Stránka 63 z 77

Napsal: čtv 10.01.2013 02:36
od Morte
mám dvě otázky- jak je možný, aby pístní kroužek drnčel? jak zní drnčící kroužek?

Napsal: pon 14.01.2013 19:19
od smepet
Morte píše:mám dvě otázky- jak je možný, aby pístní kroužek drnčel? jak zní drnčící kroužek?

To jako ze je prilepeny a nepruzi a drnci ? To se jen tak zvenku poznat neda a muže to byt víc věci....podle mne a drnci to i za studena nebo jen po ohrati ?

Napsal: úte 05.02.2013 02:03
od janbrasna
Perunwit píše:jsem zjistil že jeden olejářskoj krámek v plzni má oba, tak jsem nic neobjednával


Můžeš prosím napsat jaký/kde? Díky moc.

Napsal: stř 06.02.2013 16:14
od janbrasna
Prošel jsem tady info k olejům horem dolem, prolez jsem US fóra, strávil hodiny na BITOG mezi olejovýma fanatikama, a pořád tak nějak nemam jasno…

Jednak normy. LL-04 je primárně kvůli naftě a EU tabulkám, takže neřešim a pro N62 45i a N52 30i koukam na LL-01.

Nicméně jak se pak liší kvalitou mezi sebou oleje s různýma viskozitama od stejnýho výrobce? Když jsem si třeba seřadil Castroly podle ceny, tak vyšly takhle od nejlevnějšího po nejdražší:

— EDGE 5W30
— EDGE FORMULA RS SPORT 0W40
— EDGE 0W30
— EDGE PRO 0W30
— EDGE SLX PRO 0W30

První je jasnej. Ale proč je ta 0W40 v podstatě mezi nejlevnějšíma? Já bych jí čekal dražší než ty včechny 0W30? Znamená to, že vlastním složením jsou ty 0W30ky lepší než ta RS Sport Formula 0W40? (Jednotlivý rozdíly mezi těma 0W30kama už jsem pak nezkoumal.) Přijde mi to trochu divný a doufam že mi někdo vysvětlí proč to tak je, třeba to nemá s kvalitou co dělat (výrobní náklady? poptávka? marketing?)

Napsal: pát 08.03.2013 21:35
od Mick88
Zdravím a promin že otravuju,ale chci se zeptat jestli nějaký problěm když do mého auta(e36 325i automat) se lil olej 10w40 a mě čeká výměna a chtěl bych tam nalít 5w40 jev tom nějaký problém?či to motoru uškodí?popř jaký olej bys mi doporučil? předem děkuju za odpověd

Napsal: stř 13.03.2013 20:16
od vassagg
kterej mam vybrat pro 318i 87kw??
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Eni i-Sint 5W-40
pridam i link
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-1l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... t-5W-40-4l

Napsal: čtv 21.03.2013 10:51
od mouka
Vlastním 330D E46, 2003, 270tis.KM...

prosím o radu, jaký olej...nevím vůbec.

Děkuji

H.

Napsal: čtv 21.03.2013 10:51
od mouka
Vlastním 330D E46, 2003, 270tis.KM...

prosím o radu, jaký olej...nevím vůbec.

Děkuji

H.

Napsal: čtv 21.03.2013 10:52
od mouka
Vlastním 330D E46, 2003, 270tis.KM...

prosím o radu, jaký olej...nevím vůbec.

Děkuji

H.

Napsal: úte 26.03.2013 12:22
od bobbysixkiller
ahoj mam velkou prosbu mam e46 320D r.v 2000 100kw potreboval bych poradit co tam mam dat za olej nechci tam dat neco spatnyho ...dekuju mockrat za odpoved

Napsal: úte 26.03.2013 15:28
od j3ykobim
můžu dát do e36 323i 10W60 z důvodu lepšího mazání za tepla nebo je to blbost? nebo klasicky 10W40? do teď sem dával jen 5W-40, ale v letě za ve velký vedrech když auto protáhnu se mi zdá že olej nemá dobré vlastnosti pro mazání. používám castrol magnetec

Napsal: úte 26.03.2013 22:05
od Danny
v pohodě ho tam můžeš dát motoru tím jen prospěješ
pokud bys měl zájem prodávám OMV 10W-60 za 180,-/1l

Napsal: stř 27.03.2013 16:44
od tanner540i
Danny: To myslis vazne? Jak tomu jako prospeje.. Kdyz pominu to, ze tenhle olej do toho motoru nepatri, a na jeho idealni pracovni teplotu se dostane pouze obcas, jestli vubec nekdy, tak jako bonus je ten olej po par tis.km zraly na vymenu.
Asi by bylo potreba uvadet veci na pravou miru, a ne rict - jo 10W-60 je lepsi nez 10W-40. Kazdy olej je vhodny do jineho rezimu pouzuvani motoru.

Takze 10w-60 do tohoto motoru tak max. na oruh, kraveni v lete. Naopak pri beznem provozu bude krajne nevhodny + je potreba zkratit vymenne intervaly.

Napsal: stř 27.03.2013 18:13
od j3ykobim
no jelikož nikdo neodpověděl včas a sám sem nebyl s komentu v tomto postu rozmnej tak sem vzal radeji klasiku 10W-40, jinak olej měnim po 10tis km nebo jednom roce. Škoda že si nedal vědět dřív, to bych ho vzal za tu pěknou cenu :)

Napsal: čtv 28.03.2013 12:34
od Danny
tanner540i píše:Danny: To myslis vazne? Jak tomu jako prospeje.. Kdyz pominu to, ze tenhle olej do toho motoru nepatri, a na jeho idealni pracovni teplotu se dostane pouze obcas, jestli vubec nekdy, tak jako bonus je ten olej po par tis.km zraly na vymenu.
Asi by bylo potreba uvadet veci na pravou miru, a ne rict - jo 10W-60 je lepsi nez 10W-40. Kazdy olej je vhodny do jineho rezimu pouzuvani motoru.

Takze 10w-60 do tohoto motoru tak max. na oruh, kraveni v lete. Naopak pri beznem provozu bude krajne nevhodny + je potreba zkratit vymenne intervaly.


idelální pracovní teplota oleje - co to je? ten olej prostě neztrácí své schopnosti mazat i při vyšším zatížení a to je to co on požadoval a tím mu prospěje


minimálně má kvalitnější základ protože je plně syntetický oproti polo 10W-40 interval není potřeba z žádného důvodu zkracovat /kromě brutálního honění někde na okruhu kažký týden a podobných aktivit/

že je na běžné ježdění krajně nevhodný je totální kravina - čím jako?
mám s ním velice dobré zkušenosti v šestiválcích tíšší chod - hydroštely si jen libují :lol:

Napsal: čtv 28.03.2013 16:40
od tanner540i
idelální pracovní teplota oleje - co to je? ten olej prostě neztrácí své schopnosti mazat i při vyšším zatížení a to je to co on požadoval a tím mu prospěje


Ano, udrzi si dobre mazaci schopnosti i pri vysokem zatizeni/teplote, naopak za studena (nez se dostane na svou pracovni teplotu) klade vsem castem motoru vetsi odpor, a neni schopen tak rychle mazat, jako treba obycejna 5w-40.

minimálně má kvalitnější základ protože je plně syntetický oproti polo 10W-40 interval není potřeba z žádného důvodu zkracovat /kromě brutálního honění někde na okruhu kažký týden a podobných aktivit/


Nechapu jak z oznaceni 10w-60 poznas ze se jedna o plnou syntetiku.. Tohle je mytus, ktery se siri po celem internetu. Norma oznacuje jeho zakladni vlastnosti podle dane normy, nikoliv na jakem zakladu je vyroben - coz je uz v dnesni dobe nepodstatne.
Tim se dostavame k tomu, ze prave to cislo 60 oznacuje jeho "odolnost" vuci vysoke teplote, ktere se da dosahnout pouze pouzitim velkeho mnozstvi aditiv. Prave tyto jeho slozky rychle degraduji pri styku s palivem/vodou - proto treba po 10tis km jiz vykazuje horsi mazaci vlastnosti nez obycejna 10w-40. To je duvod zkraceni intervalu.

Btw. proto se take jako longlife oleje pouzivaji 5w-30, 10w-30 - nejmene aditiv zarucuje dlouhodobou funkcnost oleje pri stejnych vlastnostech.

že je na běžné ježdění krajně nevhodný je totální kravina - čím jako?
mám s ním velice dobré zkušenosti v šestiválcích tíšší chod - hydroštely si jen libují Laughing


Na tuto otazku jsem odpovedel v minulem odstavci, jen dodam ze ten tissi chod je dany prave tim, ze beznou jizdou tenhle olej nezahrejes na jeho idealni teplotu, takze je "hustejsi" - hydra nejsou slyset, ale zbytek trpi.

Napsal: čtv 28.03.2013 18:47
od Danny
ad1
10W-60 namaže motor uplně stejně rychle jako 10W-40 kterou tam nalil

ad2
z označení to samo nepoznám protože v dané viskozitě je teoreticky možné namíchat i minerál ale holt ten olej prodávám tak to vím

ad oleje 0W30 5W30
vykoupeno vyšší spotřebou oleje - vhodné samo jen pro novější motory

Napsal: ned 31.03.2013 14:22
od ACDC
Mohu dát polosyntetiku této značky do vylítanýho M62 3,5? Papká už olej a je blbost dolévat pořád plnou syntetiku. Nebo je o průser? Řekl bych že ne ale zeptám se..

Napsal: ned 31.03.2013 16:17
od ACDC
Tak asi ne. Má špatný základ z ruské sirnaté ropy..

Napsal: čtv 11.04.2013 13:10
od Liner
Zdravim. pročetl sem si tenhle topic v podstate cely. ale stejně se zeptam.

Mám E36 328 najeto asi 300t km, rok konec 96 M52B28. Bohužel vůbec nevím co se tam za celou dobu života lilo, celou dobu bylo ovšem v nemecku.

podle příspevku nejčasteji doporučujete 5W40 a 10W40 pro motory v horsim stavu. a zaroven nedoporučujete z 10 se vracet na 5. Olej mi motor podle vseho nebere. a tak nevim jestli pro jistotu dát 10w40 nebo jit do 5w40. :-/
Nechci mu nijak pohorsit což by bylo asi jistejsi volba 10 ale zase díky studenym startům by byla lepsi 5... s autem najezdim necelejch 5 tisic a pres zimu ho mám v garazi, kdy ho jednou za mesic nastartuju a necham zahrat.

znacku jsem vypozoroval Castrol Magnatec nebo Mobil Super 3000 (která je lepší?)

Tak jestli bych moh slyset nějaky nazory na vec :) Předem díky:)