Stránka 7 z 20
Napsal: sob 27.12.2008 19:17
od KamilFKH
Sklo. A zkusím najít čím se to nastavuje/přepíná mezi sklem a víkem. Víte někdo, jak se to německy jmenuje - to sklo i víko?
Třeba heckscheibe a heckklappe?
Zřejmě by šlo nastavit i podle klíče různé otevírání (klíč 1 sklo, klíč 2 víko atd.)
Napsal: sob 27.12.2008 19:33
od P-J
Tohle jde nastavit normálně přes SSS, takže by jsi s tím hledáním neměl mít moc problémů a jde to nastavit i pro jednotlivé klíče...

Napsal: pon 29.12.2008 20:56
od P-J
Tak nové info k tomu trojbliku - u X3 tato funkce je dostupná. Dnes jsem se s ní setkal poprvé, takže těžko usoudit, kdy byla začleněna a jak moc je ligcht modul X3 odlišný od E46. Podle mě by měl být naprosto stejný, protože X3 nemá nic, co by už nebylo v E46.....
Napsal: pon 29.12.2008 21:12
od KamilFKH
A máš kdyžtak PN a CI toho X3kovýho modulu, nebo jsi to jenom viděl, ale nemohl napíchnout na Diag?
Napsal: pon 29.12.2008 21:43
od P-J
Jenom jsem jel ve skoro nové X3 (měla najeto cca 7tkm), kde to bylo.... Zítra se zkusím mrknout do aktuální ETK, kdy došlo k poslední změně u lightmodulu v X3 a mrknu i na E46 - pokud ty datumy budou nějak blízko sebe, tak by bylo možné, že by to mohlo být i v nich.
Napsal: čtv 08.01.2009 15:19
od MadMaxII
Co tam bude potreba za komunikacni port, RS232 a bude stacit jeden?
Admin EDIT:
Neprovaděj citaci posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci.
Edit by MMII: Sorry Admine ale v tomhle postu se probira X veci a dotycnej pak nemusi tusit na co se ptam

Napsal: čtv 08.01.2009 15:49
od Francis
Další aplikátor do E36 nebo jiného staršího modelu se zatím nenašel?
Za skoro tři týdny a půl třetího tisíce km polucisti neprudili, asi to bude průchodné.
Podle schematu je to dodělatelné do jakéhokoli i staršího modelu pokud má dálková spínaná pomocí relé, a to mají snad všechny modely od dob zavedení číslování Exx.
Napsal: pon 12.01.2009 18:19
od KamilFKH
Tak jsem dneska neověřeně zjistil, že LSZ modul pro E46 nemá prý volně programovatelnou hodnotu pro ztlumení dálkových světel. Znamená to, že se bude vybírat mezi dvěma přednastavenými hodnotami a to zřejmě 0% a třeba 18% plného výkonu žárovky. Takže by mělo stačit přepnout FERNLICHT_DRL z NICHT_AKTIV na AKTIV a DRL_DIMMUNG z wert_01 (0%) na wert_02 (18%)
Uvidíme, jestli je to pravda. Ahoja, KamilFKH
Napsal: úte 13.01.2009 09:25
od Maslista
sakra to je nervák..
jseš dobrej, vůbec nerozumím tomu co se chystáš udělat, ale doufám, že se ti to podaří a to denní svícení bude konečně makat.. držim palec

Napsal: úte 13.01.2009 12:15
od Vlasta
Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.
Napsal: úte 13.01.2009 12:28
od Francis
I kdyby nebylo, bude kompenzováno prodloužením svítivosti všech žárovek v interieru.
Napsal: úte 13.01.2009 17:51
od KamilFKH
Bavil jsem se a a psal jsem si s lidmi ze Států, co různě jezdí s E46, E38 a s X5 s puštěnýma US_DRL (ne, bohužel nevědí, jak to zapnout jinak než pomocí CKM) a který v těch autech z roku cca 2000 do cca 2005 mají najeto mezi 60.000 až 270.000 mil, na téma, jak často mění ty DRL+HIGH BEAM žárovky a všichni odpověděli buď zatím ne, nebo třeba jednou levou/pravou. Myslím, že 70tikorunová investice na skoro 100t km je vzhledem k cenám ostatních věcí na BMW zanedbatelná.
Samozřejmě můj asi dvacetičlenný průzkum není reprezentativní, mně ale prozatím stačí.
Napsal: úte 13.01.2009 18:29
od jurasis
Vlasta píše:Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.
Vlasto, jak se snižuje životnost u podžhavené žárovky? Mám pocit, že čím nižší teplota vlákna, tím vyšší odolnost...
Napsal: úte 13.01.2009 19:06
od Francis
Jak už jsem psal výše, možná o něco dříve "odejde" žárovka v dálkovém, ale výměnou za to se prodlouží životnost osvětlení spínačů, tlačítek, palubní desky, ... přičemž bazmek žárovka osvětlení popelníku nebo topení je vcelku s plastovou paticí a v BMW ji prodávají asi za 120 Kč

Těchto žárovek je tam několikrát více než H1 v dálkových světlech.
Napsal: úte 13.01.2009 19:39
od Vlasta
jurasis píše:Vlasta píše:Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.
Vlasto, jak se snižuje životnost u podžhavené žárovky? Mám pocit, že čím nižší teplota vlákna, tím vyšší odolnost...
Nejsem fyzik ani chemik, ale kdysi jsem o tom četl pojednání:
V žárovce probíha tzv. halogenový cyklus, kde při vysoké teplotě vypařující wolfram slučuje a rozpadá např. s bromem. Díky tenzi wolframových par v blízkosti vlákna se omezuje jeho vypařování.
To znamená, že pokud z důvodu podžhavení neběží halogenový cyklus, vypařuje se wolfram více, usazuje se na baňce, halogenka černá od vypařovaného vlákna a její životnost z principu musí být nižší.
Kolega elektrikář kdysi vyhrabal nějakou tabulku, týkalo se to halogenovejch žárovek na 230V - takový ty celoskleněnky bez patic, který se teď používají v moderních svítidlech a při 10 % snížení napětí byla jejich životnost snad poloviční.
Napsal: úte 13.01.2009 21:26
od jurasis
Hm, ještě jde o to, jestli má stejný vliv pulsní modulace, česky řečeno, že tam jde určitou dobu plné napětí a zbytek doby nic.
Další věc je, jestli LCM pracuje stejně, jako to relé na nemodulových autech...
Francis: To co jsi napsal je samo OK, jen by mi přišlo rozumnější zapojení (na neLCM), jak jsem to měl na starém autě. Prostě jsem všechno obešel a připojil světla přes relé ovládané kontrolkou dobíjení. Jednak mi nesvítilo nic jiného než potkávačky a navíc se mi zaply světla až běžel motor... (nemluvím o problému s xenony, jen na to osvětlení interiéru...

).
Napsal: úte 13.01.2009 22:20
od Francis
jurasis píše:... Prostě jsem všechno obešel a připojil světla přes relé ovládané kontrolkou dobíjení. Jednak mi nesvítilo nic jiného než potkávačky ...
citace ze zákona 361/2000 sb.:
§ 32 Osvětlení vozidel
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
Rozsvcením pouze tlumených světel se dopouštíš přestupku.
Napsal: úte 13.01.2009 23:41
od jurasis
Ne menšího, než Ty s DRL bez homologace...
Mimochodem, ten paragraf je zase pěknej paskvil, protože nevidím logiku mezi *potkávačky+obrysovky* a nebo *jen denní lampy* (bez obrysovek).
A do třetice, jde to vyřešit i s obrysovkama, jen koupíš víc diod. Bude to trošku bastl, ale na venek bude nejen funkční, ale i efektní (rozsvícení až po nastartování). Nejlepší na tom je, že takhle by to mělo být nejlepší řešení, ale opět to v autě bez homologace nemá co dělat...
Napsal: úte 13.01.2009 23:49
od Francis
Já nehomologované RL možná ukecám, něco podobného mívají Audi z výroby a mají to homologované, kdežto rozsvícené jen tlumené bez parkovaček asi neukecáš.
Napsal: úte 13.01.2009 23:54
od Francis
Některé ročníky Audi (2007, 2006 nebo které ?) měly snížený svit asi dálkových světel, jsou to nejvnitřnější paraboly v hlavních světlometech. Svítí to podobně jako CDN/US DRL. Až loňské modely mají LED denní světlomety.