Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Ethanol E85

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
meris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: čtv 16.09.2010 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3059

#121 Příspěvek od meris »

To je přesně to, co řeším.
Jde mi o to, abych neublížil autu.
Auto mám pro zábavu a nejsem nucen jezdit každý den, ale je li možnost ušetřit, tak ji řeším.
Mimo auta řeším i bydlení a podobný věci a nerad bych se díky cenám benzínu dostal do situace, že cabrio bude stát a já ho budu chtít prodat.
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov
Klubové ID: 1795

#122 Příspěvek od BMWX5power »

meris píše:To je přesně to, co řeším.
Jde mi o to, abych neublížil autu.
Auto mám pro zábavu a nejsem nucen jezdit každý den, ale je li možnost ušetřit, tak ji řeším.
Mimo auta řeším i bydlení a podobný věci a nerad bych se díky cenám benzínu dostal do situace, že cabrio bude stát a já ho budu chtít prodat.
Normálně bych to tam cvrnknul 50/50 s N95, ted v zimě má navíc E85 30 nebo 40% podíl ropného benzínu, takže se není čeho obávat.
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
meris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: čtv 16.09.2010 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3059

#123 Příspěvek od meris »

V zimě je naštěstí auto zazimovaný, takže to stejně řeším až na jaro.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#124 Příspěvek od Poldav6 »

Mno, ja i kdyz mel jednotku na E85 a v nadrzi 50/50 E85 - Natural, tak se mi kontrolka emisi rozsvitila. A kluci na E46 klubu taky nebyly z vysledku 50/50 nadseni, vetsinou sla u 3.0 spotreba treba k 13l atd.. Takze tudy cesta IMO nevede. Ale kazdy motor na to reaguje trosku jinak, musi se vyzkouset. Kdesi jsem cetl, ze BMW konstruuje motory tak, aby si poradily s 25% etanolu, ale nevim jestli to je blabol. To odpovida cca 1/4 E85 v nadrzi, zbytek Natural.

Jinak ano, rostouci ceny benzinu me docela tesi.. Aspon driv se mi vrati investice do jednotky. V posledni dobe setrim kolem 0,8Kc na 1km. V nadrzi mam smes E85:N95 1:5, cenove to je asi 26,5 za litr.. a spotreba vzrostla cca o 1l s tim, ze ma tendenci klesat. Hezke.

Takze setrit se na tom urcite da, jen bych mozna zvazil i jednotku od jine firmy za min penez.. Bohuzel ale jednotky na E85 jsou hodne neprobadane uzemi. Jak opravdu funguji asi vi jen par vyvolenych.. nektere se serizuji potenciometrem, jine pres USB.. Jestli muzou fungovat jinak, nebo to je plus minus stejne.. To je otazkou. Urcite se mi libil pristup spolecnosti Europecon, pohotove reagovali na dotazy, jsou to Cesi.. Davaji zaruku spokojenosti (!!!) Jejich jednotku jsem chtel jako prvni. Bohuzel instalaci sveruji servisum po CR a mezi nimi neni BMWlux, ktery s tim u BMW zase "ma zkusenosti".. Tezka volba.

A co na to E36.. to je taky otazka.. Lide to liji do Favoritu a Felicii a jezdi..
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov
Klubové ID: 1795

#125 Příspěvek od BMWX5power »

Poldav6 píše:Mno, ja i kdyz mel jednotku na E85 a v nadrzi 50/50 E85 - Natural, tak se mi kontrolka emisi rozsvitila. A kluci na E46 klubu taky nebyly z vysledku 50/50 nadseni, vetsinou sla u 3.0 spotreba treba k 13l atd.. Takze tudy cesta IMO nevede. Ale kazdy motor na to reaguje trosku jinak, musi se vyzkouset. Kdesi jsem cetl, ze BMW konstruuje motory tak, aby si poradily s 25% etanolu, ale nevim jestli to je blabol. To odpovida cca 1/4 E85 v nadrzi, zbytek Natural.

Jinak ano, rostouci ceny benzinu me docela tesi.. Aspon driv se mi vrati investice do jednotky. V posledni dobe setrim kolem 0,8Kc na 1km. V nadrzi mam smes E85:N95 1:5, cenove to je asi 26,5 za litr.. a spotreba vzrostla cca o 1l s tim, ze ma tendenci klesat. Hezke.

Takze setrit se na tom urcite da, jen bych mozna zvazil i jednotku od jine firmy za min penez.. Bohuzel ale jednotky na E85 jsou hodne neprobadane uzemi. Jak opravdu funguji asi vi jen par vyvolenych.. nektere se serizuji potenciometrem, jine pres USB.. Jestli muzou fungovat jinak, nebo to je plus minus stejne.. To je otazkou. Urcite se mi libil pristup spolecnosti Europecon, pohotove reagovali na dotazy, jsou to Cesi.. Davaji zaruku spokojenosti (!!!) Jejich jednotku jsem chtel jako prvni. Bohuzel instalaci sveruji servisum po CR a mezi nimi neni BMWlux, ktery s tim u BMW zase "ma zkusenosti".. Tezka volba.

A co na to E36.. to je taky otazka.. Lide to liji do Favoritu a Felicii a jezdi..
Na takhle malej poměr je potřeba mít jednotku?
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#126 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Podle té ceny za litr to jen opačně napsal. :wink:
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#127 Příspěvek od Poldav6 »

Jasně, je to obráceně :)

Do 60l nádrže tankuju 10l Naturalu a 50l E85 :)
BMWX5power
Registrovaný
Příspěvky: 1506
Registrován: sob 16.02.2008 01:00
Bydliště: Pacov
Klubové ID: 1795

#128 Příspěvek od BMWX5power »

Poldav6 píše:Jasně, je to obráceně :)

Do 60l nádrže tankuju 10l Naturalu a 50l E85 :)
A mlaská si v pohodě nebo má nějaký menší zaváhání :lol:
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#129 Příspěvek od Poldav6 »

BMWX5power píše: A mlaská si v pohodě nebo má nějaký menší zaváhání :lol:
No.. napsal jsem uz o tom tady dost radku ;-) Ale je to v pohode. Startuje jedna basen.. Jedine po nastartovani je treba tomu dat chvili, aby se trosku ohral motor. Cim vetsi zima, tim dyl. Pri 7C muze rovnou jet, ale okolo nuly nebo lehce pod je treba lepsi to nechat 0,5min nechat bezet.

Chod motoru je v pohode, pomalu se to zlepsuje a cekam, ze to bude v podstate stejne jako na benzin, nebo neznatelne horsi.

Spotreba taky postupne klesa.. a hlavne to jede velice zajimave. Reakce na plyn je v jakychkoli otackach lepsi a agresivnejsi. Vykon sel urcite nahoru. Mam ctyrkolku, takze zmerit to by bylo drahy.. jinak bych hned zkusil.
majklBMW
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 02.11.2008 01:00

#130 Příspěvek od majklBMW »

já na to jezdím na čisté bez naturalu už asi 30tis,spotřebu mám o cca 2litry výš,ale u X5 4,4i to znamená z 16ti na 17,5 a nemám s tím žádný problém i v mrazu mi to chytí,mám automat start,ale kdybych mohl točit dýl tak to chytne i tak a jsem spokojený,místo 3800kč mě nádrž stojí 2400kč.
majklBMW
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 02.11.2008 01:00

#131 Příspěvek od majklBMW »

také jsem zjsitil že od nějaké benzinky s tim mám problém a spotřeba je vyšší protože to obsahuje menší procento benzinu a od nějaké s tím nemám žádný problém.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#132 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

S úpravou nebo bez? Pokud s,tak jakou jednotku tam máš?
majklBMW
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 02.11.2008 01:00

#133 Příspěvek od majklBMW »

bez úpravy,když to namíchám 60e/40N tak ani neni vyssi spotreba
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#134 Příspěvek od Poldav6 »

No, mě dost překvapuje, že 4.4 tak lehce zvlada E85. Tím samozřejmě jen líp.
Já když měl omylem vypnutou jednotku na 3.0 (100% E85), tak okamžitě měl motor problém udržet volnoběh (po prošlápnutí vždy skoro chcípnul).
majklBMW
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 02.11.2008 01:00

#135 Příspěvek od majklBMW »

já vůbec nevím o tom že na to jezdím a i ráno v mrazu to krásně chytá,jedině když auto déle stojí tak to chytá déle a jezdil jsem na to i s 328i a ta měla s čistým problém při startu a spotřeba šla nahoru,ale když se to namíchalo tak nebyl problém, kamarád dokonce jezdil na etanol a měl s X5 spotřebu jen 15L,to je zadarmo.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#136 Příspěvek od Poldav6 »

majkl: a to ti ani nesviti kontrolka emisi? Nebo nemas treba americkou verzi te X5, pokud neco takoveho je? Ja mam ted smes cca 5:1 (10l naturalu v nadrzi, 50l e85) a zase mi svina jedna zacla svitit. A to mam jednotku a uz dvakrat se serizovala. Na to jsem byl upozornenej, ze se k nim jeste nekolikrat podivam :/

Spotreba sla cca o 10 - 20% nahoru. Kdyz jsem mel 20l naturalu v nadrzi, byl jsem schopen se dostat pod 11l, ted jezdim za 12l+ a to na to neslapu. Doufam ze dalsi serizeni to spravi...
majklBMW
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 02.11.2008 01:00

#137 Příspěvek od majklBMW »

kontrolka motoru mi svítí protože lambdy ukazujou mimo toleranci,to je jasny...
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#138 Příspěvek od Poldav6 »

To je zvláštní, protože v tom případě se řídící jednotka většinou pokouší obohatit chudou směs.. A vzroste spotřeba. Kvůli tomu si myslím že se potácím kolem těch +20%..
A nebojíš se spáleného katalyzátoru, podpálených ventilů...?
majklBMW
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 02.11.2008 01:00

#139 Příspěvek od majklBMW »

ted v zimě když ethanol obsahuje 30% benzinu tak se snad není čeho bát,každopádně auto na to jede jako na benzin,uplně skvěle,spotřeba o 15% výš a jede to stejně,startuje to normálně. A katalyzátory asi vyndám...
majklBMW
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 02.11.2008 01:00

#140 Příspěvek od majklBMW »

dnes jsem to natankoval 50/50 a spotřeba asi o litr méně,bylo to trochu znát,ale je to zanedbatelné. Tankuju každý den,nebo obden plnou tak mám docela radost,že to na to takhle v pohodě jede.
Odpovědět