Stránka 7 z 16

Napsal: úte 10.01.2012 12:01
od meris
To je přesně to, co řeším.
Jde mi o to, abych neublížil autu.
Auto mám pro zábavu a nejsem nucen jezdit každý den, ale je li možnost ušetřit, tak ji řeším.
Mimo auta řeším i bydlení a podobný věci a nerad bych se díky cenám benzínu dostal do situace, že cabrio bude stát a já ho budu chtít prodat.

Napsal: úte 10.01.2012 13:19
od BMWX5power
meris píše:To je přesně to, co řeším.
Jde mi o to, abych neublížil autu.
Auto mám pro zábavu a nejsem nucen jezdit každý den, ale je li možnost ušetřit, tak ji řeším.
Mimo auta řeším i bydlení a podobný věci a nerad bych se díky cenám benzínu dostal do situace, že cabrio bude stát a já ho budu chtít prodat.
Normálně bych to tam cvrnknul 50/50 s N95, ted v zimě má navíc E85 30 nebo 40% podíl ropného benzínu, takže se není čeho obávat.

Napsal: úte 10.01.2012 18:35
od meris
V zimě je naštěstí auto zazimovaný, takže to stejně řeším až na jaro.

Napsal: úte 10.01.2012 18:52
od Poldav6
Mno, ja i kdyz mel jednotku na E85 a v nadrzi 50/50 E85 - Natural, tak se mi kontrolka emisi rozsvitila. A kluci na E46 klubu taky nebyly z vysledku 50/50 nadseni, vetsinou sla u 3.0 spotreba treba k 13l atd.. Takze tudy cesta IMO nevede. Ale kazdy motor na to reaguje trosku jinak, musi se vyzkouset. Kdesi jsem cetl, ze BMW konstruuje motory tak, aby si poradily s 25% etanolu, ale nevim jestli to je blabol. To odpovida cca 1/4 E85 v nadrzi, zbytek Natural.

Jinak ano, rostouci ceny benzinu me docela tesi.. Aspon driv se mi vrati investice do jednotky. V posledni dobe setrim kolem 0,8Kc na 1km. V nadrzi mam smes E85:N95 1:5, cenove to je asi 26,5 za litr.. a spotreba vzrostla cca o 1l s tim, ze ma tendenci klesat. Hezke.

Takze setrit se na tom urcite da, jen bych mozna zvazil i jednotku od jine firmy za min penez.. Bohuzel ale jednotky na E85 jsou hodne neprobadane uzemi. Jak opravdu funguji asi vi jen par vyvolenych.. nektere se serizuji potenciometrem, jine pres USB.. Jestli muzou fungovat jinak, nebo to je plus minus stejne.. To je otazkou. Urcite se mi libil pristup spolecnosti Europecon, pohotove reagovali na dotazy, jsou to Cesi.. Davaji zaruku spokojenosti (!!!) Jejich jednotku jsem chtel jako prvni. Bohuzel instalaci sveruji servisum po CR a mezi nimi neni BMWlux, ktery s tim u BMW zase "ma zkusenosti".. Tezka volba.

A co na to E36.. to je taky otazka.. Lide to liji do Favoritu a Felicii a jezdi..

Napsal: úte 10.01.2012 20:36
od BMWX5power
Poldav6 píše:Mno, ja i kdyz mel jednotku na E85 a v nadrzi 50/50 E85 - Natural, tak se mi kontrolka emisi rozsvitila. A kluci na E46 klubu taky nebyly z vysledku 50/50 nadseni, vetsinou sla u 3.0 spotreba treba k 13l atd.. Takze tudy cesta IMO nevede. Ale kazdy motor na to reaguje trosku jinak, musi se vyzkouset. Kdesi jsem cetl, ze BMW konstruuje motory tak, aby si poradily s 25% etanolu, ale nevim jestli to je blabol. To odpovida cca 1/4 E85 v nadrzi, zbytek Natural.

Jinak ano, rostouci ceny benzinu me docela tesi.. Aspon driv se mi vrati investice do jednotky. V posledni dobe setrim kolem 0,8Kc na 1km. V nadrzi mam smes E85:N95 1:5, cenove to je asi 26,5 za litr.. a spotreba vzrostla cca o 1l s tim, ze ma tendenci klesat. Hezke.

Takze setrit se na tom urcite da, jen bych mozna zvazil i jednotku od jine firmy za min penez.. Bohuzel ale jednotky na E85 jsou hodne neprobadane uzemi. Jak opravdu funguji asi vi jen par vyvolenych.. nektere se serizuji potenciometrem, jine pres USB.. Jestli muzou fungovat jinak, nebo to je plus minus stejne.. To je otazkou. Urcite se mi libil pristup spolecnosti Europecon, pohotove reagovali na dotazy, jsou to Cesi.. Davaji zaruku spokojenosti (!!!) Jejich jednotku jsem chtel jako prvni. Bohuzel instalaci sveruji servisum po CR a mezi nimi neni BMWlux, ktery s tim u BMW zase "ma zkusenosti".. Tezka volba.

A co na to E36.. to je taky otazka.. Lide to liji do Favoritu a Felicii a jezdi..
Na takhle malej poměr je potřeba mít jednotku?

Napsal: úte 10.01.2012 21:26
od Rejchy
Podle té ceny za litr to jen opačně napsal. :wink:

Napsal: úte 10.01.2012 22:47
od Poldav6
Jasně, je to obráceně :)

Do 60l nádrže tankuju 10l Naturalu a 50l E85 :)

Napsal: čtv 12.01.2012 21:25
od BMWX5power
Poldav6 píše:Jasně, je to obráceně :)

Do 60l nádrže tankuju 10l Naturalu a 50l E85 :)
A mlaská si v pohodě nebo má nějaký menší zaváhání :lol:

Napsal: pát 13.01.2012 10:55
od Poldav6
BMWX5power píše: A mlaská si v pohodě nebo má nějaký menší zaváhání :lol:
No.. napsal jsem uz o tom tady dost radku ;-) Ale je to v pohode. Startuje jedna basen.. Jedine po nastartovani je treba tomu dat chvili, aby se trosku ohral motor. Cim vetsi zima, tim dyl. Pri 7C muze rovnou jet, ale okolo nuly nebo lehce pod je treba lepsi to nechat 0,5min nechat bezet.

Chod motoru je v pohode, pomalu se to zlepsuje a cekam, ze to bude v podstate stejne jako na benzin, nebo neznatelne horsi.

Spotreba taky postupne klesa.. a hlavne to jede velice zajimave. Reakce na plyn je v jakychkoli otackach lepsi a agresivnejsi. Vykon sel urcite nahoru. Mam ctyrkolku, takze zmerit to by bylo drahy.. jinak bych hned zkusil.

Napsal: úte 17.01.2012 16:15
od majklBMW
já na to jezdím na čisté bez naturalu už asi 30tis,spotřebu mám o cca 2litry výš,ale u X5 4,4i to znamená z 16ti na 17,5 a nemám s tím žádný problém i v mrazu mi to chytí,mám automat start,ale kdybych mohl točit dýl tak to chytne i tak a jsem spokojený,místo 3800kč mě nádrž stojí 2400kč.

Napsal: úte 17.01.2012 16:16
od majklBMW
také jsem zjsitil že od nějaké benzinky s tim mám problém a spotřeba je vyšší protože to obsahuje menší procento benzinu a od nějaké s tím nemám žádný problém.

Napsal: úte 17.01.2012 18:46
od Rejchy
S úpravou nebo bez? Pokud s,tak jakou jednotku tam máš?

Napsal: úte 17.01.2012 22:32
od majklBMW
bez úpravy,když to namíchám 60e/40N tak ani neni vyssi spotreba

Napsal: stř 18.01.2012 22:30
od Poldav6
No, mě dost překvapuje, že 4.4 tak lehce zvlada E85. Tím samozřejmě jen líp.
Já když měl omylem vypnutou jednotku na 3.0 (100% E85), tak okamžitě měl motor problém udržet volnoběh (po prošlápnutí vždy skoro chcípnul).

Napsal: stř 18.01.2012 22:44
od majklBMW
já vůbec nevím o tom že na to jezdím a i ráno v mrazu to krásně chytá,jedině když auto déle stojí tak to chytá déle a jezdil jsem na to i s 328i a ta měla s čistým problém při startu a spotřeba šla nahoru,ale když se to namíchalo tak nebyl problém, kamarád dokonce jezdil na etanol a měl s X5 spotřebu jen 15L,to je zadarmo.

Napsal: čtv 19.01.2012 00:16
od Poldav6
majkl: a to ti ani nesviti kontrolka emisi? Nebo nemas treba americkou verzi te X5, pokud neco takoveho je? Ja mam ted smes cca 5:1 (10l naturalu v nadrzi, 50l e85) a zase mi svina jedna zacla svitit. A to mam jednotku a uz dvakrat se serizovala. Na to jsem byl upozornenej, ze se k nim jeste nekolikrat podivam :/

Spotreba sla cca o 10 - 20% nahoru. Kdyz jsem mel 20l naturalu v nadrzi, byl jsem schopen se dostat pod 11l, ted jezdim za 12l+ a to na to neslapu. Doufam ze dalsi serizeni to spravi...

Napsal: čtv 19.01.2012 08:47
od majklBMW
kontrolka motoru mi svítí protože lambdy ukazujou mimo toleranci,to je jasny...

Napsal: čtv 19.01.2012 09:06
od Poldav6
To je zvláštní, protože v tom případě se řídící jednotka většinou pokouší obohatit chudou směs.. A vzroste spotřeba. Kvůli tomu si myslím že se potácím kolem těch +20%..
A nebojíš se spáleného katalyzátoru, podpálených ventilů...?

Napsal: sob 21.01.2012 01:05
od majklBMW
ted v zimě když ethanol obsahuje 30% benzinu tak se snad není čeho bát,každopádně auto na to jede jako na benzin,uplně skvěle,spotřeba o 15% výš a jede to stejně,startuje to normálně. A katalyzátory asi vyndám...

Napsal: ned 22.01.2012 11:51
od majklBMW
dnes jsem to natankoval 50/50 a spotřeba asi o litr méně,bylo to trochu znát,ale je to zanedbatelné. Tankuju každý den,nebo obden plnou tak mám docela radost,že to na to takhle v pohodě jede.