Stránka 7 z 8

Napsal: pát 08.07.2016 16:29
od Rejchy
Převodovka u 525D a 530D by měla být totožná.Jen 525D má menší výkon,tudíž by nemusela dostávat takový ceres a mohla by déle vydržet.

Napsal: pát 08.07.2016 19:09
od matrose
Me vydrzela na 530D 142km automaticka převodovka 340tis.Turbo se poroucelo v 350tis a 500km na to cerpadlo pod ridicem a jinak je vsechno na motoru puvodni a mam prez 370tis. Tak kvalitni motor to urcite je.Pravda ze prevodovky GM jsou profkaknute ze se serou,ale na druhou stranu,jdou levneji repasovat

Napsal: pát 08.07.2016 20:30
od horan
Me by zajimalo, jestli by se tu nasel nekdo z jihu moravy s e39 540i nejlepe v manualu. Uz par tydnu hledam v8 pro sebe misto moji 525d a nez pro nejakou pojedu, tak bych se rad svezl.
Nasel jsem jich spousty, ale vzdy neco chybi z toho, bez ceho ji nechci.
Jak moc je realne 535i slabsi?
Za nabidku dekuji.

Napsal: pát 08.07.2016 20:45
od ACDC
Je reálně fakt slabší, citelně. Ale pořád lépe, než šestiválec. Pocitově i 540 už je málo. Zvykneš si rychle.

Napsal: pát 08.07.2016 21:53
od Mateo
No ja nevim, samozrejme 540i je top ale kdyz jsem koukal po 335i nebo 330i tak papirove ta 330i neni o moc horsi a nekdo rika ze pocitove jede lepe (hbyteji). Samozrejme zvuk V8 je paradni.

Napsal: sob 09.07.2016 00:01
od Filozof
pokud si zmínil motor 335i spojení s JB4 je to opravdu raketa ala M3.

Takže 335i JB4 je super zážitkové povození opravdu doporučuji. :wink:

540i e39 v manuálu - stará škola jede taky krásně a je to moc fajn .. automat taky není špatnej a cvičí stím pěkně.

Napsal: sob 09.07.2016 09:17
od horan
Filozof: to je jedna z podminek. Manual.
A pak spousta dalsiho.

Napsal: sob 09.07.2016 11:28
od Zdenda530d
horan píše:Filozof: to je jedna z podminek. Manual.
A pak spousta dalsiho.
:palec:

Napsal: sob 09.07.2016 12:20
od Misanek
matrose píše:Me vydrzela na 530D 142km automaticka převodovka 340tis.Turbo se poroucelo v 350tis a 500km na to cerpadlo pod ridicem a jinak je vsechno na motoru puvodni a mam prez 370tis. Tak kvalitni motor to urcite je.Pravda ze prevodovky GM jsou profkaknute ze se serou,ale na druhou stranu,jdou levneji repasovat
hodně pěkně zmapovaný vývoj :) hele, to turbo předtím než lehlo, tak dávalo najevo nějakýma indiciema, že jde srát? Já jenom jestli mám radši měnit preventivně nebo počkat co a jak. Olej mi zatím nemizí, turbo tlačí tolik, kolik by mělo, jenom se mi zdá asi trošku více pískající. Nicméně to může být celkem subjektivní pocit, protože nemám s čím porovnávat

Napsal: sob 09.07.2016 18:01
od Mateo
Filozof: Mel jsem na mysli 335i V8 v E39 ne novejsi 335i tam to je samozrejme o necem jinem :D

Napsal: sob 09.07.2016 18:34
od horan
Tak mas trosku bordel ve znaceni. Pokud je to e39, tak je to 535i.

Napsal: sob 09.07.2016 19:43
od Mateo
Hmm mas pravdu me v tom porad neco nesedelo tak to se omlouvam za zmateni :-) koukam ze jsem uplnej debil tak samozrejme 530i a 535i

Napsal: ned 10.07.2016 02:59
od matrose
Turbo se odporoucelo uplne bez varování.... V 90 jsem jemne pridal do kopce a hotovo,auto bez vykonu.nejhorsi ze po ceste na dovolenou v Rakousku. :twisted:

Napsal: ned 10.07.2016 17:13
od Filozof
no jo já si říkal že jsi skočil z 5er na 3er ... :-)

535i jede taky pěkně ale prostě když už tak 540i ( 180kw vs 210kw )jak říkají všichni staří baworisti.

e39 je stará škola a mít krásnou 540i v manuálu nebude nejlevnější ... počítám ceny stále rostou ...takže kolem 150-200k se dá sehnat krásnej kus vybavenej v pěkném stavu....

335i je jiná liga ale to se bavíme cenově někde u 400tis a více tam je twinturbo s 6ti válcem 3litrem a už to není stará škola ale zase to má jinej charakter....jede krásně od 0 až do konce a je to auto pro zážitky pro ty co nemají na M3 a chtějí se tomu hodně přiblížit. :-)

V8 v e39 má krásnej zvuk ale sehnat krásnej servisovanej kus není jen tak. vanosy a stav chlazení atd. musí pořešit každá 540i (740i)

držím palce at se podaří sehnat pěknej kus ..ono jich opravdu moc není.

Napsal: pon 11.07.2016 09:49
od Misanek
matrose píše:Turbo se odporoucelo uplne bez varování.... V 90 jsem jemne pridal do kopce a hotovo,auto bez vykonu.nejhorsi ze po ceste na dovolenou v Rakousku. :twisted:
No, tak to teda nečtu moc rád... Letos se chystáme do Řecka a chtěl jsem jet autem... :roll: teď nevím jestli to riskovat :) ani ti to třeba nežralo trošku víc olej nebo tak? Mně teď pětka mezi výměnama (10t km) nesežere ani deci.

Napsal: pon 11.07.2016 13:30
od Zdenda530d
Misanek píše:
matrose píše:Turbo se odporoucelo uplne bez varování.... V 90 jsem jemne pridal do kopce a hotovo,auto bez vykonu.nejhorsi ze po ceste na dovolenou v Rakousku. :twisted:
No, tak to teda nečtu moc rád... Letos se chystáme do Řecka a chtěl jsem jet autem... :roll: teď nevím jestli to riskovat :) ani ti to třeba nežralo trošku víc olej nebo tak? Mně teď pětka mezi výměnama (10t km) nesežere ani deci.
K tomu turbu, mám také 530d 142kw a když stáhnu okýnko tak taky slyším v zátahu trochu pískot - nejvíc na 1R° a 2R° (jsem na tom stejně, protože nemám s čím porovnat). Auto má 270tis a počítám, že je turbo původní. Tlačí jak má, olej nežere vůbec, DPF nemám a žádný kouř za kočárem se u mě taky nekoná.
Dobře vím, že je to jen mechanická součástka se svou životností a chovám se k němu opravdu svědomitě (zhřívání - dochlazování, pravidelné výměny kvalitního oleje), tak doufám, že se taky dožije alespoň těch 370tis.

Napsal: pon 11.07.2016 13:54
od matrose
ne nebralo to nic,tusim praskla hridelka rikal mechanik... kdyby ses strachovgal ze ti auto klekne,tak bys nemohl jet nikam,Urcite se pojisti do zahranici,odtahy z Recka jsou kolem 40tis kc si myslim,pojistku udelas jen na 14 dni a tusim je to kolem 800kc a jsi v klidu.Ja mam teda celorocni ADAC a jednou odtah z rakouska gratis a jelikoz jsem mel karavan tak odtahovka privezla Transportera a ja pokracoval v ceste po 3 hodinach. BMW me privezli asi po tydnu domu a Tanspotera zase odvezli.

Napsal: pon 11.07.2016 14:36
od Misanek
Díky moc za super debatu k věci, kluci! :wink:
Ta úvaha o tom, že člověk nemohl jezdit nikam dává smysl :wink: jenomže nejhorší na tom je to, že si člověk říká co to je 3000 km, to doma odjezdím jako nic a nic se neposralo a auto mě nikde nenechalo (teda jednou jo - prasklo těsnění u regulátoru tlaku paliva, ale tak u toho zase bude pokoj dalších 300t),ale nejhorší je to riziko, že se to může posrat někde v Srbsku... Ale ta pojistka mě zajímá. Vím, že něco takového existuje ale zatím jsem tuším nenarazil na žádnou takovou, u které bych byl opravdu v klidu a která by mi zaručovala bezplatný odtah až do ČR. Máš nějaký osvědčený tip kde hledat a koho oslovit? Byl bys moc hodný :wink:

Zdenda530d píše:
K tomu turbu, mám také 530d 142kw a když stáhnu okýnko tak taky slyším v zátahu trochu pískot - nejvíc na 1R° a 2R° (jsem na tom stejně, protože nemám s čím porovnat). Auto má 270tis a počítám, že je turbo původní. Tlačí jak má, olej nežere vůbec, DPF nemám a žádný kouř za kočárem se u mě taky nekoná.
Dobře vím, že je to jen mechanická součástka se svou životností a chovám se k němu opravdu svědomitě (zhřívání - dochlazování, pravidelné výměny kvalitního oleje), tak doufám, že se taky dožije alespoň těch 370tis.
mám k tomu přesně ten samý přístup jako ty - dokud se motor opravdu celý neprohřeje tak s tím jedu jako s atmosférou, chladit nechávám radši mnohem déle než krátce, řádově třeba i pět - deset minut, když plánuju zastávku, tak už cca dva kilometry před ní na dálnici dávám nohu z plynu a jedu mezi kamionama, leju do něj castrolácký 5w-40 že svého 60l sudu co mám doma... Ale nejhorší je, že i když všechno tohle člověk dělá, tak i tak nedokáže zvrátit případné negativní následky, co na tom autě zanechal předchozí majitel. A těžko (jestli vůbec) se pozná, jaké ty následky jsou :roll:

Jinak já jsem aktuálně na 313 t km, turbo podle všeho bude taky asi původní a taky je trochu slyšet, nicméně taky tlačí tolik, kolik si jednotka řekne a žádné defekty jsem u něj neshledal. Co mám nejvíc vypozorováno, tak hlavně za studena, než se ohřeje motor a pak i při provozní teplotě jde slyšet pro částečném zatížení jeho nástup. To, že jde slyšet za studena je prý údajně normální u všech e39. Jinak při plné zátěži vevnitř turbo neslyším vůbec, ale když jedu třeba okolo svodidel a stáhnu si okno, tak ho slyším jak syčí i při plném tlaku a je jedno na jaký kvalt jedu. Ale nejvíce se do toho jde zaposlouchat při čtverce a pětce, jelikož je možnost motor držet v plné zátěži delší časový interval. Nejvíc na prd je prostě ten fakt, že člověk nemá s čím porovnat jak píšeš, jelikož tohle je moje první m57 a nemám absolutně žádné tušení, jaký zvukový projev by to vlastně mělo mít :) jak se ti chová za studena u tebe? A taky při zahřátém motoru slyšíš jeho nástup? Myslím takové mírné zakňučení třeba pro jízdě po rovině a aktuální spotřebě mezi 5-8 l/100 a otáčkách okolo 1500 ot/min.
Jinak auto mi trochu černě hulí, po cca 400km mám trošičku očazené páté dveře, ale s tímhle podle mě spíš budou mít souvislost vstřiky než turbo. Korekce mám od cca -1.6 do 1.6 a chod motoru je rovnoměrný. Spousta lidí mi tvrdilo, že ty korekce jsou ještě v pohodě a pokud motor běží tak jak má, tak je to prý v pořádku... Ista mi dokonce píše, že pokud jsou korekce od -4 do 5 tak je to v pořádku, což mi ale už přijde jako docela velký rozsah.

Napsal: pon 11.07.2016 15:19
od Zdenda530d
Jak jsi psal, tak u mě za studena je to pískání taky slyšet víc - ale opravdu jen pár km. Co se otáček týče tak málokdy jezdím pod hranicí 2000ot/min (kvůli dvouhmotě), je fakt, že když sjíždím kopec a brzdím kvaltem, tak to na těch 1400-1500 taky nechám spadnout, ale pak zpravidla podřazuju a když chci akcelerovat sbírám to zase od 2000+ ot/min. Nikdy netahám motor za plyn od 1500 nebo méně. Jen za studena, na 1R° a 2R° mi to nedá a řadím kolem 1800 ot min.

Jak je motor v kondici a jak táhne mám jen zprostředkovaně:
1. osobní mechanik co mi měnil měděná těsnění pod vstřikovače a těsnění víka konstatoval, že tomu motoru by tipl 27tis a ne 270tis - zkrátka; vačky, řetěz, napínáky - jako nové.
2. když jsem svezl chlapíka, který měl dvě e39 530d (automat i manuál) oboje 142kw ale v kombíku, tak se mě zeptal - kolik mě stál a kde jsem dělal chip :) :) :) - takže asi tak...

Napsal: pon 11.07.2016 17:23
od Misanek
No hele, abych to uvedl na pravou míru - v dolním spektru otáček opravdu jezdím jenom v těch případech, kdy se v podstatě jenom vezu váhou auta a plyn jenom lechtám pro udržení rychlosti při projíždění městy a dědinama. pokud chci akcelerovat s více než půl plynem, tak pochopitelně řadím aby právě dvouhmota nedostávala na prdel nerovnoměrným chodem motoru v nízkých otáčkách. Myslím si, že takovýmto přístupem dvouhmota na prdel nedostává více než-li je běžné. Dvouhmota jde dle toho, co jsem vypozoroval, nejvíce srát, když při těchto nízkých otáčkách pravidelně řidič dává cihlu a přenáší přes ni všechen dostupný výkon a hlavně moment v tomto spektru otáček. Myslím si, že provozování motoru při jízdě rychlostí 50-60 kn/h nejen, že pohonému ústrojí neškodí, ale naopak je dle mého k tomuto v případě této nafty s takovýmto průběhem krouťáku přímo uzpůsobeno. Mně osobně přijde zbytečné aby motor na rovné cestě při těchto konstantních rychlostech mlel na trojku přes 2t ot/min. ale klidně si rád přečtu tvé argumenty proč tohle dělat. Možná se mu budou zdát smysluplné a změním tak své chování ke svému autu :wink:

Jinak s tou tirbínou za studena je to opravdu tak, jak říkáš i u mě. Stačí pár ujetých km a turbo se již projevuje po zvukové stránce naprosto standartně jak u ohřátého motoru, takže tohle asi bude vlastnost všech e39