Stránka 7 z 7
Napsal: pát 16.02.2007 14:19
od Kuba

To je taky špatně co píšeš. VW přestane vyrábět systém čerpadlo-tryska nikoliv proto, že by nešel vyvýjet, ale proto, že je sdruženej vstřikovač ovládanej výhradně vačkou ( a otevírání jehly samozřejmě piezo-elektricky u tětch novějších ) a proto neni možný vstřikovat naftu "do vejfuku" když letěj zplodiny ven, což je potřeba jednou za xxx-km pro vypálení filtru pevnejch sazí, kterej nás nemine, páč jnak nejde splnit emisní limity myslim EURO 6 platný někdy od roku 2012.........
VW PD system je jinak velmi robustní a i když má motor tvrdší chod, pak je to dáno tím, že nedochází ke zbytečnýmu plýtvání paliva vstřikovánim mnoha "pilotních" minidávek do spalovacího prostoru před dávkou hlavní, čímž sice dojde ke snížení prudkýho nárustu tlaku ve válci při spalování a tak právě k měkčímu chodu motoru, ta to je tohle plýtvání drahým palivem vykoupeno o něco horší celkovou účinností agregátu common-rail a tedy i BMW oproti VW-čerpadlo tryska...... VW PD se dostává pod hranici 200 g nafty/ 1 kWh výkonu ( "práce" ) - CR je asi o 4 - 6 % horší.
Napsal: pát 16.02.2007 15:02
od Atila
Vlasta píše:Vzhledem k tomu, že zřejmě budou používat vstřikovače Bosch, můžou nastat podobné problémy u koncernových motorů. Všechno je to bohužel, o špatné naftě u nás - přístup majitelů čerpacích stanic a distributora PHM.
Spatna nafta samozrejme nepotesi, nicmene vstrikovace odchazeji i pri tankovani te nejlepsi dostupne nafty. Primarne je problem v tom, ze jakmile ma jakykoliv dil na sobe napsano Bosch tak je na picu a vysype se spise drive nez pozdeji.

Napsal: pát 16.02.2007 15:34
od gyrous
Tak ohledně toho traktoru, to jsem se zejména bavil o použitém motoru z vrakáče či bouračky. Dá se najet s Tdičkem milion km?
Navíc Bawory nejsou tolik stočené, maj větší spotřebu.
Životnost Tdička jako celého motoru zhruba tak deset let, či 400tkm. Takže jako koupě ojetého auta, raděj BMW, třeba 3.0D...

Napsal: pát 16.02.2007 16:01
od Vlasta
To Kuba: Pravdu nemáš ty, protože VW končí s PD proto, že technicky již nejde zajistit zvýšení tlaku vstřikování a tím zvyšovat výkon motoru. Aspoň tak to píšou v materiálech VW.
Napsal: pát 16.02.2007 16:22
od Kuba
Vlasta píše:To Kuba: Pravdu nemáš ty, protože VW končí s PD proto, že technicky již nejde zajistit zvýšení tlaku vstřikování a tím zvyšovat výkon motoru. Aspoň tak to píšou v materiálech VW.

Nevim, jaký materiály VW máš ty k disposici.

Jestliže píšou o zvyšování výkonu tak to smrdí marketingem. Já čerpám výhradně ze zdrojů vývojářů, vysoký školy technický v Mnichově, v Grazu, z interních materiálů BOSCH, a ne z oficielních materiálů VW. Zvyšování tlaku vstřikování už další znatelněj přírustek výkonu
nepřinese - dneska jsme na hranici 2000 barů a už se objevujou obrovský problémy s životností některejch dílů, jehel vstřikovačů, kavitace při těhle tlacích, obrovská náchylnost na horší palivo ........ BOSCH kterej do prvovýroby montuje vstřikovače common-rail má na počet namontovanejch novejch vstřikovačů obrovskej odbyt dodatečnýho prodeje těhle dílů jako dílů náhradních - to je doložený a nejde oddiskutovat, mnohem větší než se týkalo klasickejch vstřikovačů D,TD a TDI........

Pumpe-Duse (PD) prostě nejde tak přesně regulovat kvůli tiššímu chodu ( což lze ale řešit lepšim odhlučněnim agregátu ) ale hlavně neni kompatibilní s filtrem pevnejch částic, což jsem psal už shora. Filtry pevnejch částic jsou ale další pořizovací náklady, další prvek komplexnosti systemu, náklady a zvyšování spotřeby kvůli většímu odporu ve výfukovym potrubí minimálně o 4-7 % ........ to se všechno ví ale Bruselský centrální plánování nezastaví nic

Napsal: pát 16.02.2007 16:34
od Vlasta
To Kuba: Nemáš nějaké poznatky, proč CR od Densa je naprosto bez problémů a Delphi ještě horší než Bosch?
Napsal: pát 16.02.2007 21:13
od Kuba
Vlasta píše:To Kuba: Nemáš nějaké poznatky, proč CR od Densa je naprosto bez problémů a Delphi ještě horší než Bosch?
Tak je to skutečně tak, že u CR od DENZO, co se třeba montuje do některejch japonskejch CR-dieselů ( MAZDA ) je míň problémů než u CR od BOSCHE. To bude ale spíš způsobený tím, že prostě MAZDA CR a spol. neni tak rozšířená jako jsou CR od BOSCHE v BMW či v MERCEDESECH a tak je při většim počtu vozidel jednoho druhu CR prostě víc poškozenejch "na očích" .
CR dělá taky Siemens-VDO nebo Magneti-Marelli. BOSCH má ale ze všech nejdražší komponenty, který nejvíc odcházej !
Jinak - jak už jsem psal, u CR je možný dávkovat ( kvůli stálýmu konstantnímu tlaku v potrubí ) až 5 pilotních dávek před hlavní dávkou paliva, což vede k velmi kultivovanýmu chodu motoru a pak je kompatibilní CR s filtrem pevnejch částic. Nevýhoda CR je ale drahý vstřikovače, neni tak robustní jako čerpadlo-tryska a má o trochu vyšší specifickou spotřebu kvůli těm pilotním dávkám a taky kvůli tomu, že pumpa musí udržov at stálej tlak v vysokotlakym potrubí a tak bere motoru trochu výkonu i tehdy, když se zrovna nevstřikuje do toho kterýho válce.
Napsal: pát 16.02.2007 23:24
od krakatit
Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS

Napsal: sob 17.02.2007 03:03
od M3maniac
Pane Bože co to tu řešíte? Kde jsem napsal že VW je špatné???? hoši zkuste se zamyslet než začnete psát o zakoomplexovaných frajírcích v bmw.... jste asi fakt padli do palice.Kdybys tady na tomto foru nebyl tejden i s cestou...tak by jsi věděl...že jsem na TDičkách odkojenej a v určitým směru jsou to perf.auta....ale hold kvalita zpracování,materiály,jízdní vlastnosti a výkony jsou hold trochu někde jinde než bmw....a pro mě a za mě mi tu klidně začněte psát,že fabia RS (ten ryzí sporťák s přívlastkem RS

) je lepší než 330d nebo 535d

já jsem přesvědčen,že VW jsou kvalitní auta,ikdyž bych mohl vyprávět o vadách na půl,či rok starých autech ale je to prostě jiná kategorie než bmw tak to nemotejte dohromady.No a jak je na tom 530ka po 214tkm ježděných na německou naftu se můžeš přijet podívat....před chvíli jsem v ni přijel...jede jak švýcarské hodinky,bez sebemenšího zachvění! Nesnáším lidi kteří někoho soudí a hovno o něm vědí....
Napsal: sob 17.02.2007 13:00
od Fazeey
Kuba: co myslíš, má 2.0 TDi PD filtr pevnejch částic?

Napsal: sob 17.02.2007 13:23
od Kuba
krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS

POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!
Napsal: sob 17.02.2007 13:26
od Chaotik
Kuba píše:krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS

POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!
A hlavně sem slyšel dost výhrad oproti celkový spolehlivosti a kultivovanosti motoru... o tý kultivovanosti bylo už dost řečeno výše.
Napsal: sob 17.02.2007 14:35
od krakatit
Kuba píše:krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS

POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!
no tak neco takovyho kup a mas po problemu

Napsal: sob 17.02.2007 14:53
od Kuba
krakatit píše:Kuba píše:krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS

POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!
no tak neco takovyho kup a mas po problemu

Ty woe dyk nad tim já taky furt uvažuju !!!!!!
Napsal: sob 17.02.2007 15:08
od krakatit
Kuba píše:krakatit píše:Kuba píše:[quote="krakatit"]Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS

POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!
no tak neco takovyho kup a mas po problemu

Ty woe dyk nad tim já taky furt uvažuju !!!!!!
[/quote]
tak nevahej a jdi do toho, vyber si nejakou libovku, zijes jenom jednou tak at si uzivas konecne poradnej kchár
Napsal: stř 28.02.2007 14:34
od Slid
Jsem to teď celé přečetl a tady se člověk dozví věcí teda

Napsal: pon 05.03.2007 21:55
od shwaaraa
Z toho, co jsem se tu docetl jsem si vydedukoval, ze kdyz 530d e39, tak nejlepe rv.2000, pokud nechci riskovat neprijemnou opravu. (Nebo najit zachovanej kousek napr. rv.2002, 88.000km, serviska, nehavarovano, ale to jsme cenove nekde uplne jinde:-) ) Opravte me, jestli se pletu.