Brambor2 (N52B30) od doby co je můj neměl (mnou) udělaný servis motoru (ten sem dělal až fčíl při 90tis km - velký, preventivní) a celou tu dobu (15tis km) "blbnul" (pod plným plynem cca ve 4.5tis otáček poměrně výrazné zhoupnutí v tahu - zabral výrazně víc). Okamžitě po servisu 90tis tohle zmizelo a už se neobjevuje, táhne nádherně lineárně od volnoběhu až po redline).

Ale asi 2tis km po tom servisu se objevila (a furt se drží) jiná zapeklitost: při velmi jemné práci s plynem (čti: jedu na absolutní plynulost/hladkost jízdy) jakoby "zůstává viset" pedál plynu - plynule přidám a sekundu se (skoro) nic neděje, potom teprv začnou růst otáčky, ale o to razantněji; uberu plyn a jakoby sekundu to ještě drželo otáčky (pod plynem), než začnou padat dolů (brzdit motorem) - prostě nereaguje to fčíl tak lineárně a přímočaře (jako by se ten motor rozmýšlel jestli to myslím vážně, ten signál plynovým pedálem) jak to reagovalo předtím a jak reaguje i N52B30 v m4Zlikovi....

Je to ale sotva znatelné, opravdu na hranici rozpoznatelnosti. O to víc mě to sere.

Navíc, dělá to (zřejmě) jen když je plus 8 až 15, když je chladněji, tak (zřejmě) ne.

Nenapadá někoho něco, po čem jít?

Žeby zůstávala "viset" palivová pumpa?
Žeby někde "fouklo" těsnění pod sáním?


Servis 90tis km byl: wolej (CFS), filtry, sfíčky, cívky, vstřiky atd.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 19.11.2019 16:30
od pavproch
Jo, ten důlek ve skle řešit fčíl nebudu, nechát to (doufám) mrazem (v zimě) vyrůst (maximálně tomu trochu "pomůžu" třeba těplou vodou) v prasklinu a pak to sklo vyměním na pojistku.

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 19.11.2019 16:56
od JaraX
proč jsi měnil vstřiky na nepřímovstřiku? a cívky v 90tkm?
dělal jsi DISY?

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 19.11.2019 19:23
od pavproch
ref cívky a vstřiky - protože 13 let :twisted:

na DISY se teprve chystám, výhledově

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 19.11.2019 20:02
od MattyX
On už je chudák vymóglené z té N53 že měnil vstřiky :D tyhle vstřikovače se jen tak jako z bůh darma měnit nemusí :)
Cívky ještě OK, ale 90tis je zbytečně brzy :)
Každopádně to co popisuješ rozhodně není něco s palivovým čerpadlem, to dává furt maximální tlak od volnoběhu po redline :)
Každopádně to vypadá jak kdyby škrtící klapka reagovala později, vytahnutí je na chvilku, pořádně vyčistit, případně na diagnostice zkontrolovat kalibraci ;)

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Napsal: úte 19.11.2019 20:09
od pavproch
Kuju, zkusím.