Esli je to tenhle: 13627585278 (resp. od 2013 je to tehle: 13628617097), tak ten už je taky vyměněnýstarML píše: B6239/X6042 - Saugrohrdrucksensor nebo Differenzdruck http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0013.png
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
N53B30O0
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
....a fčíl dám ještě nějaké postřehy z méno myšlenkového vzepětí a samostudia za poslední asi tři dny:
a) nechám vyčistit ventily sání (chemií, ne mechanicky) - na tachu už je 200tis km, tak to určitě nebude naškodu
b) jak píšu, obě DISA klapky (11617579114, 11617560538) sem už vyměnil, ale objevila se mi v hlavě jedna otázka - to co s nima hýbe (pohon/krok.motorek) je skryto uvnitř, tj. vyměnil sem to s výměnou celé DISA nebo ne? Anebo udělat to, co se často dělá při tuningu oturbených sazometů - prostě to proměnné sání vyrvat ven a nahradit "kusem trubky"???
c) v palivové soustavě sem našel ještě jedno čidlo, co jsem opoměl vyměnit - low fule pressure sensor 13537614317 - nechám ho vyměnit.
d) odkud dostává klapka v druhém laufu výfuku povel k otevření? myslím si ale , že problém je nastraně "sání" ne výfuku... ale kdoví...
e) už sem to ty kdysik psal - jestli se náhodou nejedná o nějakou (skrytou, na teplotě a provozních podmínkách závislou) vadu DME - to mi připadá ale silně nepravděpodobné....
f) kromě váhy vzduchu, teplotního členu (11617550466) a toho výše zmíněného čidla dif. tlaku jsou tam ještě nějaké další čidla tlaku/teplot/průtoku vzduchu v sání ? (Na tohle si vlastně odpověděl před chvílí - nejsou)
g) nemůže být nějaká zrada v mechanice vanosů, že se ventily za určitých jízdních podmínek dočasně nedovřou? (obě čidla natočení a oba solenoidy vanosů sou už vyměněné)
h) no a ten ventil odvětrání nádrže viz výše
a) nechám vyčistit ventily sání (chemií, ne mechanicky) - na tachu už je 200tis km, tak to určitě nebude naškodu
b) jak píšu, obě DISA klapky (11617579114, 11617560538) sem už vyměnil, ale objevila se mi v hlavě jedna otázka - to co s nima hýbe (pohon/krok.motorek) je skryto uvnitř, tj. vyměnil sem to s výměnou celé DISA nebo ne? Anebo udělat to, co se často dělá při tuningu oturbených sazometů - prostě to proměnné sání vyrvat ven a nahradit "kusem trubky"???
c) v palivové soustavě sem našel ještě jedno čidlo, co jsem opoměl vyměnit - low fule pressure sensor 13537614317 - nechám ho vyměnit.
d) odkud dostává klapka v druhém laufu výfuku povel k otevření? myslím si ale , že problém je nastraně "sání" ne výfuku... ale kdoví...
e) už sem to ty kdysik psal - jestli se náhodou nejedná o nějakou (skrytou, na teplotě a provozních podmínkách závislou) vadu DME - to mi připadá ale silně nepravděpodobné....
f) kromě váhy vzduchu, teplotního členu (11617550466) a toho výše zmíněného čidla dif. tlaku jsou tam ještě nějaké další čidla tlaku/teplot/průtoku vzduchu v sání ? (Na tohle si vlastně odpověděl před chvílí - nejsou)
g) nemůže být nějaká zrada v mechanice vanosů, že se ventily za určitých jízdních podmínek dočasně nedovřou? (obě čidla natočení a oba solenoidy vanosů sou už vyměněné)
h) no a ten ventil odvětrání nádrže viz výše
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
ad d) Abgasklappe na výstupu laufu ovládá ŘJ motoru podtlakem přes elektroventil Y198 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 2_0001.png , ale pokud by ta hadička byla zteřelá, vede skrz celé auto, tak by to tudy mohlo tahat falešný luft pod "throttla".pavproch píše:d) odkud dostává klapka v druhém laufu výfuku povel k otevření?
h) no a ten ventil odvětrání nádrže viz výše
ad h) ventil odvětrání nádrže Y6120 se dá ověřit externím zapojením 12V, ale důležitější jsou ty dvě hadičky, protože vakuum není slyšet a zase by to mohlo tahat falešný luft
Až budeš v TA3, tak se ozvi, více v SZ.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
sundal sem víčko a pohonil to proti kopci.... chybu to nehodilo, "píčování" nepřestalo, jen bylo o fous slabší.... takže ani nic, no...Hanz píše:Ventil jde vyloučit snadno, sundej víčko nádrže nebo tam dej to z benzinky (proste ne zcela tesnici). Ikdyž tady to možná hodí chybu netesne palivové soustavy, tuším od EU3 nahoru to je soucast onboard diagnostiky. Ale zkusil bych to.
-
matiz
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
V jakem stavu byly ty disy? Mas je ? Ze bych se na ne podival -))
Vzheledm k tomu cos uz vsecko vymenil by ta druha DME nebyla az tak od věci... Mas s tim neustale problém a nejde to odchytit. Mas snad všechno nove a presto to porad není dobre. Ne ze bych si na tu jednotku vsadil, ale zkusil bych to. Snazil bych se nejakou pujcit.
Vzheledm k tomu cos uz vsecko vymenil by ta druha DME nebyla az tak od věci... Mas s tim neustale problém a nejde to odchytit. Mas snad všechno nove a presto to porad není dobre. Ne ze bych si na tu jednotku vsadil, ale zkusil bych to. Snazil bych se nejakou pujcit.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Navážu na starší příspěvky.... poslední asi tři dny (z toho jedna SC, asi 800km včera v těch sračkách) sem se věnoval intenzivnímu výzkumu, co by asi mohlo být příčinou teho "nepadání" otáček... a přišel sem na pár dalších věcí, které to NEjsou:
- není to ten podtlakový ventil v kufru (otevírání klapy výfuku) - i když sem hadičky odpojil (čili přisávaly si vzduch ) nebo naopak úplně zaslepil, chovalo se to stejně (blbě)
- není to ani odvětrání nádrže, i s otevřeným víčkem se to chová stejně blbě
- není to ani "ventilace" motoru, ani pootevřené víčko (na dolívaní oleje) to nezměnilo (ani k horšímu, ani k lepšímu)
Zrovna fčera se to během jízdy asi na 30km dvakrát skokově (bez zjevné příčiny, bez změny jízdního stylu či razance jízdy) změnilo, a to tak že dramaticky - cca 10km se s tím fakt téměř nedalo jet - při odřazení otáčky (i bez dotyku nohy s pedálem plynu) vyletěly o 300 nahoru....
Otázka: veškerý vzduch se do spalovacího prostoru dostává POUZE skrz škrtící klapu, že? (Tj. není tam nějaký bypass či co...)

Takže pokud to někdy začne blbnout, příčinou musí být nějaký signál , který z neznámých důvodů nechá tu klapku otevřenou déle/více než by měla být ...
Nojono, ale těch signálů, co DME zpracovává je kopec... a vzhledem ke komplikovanosti dnešních aut to klidně může způsobovat např. signál od zátěžové dečky či co.... a sem tam kde sem byl... kurwa, PROČ to někdy (čím dál tím časteji) blbne a někdy ne?
- není to ten podtlakový ventil v kufru (otevírání klapy výfuku) - i když sem hadičky odpojil (čili přisávaly si vzduch ) nebo naopak úplně zaslepil, chovalo se to stejně (blbě)
- není to ani odvětrání nádrže, i s otevřeným víčkem se to chová stejně blbě
- není to ani "ventilace" motoru, ani pootevřené víčko (na dolívaní oleje) to nezměnilo (ani k horšímu, ani k lepšímu)
Zrovna fčera se to během jízdy asi na 30km dvakrát skokově (bez zjevné příčiny, bez změny jízdního stylu či razance jízdy) změnilo, a to tak že dramaticky - cca 10km se s tím fakt téměř nedalo jet - při odřazení otáčky (i bez dotyku nohy s pedálem plynu) vyletěly o 300 nahoru....
Otázka: veškerý vzduch se do spalovacího prostoru dostává POUZE skrz škrtící klapu, že? (Tj. není tam nějaký bypass či co...)

Takže pokud to někdy začne blbnout, příčinou musí být nějaký signál , který z neznámých důvodů nechá tu klapku otevřenou déle/více než by měla být ...
Nojono, ale těch signálů, co DME zpracovává je kopec... a vzhledem ke komplikovanosti dnešních aut to klidně může způsobovat např. signál od zátěžové dečky či co.... a sem tam kde sem byl... kurwa, PROČ to někdy (čím dál tím časteji) blbne a někdy ne?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Ad test těsnosti sání: nedělal, ale stejně ho nemůžu udělat za jízdy, kdy jedině poznám, esli to blbne nebo ne..
Ad DME - otázka: když bych koupil novou DME (v autorizáku podle VIN) - bude výměna pouhé PnP nebo se bude muset kódovat nebo s DME opravdu bych musel vyměnit i CAS a klíč? A co ten piggybag, co sme tam společně montovali, ten se bude muset taky přepojovat?
Ad vstupy do sání za škrt. klapou: odvětrání klikovky ani odvětrání nádrže to není (viz výše), EGR mám zaslepený...
Ref netěsnost obecně: dyby tam někde nějaká byla, tak by to dělalo VŽDYCKY, enemže ono to dělá ENEM NĚKDY...proto mne to vede k myšlence na tu klapu resp. její delší/větší otevření. Klapa je tam nová, takže v ní smaotné to není... takže proto hledám který signál vstupující do DME to delší/větší pootevření způsobuje...
Začínám mít ale fakt podezření na DME, resp. nějaký "studený" spoj v ňom... viz i moje letní příspěvky, kdy se mi zdá, že při těplotě nad 30st C dočasně chcípne tak 50 kobyl ze stáda....
Ad DME - otázka: když bych koupil novou DME (v autorizáku podle VIN) - bude výměna pouhé PnP nebo se bude muset kódovat nebo s DME opravdu bych musel vyměnit i CAS a klíč? A co ten piggybag, co sme tam společně montovali, ten se bude muset taky přepojovat?
Ad vstupy do sání za škrt. klapou: odvětrání klikovky ani odvětrání nádrže to není (viz výše), EGR mám zaslepený...
Ref netěsnost obecně: dyby tam někde nějaká byla, tak by to dělalo VŽDYCKY, enemže ono to dělá ENEM NĚKDY...proto mne to vede k myšlence na tu klapu resp. její delší/větší otevření. Klapa je tam nová, takže v ní smaotné to není... takže proto hledám který signál vstupující do DME to delší/větší pootevření způsobuje...
Začínám mít ale fakt podezření na DME, resp. nějaký "studený" spoj v ňom... viz i moje letní příspěvky, kdy se mi zdá, že při těplotě nad 30st C dočasně chcípne tak 50 kobyl ze stáda....
-
matiz
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Neinvestoval bych osobne bez rozmyslu, snazil bych se sehnat majitele ktery ma dme, cas a klic, ty bych prehodil za to co tam mas a vyzkousel. Nasledne bych to bud vratil s nejakym poplatkem nebo koupil dme pokud se to osvedci a udelal klon. Ale az se to osvedci. Cas a klic vratis urcite, ten bys mel jen proto aby nebylo nutne klonovat dme dokud nebudes vedet ze to je tim. Ten tunyng tam klidne nechat, tim to neni...
Nova jednotka je ranec, v zadnem pripade to neni pnp a prijde jako dil jen na tvoje konkretni auto. Ani o tom neuvazuj dokud to nebudes mit potvrzene a i tak bych ja volil pouzitou. 40 papiru bych nedal... Nevim presne co stoji, nechce se mne to hledat, ale tak nejak to asi bude...
Nova jednotka je ranec, v zadnem pripade to neni pnp a prijde jako dil jen na tvoje konkretni auto. Ani o tom neuvazuj dokud to nebudes mit potvrzene a i tak bych ja volil pouzitou. 40 papiru bych nedal... Nevim presne co stoji, nechce se mne to hledat, ale tak nejak to asi bude...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
No šak jo, fčíl sa věnuju pokusování... první bude ošulení čidla venkovní těploty, aby si auto myslelo, že je venku furt plus dvacet (což je těplota, při které se mi zdá, že to blbne nejméně často a nejméně intezivně a zároveň se mi nezdá, že by kobyly už scípaly...)
Jo, nová DME je ranec, už sem se na to ptal, určitě přes 30...
Jo, nová DME je ranec, už sem se na to ptal, určitě přes 30...



