Timhle bych se moc neridil, kdyz doporuceny olej pro m62tu je 5W-30doporučená maziva pro BMW
-motor
-převodovky
-diferenciál
http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_id=15
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jaký olej?
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
-
thundercat
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
-
raging
- Registrovaný
- Příspěvky: 114
- Registrován: ned 28.06.2009 00:00
- Bydliště: Olomouc a Bouzov
- Klubové ID: 2093
Pokračuj tím,co v motoru bylo tzn.10W40 a je šumafuk,jestli Castrol,nebo Shell a po cca 15 tkm vyměň.MACEK píše:Ahoj, jaký olej byste doporučili pro motor m50b25 nevanos, najeto cca 300tkm, používaný 10w40... má smysl kupovat originál BMW třeba http://www.abv-autodily.cz/?page=detail ... ist=#popis nebo stačí např. Shell HX6,7Děkuji.
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Myslel jsem to tak, ze 5w-30 je absolutne nevhodny pro benzinove, relativne otackove motory s vysokou odpadni teplotou.čao,
nevím jestli je to co píšeš špatně nebo dobře
řídím se tím, že BMW oficiálně používá oleje Castrol
Castrol na této stránce má přehled doporučených olejů pro BMW
je možné, že ty máš v uživatelské příručce napsaný jiný - nevím
u mojí M54 to sedí
U M62TU je to pomerne znamy "preslap", kdy bmw naprosto nepochopitelne doporucuje nevhodny olej. Jelikos tyhle V8 maji i vyssi pracovni teplotu vody, nez je beznych 90°. Nejvice je to poznat na autech, ktere jezdily dlouho do autoriz. servisu a jezdily prave 5W-30, kdy je cely motor neuveritelne zasrany karbonem. Dost je toho o tomhle problemu napsano na US forech. Americane s timto meli jeste vetsi problemy, jelikos jim byla doporucena vymena oleje po 15tis. mil
Svymi vlastnostmi je 5W-30 vhodny primarne do naftovych motoru.
Jinak u tve M54 je doporuceny take 5W-30 - coz je v poradku, pokud jezdis pouze v zime a nejezdis moc rychle po dalnici
-
thundercat
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Jenze prvni cislo je cerpatelnost oleje za studena.. tzn. 0W-30, 5W-30, 10W-30 atd. maji stale stejne vlastnosti pri pracovni teplote motoru i odolnost proti prehrati.
Pro tvuj motor je naprosto idealni 5W-40 s ohledem na potreby motoru a zdejsi klimaticke podminky. Dokonce i cenove vyhodnejsi.
Pokud by si chtel zbytecny luxus, muzes koupit 0W-40.
Pro tvuj motor je naprosto idealni 5W-40 s ohledem na potreby motoru a zdejsi klimaticke podminky. Dokonce i cenove vyhodnejsi.
Pokud by si chtel zbytecny luxus, muzes koupit 0W-40.
-
MACEK
ok děkujiraging píše:Pokračuj tím,co v motoru bylo tzn.10W40 a je šumafuk,jestli Castrol,nebo Shell a po cca 15 tkm vyměň.MACEK píše:Ahoj, jaký olej byste doporučili pro motor m50b25 nevanos, najeto cca 300tkm, používaný 10w40... má smysl kupovat originál BMW třeba http://www.abv-autodily.cz/?page=detail ... ist=#popis nebo stačí např. Shell HX6,7Děkuji.
No tohle vlakno je super vydarene.
Nasledujici dokument by mel osvetlit specifikace LL-01 LL-04 LL01-FE a LL-98 vc. moznosti pouziti pro ruzne BMW motory.
Zajimave je, ze olej LL-04 spec. muze byt pouzit v benzinovych motorech pouze na uzemi EU ( + svycarsko )...
Nasledujici dokument by mel osvetlit specifikace LL-01 LL-04 LL01-FE a LL-98 vc. moznosti pouziti pro ruzne BMW motory.
Zajimave je, ze olej LL-04 spec. muze byt pouzit v benzinovych motorech pouze na uzemi EU ( + svycarsko )...
- Přílohy
-
- BMW-Oil-Specs-and-Recs.pdf
- (95.6 KiB) Staženo 281 x
-
scoo8y
- Registrovaný
- Příspěvky: 937
- Registrován: čtv 08.06.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1020
Po přečtení většiny příspěvků z toho jsem moudrý tak napůl:)
Mám E34 520i M50, 170000 nalítáno. Jaký olej použil první majitel netuším, já používal nejdřív Mobil 1 Synt S 5w-40 a naposledy nástupce Mobil Super 3000 X1 5W-40.
Jde o to, že mi asi trochu drnčí pístní kroužky na druhém válci a nerad bych to ještě víc dojebal. Dotaz zní zda lze jiným olejem s jinou viskozitou redukovat drnčení.
Pokud bych ponechal 5w-40 možná bych letos zkusil tento Castrol Magnatec 5W-40 C3.
BTW: olej nikde neteče ani motor ho nežere
Mám E34 520i M50, 170000 nalítáno. Jaký olej použil první majitel netuším, já používal nejdřív Mobil 1 Synt S 5w-40 a naposledy nástupce Mobil Super 3000 X1 5W-40.
Jde o to, že mi asi trochu drnčí pístní kroužky na druhém válci a nerad bych to ještě víc dojebal. Dotaz zní zda lze jiným olejem s jinou viskozitou redukovat drnčení.
Pokud bych ponechal 5w-40 možná bych letos zkusil tento Castrol Magnatec 5W-40 C3.
BTW: olej nikde neteče ani motor ho nežere
scoo8y píše:Po přečtení většiny příspěvků z toho jsem moudrý tak napůl:)
Mám E34 520i M50, 170000 nalítáno. Jaký olej použil první majitel netuším, já používal nejdřív Mobil 1 Synt S 5w-40 a naposledy nástupce Mobil Super 3000 X1 5W-40.
Jde o to, že mi asi trochu drnčí pístní kroužky na druhém válci a nerad bych to ještě víc dojebal. Dotaz zní zda lze jiným olejem s jinou viskozitou redukovat drnčení.
Pokud bych ponechal 5w-40 možná bych letos zkusil tento Castrol Magnatec 5W-40 C3.
BTW: olej nikde neteče ani motor ho nežere
no prvně bych opravil motor ... a pak bych tam nalil, to co výrobce doporučue pro tvůj motor - viz servisní kniha (myslím že tam patří 10W-40 - ale to si ověř). Vím že tohle jsi asi nechtěl slyšet.
Jinak ani moc nevěřím že E34 má najeto 170 tis... to mám už skoro i já a auto o cca 15 let mladší.
zjisti si tu specifikaci oleje co je psaná pro tvůj motor. Pokud tam leješ 5W-40 ... a patří tam 10W-40 ... tak by to mohlo trochu pomoci.scoo8y píše:To ze krouzky budu muset opravit je jasny, ale spis jsem doufal ze b tomu neco trochu pomohli. Na vymenu to zatim neni... kazdopadne 170000 ma;-)
Origo 170t... tak to je rarita, té si važ.
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
-
scoo8y
- Registrovaný
- Příspěvky: 937
- Registrován: čtv 08.06.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1020
No byl to jen dotaz, za jiný olej to může třeba utlumit. ale to je jedno... každopádně jsem se o tom s někým bavil a ten zvuk poznával... rezonance u druhého válce při zvýšení otáček nad 2000... je to lem prvního až třetího a nejvíce je to slyšet u druhého. Nicméně nikdo blíže to zatím nezkoumal.tanner540i píše:Muzes puzit jak 5w-40, tak 10w-40. Nejak ale nechapu, co ma spolecneho olej s pistnimy krouzky?A uz vubec nechapu, jak jsi identifikoval drnceni krouzku na 2. valci
