Stránka 56 z 107

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 11:43
od HyndaDan
Ahoj Martty,
z toho co jsi tu psal mám zkušenost jen s BMW, tak zbytek vynechám.

e65/e66
O tomhle autě jsou tu toho napsány mraky.
Motor chceš 745/750, slabší motory nemají smysl, protože mají stejnatou spotřebu a servisní náklady.
760 už má dost vysoký servisní náklady a navíc nejde LPG. Do LPG bych rozhodně šel, při tvym nájezdu se ti zaplatí za půl roku.

730d a 740d v předfaceliftu jsou celkem držáky,.730d nejede, u 740d je vše 2x, tudíž dražší opravy.
730d facelift už je choulostivější, ale ještě ne tolik problémová jako u f01.
745d je průser.


Plusy:
+Top poměr cena/výkon.
+"Levný" servis - v průměru 40-50k ročně
+To auto je dělaný na dlouhý cesty, a to jak komfortem/tichem, tak i vnitřní ergonomií
+ Spotřeba kolem 14 LPG

Mínusy:
-Pro někoho starší desing
-Stará multimedia - ale nechá se vyřešit např.: Android monitorem
-Stará palubní elektronika - nenajdeš tam Head-up display, hlídání pruhů, čtení značek, Poslední mapy do navi jsou z 2019, Nejsou matrix světlomety
-Ta auta už mají svůj věk, takže je na trhu spousty vraků.


F01/02
V tvym rozpočtu nejlépe 740i/li, Nejspolehlivější motor v eFku. Celkem solidní motory n54 a n55, nejvíc trpí na předchozí majitele. Největší problém mají motory, kam se lil olej 5w30 a nechával se tam 30 000km, pak jsou celý zakarbonovaný a umíraj i při nájezdu 250k. Občas je problém s turby, wastegate a hpfp.

730i a 750i nebrat, to jsou průser motory.
760 už je mimo rozpočet.

Nafty trpí na fatální závady motorů a palivových systémů při nájezdu nad 200k.(Pro rýpaly: ano občas je vidět kousek co má 400k bez problému, ale je jich míň než těch padlých.)


Plusy:
+Modernější vzhled
+Modernější technologie a multimedia
+ Mohla mít natáčecí zadní nápravu(pohodlnější projíždění zatáček, kdy méně cítíte odstředivé síly a dá se jet mnohem rychleji, lepší manévrovatelnost ve městě)
+ Oproti e66 "chytřejší" ACC

Mínusy:
- dražší servis
- nejde LPG, skoro 2x vyšší náklady na palivo
- větší aerodynamický hluk uvnitř a horší sedačky - to auto už je dělaný na cestu na letiště, ne na projetí evropy.


Pohodlí/ticho/cena vede e66, pokud ale toužíš po modernějších elektronických vychytávkách, pak F02.

Na závěr jen dodám, že jde o můj názor, který jsem si vytvořil za 4 roky vlastnicví e66 750Li. S F02 jsem ujel 20km :lol: , a údaje o servisních nákladech mám od Snejka, který jich servisuje desítky.


Při rozhodování si hlavně každý auto projeď a udělej si vlastní názor.

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 13:33
od Itchythefirst
martty píše:...Vybírám si služební auto a můj výběr zamířil do kategorie 7er a její konkurence...
Phaeton bych rovnou vyradil, je to o pul tuny tezsi nez A8 a oproti A8 to nenabidne vubec nic navic :-\
Jinak 40-50 kkm uz je docela slusnej najezd, to by urcite chtelo si ty auta vyzkouset, abys nezjistil, ze na fotkach ok, ale v realu treba ergonomie horsi nez u Fabiie :-)
Jinak E65/66 ma asi nejlepsi sedacky (pokud to jsou komforty) z tech vybranych aut. Audi Power Seats jsou ale taky super, sic nemaji tolik moznosti nastaveni a tak dobrou operku hlavy/krku.

Pokud jezdis hlavne po dalnicich, je celkem jedno, co z tech aut vyberes, hlavne at sedne :-) Pokud jezdis hlavne v lete po okreskach, pak E65/66 s DD je super, s tim se da fakt pekne valit :-) Kdyz musis ven i v zime, tezko se neco vyrovna trakci u Quattra (s motorem podel) a zustat vyset treba na zasnezenym zeleznicnim prejezdu se ti s luxusnim autem nebude chtit :) Ne, ze by se to chtelo s levnym, ale tam neni "ostuda", kdyz te vytahne traktor :D

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 13:53
od Don
hlavne se u A8 vyhnout obloukem 3.0TDi

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 14:11
od Itchythefirst
Don píše:hlavne se u A8 vyhnout obloukem 3.0TDi
Jaky kod motoru? S ASB ani s BMK jsem nikdy nemel problemy :)

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 14:24
od Hanz
Itchythefirst píše:
Don píše:hlavne se u A8 vyhnout obloukem 3.0TDi
Jaky kod motoru? S ASB ani s BMK jsem nikdy nemel problemy :)
Také se nechám poučit...
- starsi maji natahujici se rozvody po 200tis km (jsou vzadu, motor ven),
- novejsi maji AdBlue (coz se muze drbat, rovnez DPF, ale to ma uz kazdej moderni motor),
- po 150tis prední ramena (pár tisic) a po 250tis vzduch podvozek budou chtít vyměnit (cca 10tis/tlumic s vakem).
+ v serii 250PS, chipem bez vedlejsich problemu 300PS, realna spotreba mezi 7-10,
+ ve spojeni s 8q to jede a se 4x4 neresis zimni problemy (jako jsem asi posledni, kdo bude řvát, že nutně potřebuje 4kolku, ale u luxus limo by mě asi vadilo, že nemůžu na sněhu vycouvat vedle Václaváku, protože mi ve svahu ujíždí hrabající prdel na auto pode mnou).

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 14:33
od Itchythefirst
Ty rozvody spis trpi na LL interval vymeny oleje. Vydre se tam ten hydraulickej napinak a retez preskoci :-(
Ale neznam nikoho, komu by se to stalo, kdyz meni olej “normalne” :)

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 15:04
od Don
nemuzu ten clanek o tom motoru najit... pekne to tam do sroubku rozebirali, takze me zatim ignorujte ;) kdyz ho najdu, dam odkaz

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 16:01
od kurevtor
martty píše:Vybírám si služební auto a můj výběr zamířil do kategorie 7er a její konkurence.
za mě pokud to neni auto na sezónu, ale 5 let tak bych cílil na věk, abys pak neměl služební auto vizuálně starý. Určitě bych si jako služební auto nekoupil v roce 2021 E66, abych pak jezdil patnáct let starym služebákem :D
Z pohodlí bude nejlepší ta audi, ale z výběru bych bral tu F01. W221 je nádherná, ale taky už stará vizuálně. Bohužel w222 je už úplně jinde cenově

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 16:22
od kabyr01
Itchythefirst píše:Ty rozvody spis trpi na LL interval vymeny oleje. Vydre se tam ten hydraulickej napinak a retez preskoci :-(
Ale neznam nikoho, komu by se to stalo, kdyz meni olej “normalne” :)

To je právě ono, že první majitelé striktně dodržují 30t km interval, málokdo to udělá dříve, bo to jde pak pryč a jim to většinou ty 4 roky vydrží :D Za sebe bych ty rozvody určitě udělal, pokud nebyli hotové předtím. Nebo vybral Biturbo v A6 :D

Jsou známé případy, kdy u těch 3.0 TDI 180kw/184kw prasknul řetěz i kolem 100t km. Další věc je, že dost z nich trpělo na závadu celé palivové soustavy - od čerpadla se tam dostanou kovové špony, takže komplet celá soustava včetně vstřiků + čerpadla 150 - 200k. Co jsem četl, tak se to stávalo i u BMW motorů v F řadě.

Rád bych podotknul, že tyto informace mám načtené, nemám s tím naštěstí praktickou zkušenost :D

Pro ověření se stačí zeptat Satase na audiklubu, těch motorů už dělal celkem dost :)

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 19:15
od cheater
-

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 20:18
od xaler
Zajímavé, nevím jestli sem vůbec něco psát abych vám to nepokazil.

Top příspěvek, hlavně nebrat 3,0 TDI....no já to někde čet, ale nevím kde. Filo, jsi to ty? Nebo dvojník.

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 20:33
od HyndaDan
Xalere nechci bejt hnusnej, ale bavíme se tady o koupi auta do 500k.
K tomu ty nemáš co říct.

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 20:46
od xaler
No já si jen představuju co se mu muselo stát když s takovým rozpočtem myslí na E65.

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: čtv 04.11.2021 20:56
od Jaris330D
Xalere, spis bych to videla na problem u tebe, protoze s tvym rozpoctem nekoupis ani peknou E46tku .

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: pát 05.11.2021 10:09
od kabyr01
Protože s tímhle rozpočtem si může koupit to nejlepší, co E66 nabízí. Ty se svým rozpočtem jsi měl bohužel na to nejhorší, co tohle auto nabízí :D

Řekni nám Xalere, co ty by jsi koupil s rozpočtem 500k?

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: pát 05.11.2021 10:13
od martty
Děkuji všem za poznatky a přínosné odpovědi.

Jen doplním pár drobností.

Chtěl bych auto, které na mě nebude pořád s něčím řvát - nejsi připoutanej, jedeš blízko, dej si přestávku, nemáš zabržděno parkovací brzdou, tak ti kufr neotevřu... Nesnáším, když mi někdo v říká co mám dělat, natož auto.

Konkrétním autem většinou jezdím, protože mi vyhovuje a protože chci... jestli je staré 5 let nebo 20 mě úplně netrápí.

Je pravda, že nejideálnější postup výběru by byl takový, abych si každé auto na 14 dní půjčil a pak se uvidí... to ale asi neklapne :lol:

Částka 500 tis není dogma, jen se musíme bavit o nějakém rozpočtu a mít představu.
xaler píše:No já si jen představuju co se mu muselo stát když s takovým rozpočtem myslí na E65.
Zkušenosti, vždycky vyjde lépe koupit ač starší, tak servisované auto než nejlevnější novější model s nulovou historií a dovezený kdovíodkud... Když vyhraje E65, tak to určitě nebude auto po cikánech za 99 tisíc.
cheater píše:Vem si auto na operák a nemusíš se o nic starat a nic řešit, a ještě možná ušetříš.
Ani náhodou. Tohle tu už jednou bylo a moc se těším, až v březnu auto vrátím.

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: pát 05.11.2021 10:31
od Itchythefirst
kabyr01 píše: Nebo vybral Biturbo v A6 :D
BiTDi bych bral uz kvuli Tiptronicu :-)
kabyr01 píše: Jsou známé případy, kdy u těch 3.0 TDI 180kw/184kw prasknul řetěz i kolem 100t km.
U moji A6 se rozletely rozvody asi ve 120 kkm :-) Ale verim, ze za to muze ten LL. Ted uz ma najeto asi 300 kkm a i kdyz auto treba mesic stoji, rozvody pri nastartovani ani nezachrasti.
Kazdopadne pokud clovek to auto nezna, tak bych ty rozvody udelal :-)
kurevtor píše:...ale 5 let tak bych cílil na věk, abys pak neměl služební auto vizuálně starý...
To je asi to uplne posledni, co bych na sluzebnim aute resil :-)

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: pát 05.11.2021 10:40
od xaler
To nejlepší co E66 nabízí? Ona něco nabízí.
Je fakt že za ten jeho rozpočet by si mohl koupit ty auta dvě a měl by vždycky čím jezdit zatím co bude to druhé auto v servisu. Za to co má navíc by ještě mohl koupit hromadu řídících jednotek aby byly v nouzi po ruce. Ještě tak pět zesilovačů L7 až se rozbije. Pokud bude mít kliku tak se rozbije opravitelně, pokud ne tak bude muset sáhnout po dalším. Jezdit bez rádia je fakt opruz. Jestli má trošku dobrodružnou povahu tak by mu E66 mohla vyhovovat a před svými obchodními partnery by byl docela king, kdyby pokaždé přijel jiným autem. Ještě by měl bokem koupit nějaký přibližovadlo, kdyby se třeba změnila teplota, nebo třeba tlak vzduchu a auto by se například odmítlo odemknout, prostě pro případ nouze. Ještě tak dvacet litrů fridexu, dvacet litrů oleje. To je asi tak vše. Ještě mohu nabídnout své auto ke svezení aby věděl co ho po každém otočení klíčku čeká.

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: pát 05.11.2021 10:55
od kurevtor
ty vole zas tenhle ublíženej. Přestaň furt brečet jak to máš těžký. Docela dlouho mi tě i bylo líto, ale teď už si jen říkám, že dobře ti tak.
Koupil si vyblitou sračku vytaženou z rybníka, kterou jsi koupil bez prohlídky předem a koupil jsi to za cenu poloviny E65 na ND. Hmm to je ale smůla bejt takhle blbej a tohle udělat a pak se ještě divit, že ti to nefunguje. No nevadí, ale ještě k tomu seš kolenovrt co by radši chcíp než aby dal někomu pětibábu za opravu ASK. Chceš jezdit sedmičkou, chceš jezdit osmiválcem a vysmíváš se lidem ve škodovkách a nemáš pár set na ASK, necheš se už probrat?
Docela votravný tady číst tyhle sračky jak nejde ask, jak nejde L7, jak to netopí, že musíš brzdit a la Flintstoune. Každá normální socka, když řeší nějakej z tvejch problémů s tim zajede do Pramenný, za minutu má přemostěnou L7 nebo ty jiný jednotky na optice a za dalších 10 minut má v autě nový starší ASK a pálí do píči.

Tak si to dál opravuj v posteli vrtačkou, ale nebreč už. Můžeš si za to sám.

Re: 7er vs ostatní prémiové vozy

Napsal: pát 05.11.2021 11:05
od martin440
xaler....voni sou tady fakt unikát... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: