Stránka 7 z 11
Napsal: pát 18.05.2012 19:16
od JaraX
s názorem že LPG škodí motoru souhlasím, při běhu motoru na LPG se uvolní víc tepelné energie jako při běhu na benzín, tuto tepelnou energii je pomocí chladící soustavy vozidla nějak odvést pryč, prvn se nahřeje stěna válce a blok motoru a následně je toto teplo odváděno přes vodu a olej mimo motor,u BMW se toto opotřebení prakticky neprojeví, blok motoru i stěna válce je masivní a přechod tepla do vody, oleje a bloku motoru je dostatečný, u koncernových aut s tímto bývá problem, blok se přehřívá a např. u motorů 1,2HTP kde je ještě špatně od výroby umístěnej katalyzátor dochází k přehřívání a přepálování oleje a značnému snížení životnosti motoru. přitom je známo už i pár případů E32 735i která měla na LPG najeto přes 600 000km a motoru nic nebylo. u japonských aut je zase problém že LPG jim ničí ventily, to je u BMW taky vyřešeno lepším materíálem. prostě LPG ano, ale jen do BMW.
jinak co ničí motor víc jak LPG je nafta, jen si uvědomte jak pracuje naftový motor, turbo pouští (vždy) nějaké množství oleje do sání, tento je následně spálen. hlavní problem nafty vidím v recirkulaci spalin tzv EGR kdy motor pouští saze které vyrobil spalováním nafty s obsahem řepkového oleje, a tyto spaliny a zase si zase pouští do sání. Naftový motor jako takový není špatný, ale nesměl by mít tlaky 30, turbo, a vstřiky.
nevidím jediný důvod proč si nepořidit BMW na LPG, je to přeci jen nejlevnější provoz a nepřekoná ho ani nafta, ani benzín.
Napsal: pát 18.05.2012 19:31
od xaler
Pokud napíšeš že u japonských aut LPG ničí ventily je blbost já mám doma dva japonce na plyn a oba makaj, jedině několik motorů od subaru s tím má problémy co vím. Pokud má motor v autě cenu 40 tisíc a na plyn ušetříš 500 tisic tak by mě zajímalo co může ten plyn zničit tak drahého aby se to nevyplatilo montovat. Navíc si myslím že benzín v ČR má dost hroznou kvalitu a ten motor poškozuje třeba víc, podle tvého tvrzení bys musel jezdit tankovat za hranice a pokaždé si udělat test a to za benzín platíš vždy plnou nálož.
Pro mě jsou to primárně finanční důvody jezdit na LPG nebudu lhát že ne, ale vedu si účetnictví a každý měsíc si spočítám o kolik jsem tuhle debilní zem ojebal na spotřební dani a mám z toho asi ještě lepší pocit než z té úspory, když si představím kolik cig...šů jsem ojebal o jízdu taxíkem do Tesca a musí jet zadarmo s MHD. V neposlední ředě se cítím líp když nemám pod zadkem 50 litrů benzínu.
pár zajímavejch obrázků
http://otomoto.pl/bmw-750-long-5-0-benz ... 52435.html
Napsal: pát 18.05.2012 22:40
od roti
hurvajs77 píše:S tím v podstatě souhlasím. Dnes je opravdu hodně lidí, kteří neřeší stav auta. Těch majitelů 7er, kteří kašlou na servis a případně, pokud se něco stane, řeší nejlevnější řešení, ideálně i jiného vraku nebo ještě lépe doma na koleni... Ikdyž nejsem rátho-vinař, tak se snažím dát autu, co si zaslouží.
U toho LPG mi to přijde přesně tak, jak píšeš. Před pár lety to byl hnus, dnes bombastická věc. Osobně v tom mám hodně velký hokej, nikdy jsem nebyl zastáncem LPG - motor na to prostě není dělaný (jinak by to tam už výrobce dal). Jediné čemu rozumím jsou finance. Ale ikdyž do mne skoro pokaždý hučí Snejk

a čtu tadz na fóru samé pozitiva LPG, tak mne to ne a ne přesvědčit. Je to přesně jako s tou opici a banány.
tak ono je rozdil, kdyz najedes 100tkm rocne za 450.000,- benzin nebo 200.000,- LPG. Pokud ale nekdo da radeji 250.000,- vic jen za to, ze nebude mit nalepku LPG a prece kdyz mam V8, tak budu jezdit jen na benzin a platit tem zlodejum, tak to nejak nechapu. Ten rozdil 250.000,-/rok bude bohate stacit na opravy x let dopredu...
Se 740i me kazda cesta do Mnichova a zpet stala 4.500,- tj. 18.000,- mesicne. Ted mam naftu a jedna cesta me vyjde na 2.500,- a v aute trpim.
Nevidim duvod, proc nejezdit do Mnichova a zpet za 2.000,- LPG s V8, kdyz beru spotrebu po dalnici 12/100km. Navic 7er je na dalnicni dalku jak delana. Tak to neco k LPG.
Neco jinyho je, kdyz si nekdo koupi 7er a nema ani na pneu. S tim souhlasim, ze to je blbost kupovat 7er. Nicmene tohle je vlastnost vetsiny Cechu, koupit si auto a jezdit dokud jezdi. Se podivejte, co tady jezdi za vraky. Napr. novy pneu vidim jen na zanovnich autech. Ostatni jsou kolem 3-5mm...
Napsal: sob 19.05.2012 08:31
od JaraX
nova guma se da na sedmu v pohodě koupit za 2,5, ale je to o tom že si tam všichni naserou co největší kola a pak nemaj ani na gumu ani na podvozek
Napsal: sob 19.05.2012 09:44
od Wiki_88
Taky si myslím že cena třeba 19" palcovejch pneu neni zas tak hrozná..
Napsal: sob 19.05.2012 11:52
od Rendis
Napsal: sob 19.05.2012 12:06
od Wiki_88
tam se mi nezdá ren rok výroby, má to faceliftovanej zadek tudíž je to 2005+
Napsal: sob 19.05.2012 13:55
od JaraX
normalni dodělanej facelift, protože interier je nefacelift, nevím co se vám nezna, hromada lidi si zaplatí za hezčí auto.
mě se spíš libi ten minidisc

Napsal: sob 19.05.2012 13:55
od hurvajs77
Po face to není. Podle interiéru. Podle mne na tom někdo nechal udělat upgrade na po face, tj. lampy, nárazníky a prdel. Ale uvnitř je to před face. Podle mne rok by mohl sedět, ale za tu cenu mi přijde docela drahé.
Napsal: sob 19.05.2012 13:59
od JaraX
hlavně je to 3,5ka, takže nahovno
Napsal: sob 19.05.2012 14:04
od hurvajs77
JaraX píše:při běhu motoru na LPG se uvolní víc tepelné energie jako při běhu na benzín, tuto tepelnou energii je pomocí chladící soustavy vozidla nějak odvést pryč, prvn se nahřeje stěna válce a blok motoru a následně je toto teplo odváděno přes vodu a olej mimo motor,u BMW se toto opotřebení prakticky neprojeví, blok motoru i stěna válce je masivní a přechod tepla do vody, oleje a bloku motoru je dostatečný, u koncernových aut s tímto bývá problem
Tohle čtu poprvé Jardo. Pokud to je vážně tak a nemám důvod Ti nevěřit, LPG se nebráním. Je pravda, že můj táta se chvilku zajímal o LPG, ještě v době kdy u nás nebyla ani jedna pumpa a snažil se ten business rozjet, ale všichni ho vyfakovaly. Rok a půl na to, lidé kteřím to nabízel, najednou začali dělat do LPG. Nemám o LPG představu, resp. o detailech, ale nejen tady čtu, že to je dobrá věc. A je pravda, že jsem minulý týden viděl rezenci na sériově vyráběného pašíka s CNG. Jinak máš asi pravdu v tom, že nafta, především ta naše s obsahem bio sraček kurví motor víc než LPG...

Napsal: sob 19.05.2012 14:06
od hurvajs77
roti píše:tak ono je rozdil, kdyz najedes 100tkm rocne za 450.000,- benzin nebo 200.000,- LPG. Pokud ale nekdo da radeji 250.000,- vic jen za to, ze nebude mit nalepku LPG a prece kdyz mam V8, tak budu jezdit jen na benzin a platit tem zlodejum, tak to nejak nechapu. Ten rozdil 250.000,-/rok bude bohate stacit na opravy x let dopredu...
Však jsem psal, že z finančního hlediska plně chápu přestavbu... No jak mi to před chvilkou vysvětlil JaraX, nepřijde mi LPG špatné.
Napsal: ned 20.05.2012 20:43
od dejvidek
nemá někdo origo basák do e65 pod sedačky? dík, snejku jestli ho máš dám ti za něj tu rezervu

Napsal: ned 20.05.2012 22:35
od Rejchy
Na LPG nevidím nic špatného,dnešní systémy fungují dobře a u BMW bezproblémově což mi potvrdili všichni plynaři u kterých sem konzultoval montáž do svého auta.To že je v nějakých autech s LPG problém,není zaviněno tím plynem,ale tím že výrobci šetří na materiálech i v motoru a stejně se jim to časem rozsype i na benzín.Některé automobilky už LPG nabízejí i u nových aut,jen si za to řeknou dvojnásobek co stojí přestavba dodatečně.A ti ostatní si s tím prostě nekomplikují život,protože krom toho že to prodají to musejí umět servisovat.Navíc už dávno se ve světě ví že LPG je mnohem bezpečnější než benzín a ve většině civilizovaných zemí se s LPG může i do podzemních garáží (u nás samozřejmě ne

).
Osobně jsem s tím plynem spokojen,vzdálenosti 50+km jezdím bez problému pod deset litrů (takže cca 1.70kč/km),a to už je opravdu směšná cena na V8.Sice jezdím málo,ale zase mám jistotu že jednou nebudu muset to auto prodávat pod cenou kvůli spotřebě,ale naopak ho daleko lépe prodám.Nálepku na autě nemám,protože mi ji tam nedali a já bych ji stejně asi sundal,už jsem jedno auto na plyn měl a bez nálepky prošlo legálně revizí a dovozovou stk.Jediný co mě štve,že budu muset zase vozit rezervu v kufru,za třináct let co jezdím autem jsem nepíchnul a měsíc po přestavbě jsem prorazil gumu tak,že by mě nepomohlo ani deset opravných sprejů pneu
A kdo váhá ať přestane,až se jednou rozhoupe tak bud litovat že to neudělal dávno

Napsal: ned 20.05.2012 22:43
od hurvajs77
dejvidek píše:nemá někdo origo basák do e65 pod sedačky?
Já mám jak oba L7, tak budu mít i normální, jen je musim vyndat...

Napsal: ned 20.05.2012 22:49
od hurvajs77
to rejchy: ja bych sice uz asi nevahal, ale mam diesla, takze budu muset chvilku pockat. Uznavam, ze tahle republika je 100 let za vopicema, nejen s vjezdem LPG do podzemnich garazi. Tak nejak mi vzdy vadilo na LPG to ze prijdu o rezervu, ale na druhou stranku, kdyz to tak vezmu, tak dnesni nove auta maji bud hadovku nebo nemaji nic. Takze je to pak asi jedno, jestli ma clovek LPG nebo nema rezervu vubec...
Napsal: pon 21.05.2012 09:55
od JaraX
tak zrovna u E65 bych to řešil runflatama
Napsal: pon 21.05.2012 10:13
od hurvajs77
To je samozřejmě řešení JaraXi, ale na druhou stranu, kolikrát v životě člověk píchul. Já za 17let co mám papíry nikdy, jednou jsem prorazil gumu o obrubník a to by mi nepomohla ani RF

Napsal: pon 21.05.2012 10:26
od jarda
Asi tak, také si říkám, že tu rezervu vozím zbytečně, nikdy jsem ji nepoužil. Mimochodem, jak to je z pohledu zákona, je rezerva u auta, které s ní bylo homologováno, povinná?
Napsal: pon 21.05.2012 10:35
od JaraX
nemusíš jí mít pokud máš spray a kompresorek, i když auto bylo puvodně s rezervou