Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Napsal: čtv 04.11.2021 11:43
Ahoj Martty,
z toho co jsi tu psal mám zkušenost jen s BMW, tak zbytek vynechám.
e65/e66
O tomhle autě jsou tu toho napsány mraky.
Motor chceš 745/750, slabší motory nemají smysl, protože mají stejnatou spotřebu a servisní náklady.
760 už má dost vysoký servisní náklady a navíc nejde LPG. Do LPG bych rozhodně šel, při tvym nájezdu se ti zaplatí za půl roku.
730d a 740d v předfaceliftu jsou celkem držáky,.730d nejede, u 740d je vše 2x, tudíž dražší opravy.
730d facelift už je choulostivější, ale ještě ne tolik problémová jako u f01.
745d je průser.
Plusy:
+Top poměr cena/výkon.
+"Levný" servis - v průměru 40-50k ročně
+To auto je dělaný na dlouhý cesty, a to jak komfortem/tichem, tak i vnitřní ergonomií
+ Spotřeba kolem 14 LPG
Mínusy:
-Pro někoho starší desing
-Stará multimedia - ale nechá se vyřešit např.: Android monitorem
-Stará palubní elektronika - nenajdeš tam Head-up display, hlídání pruhů, čtení značek, Poslední mapy do navi jsou z 2019, Nejsou matrix světlomety
-Ta auta už mají svůj věk, takže je na trhu spousty vraků.
F01/02
V tvym rozpočtu nejlépe 740i/li, Nejspolehlivější motor v eFku. Celkem solidní motory n54 a n55, nejvíc trpí na předchozí majitele. Největší problém mají motory, kam se lil olej 5w30 a nechával se tam 30 000km, pak jsou celý zakarbonovaný a umíraj i při nájezdu 250k. Občas je problém s turby, wastegate a hpfp.
730i a 750i nebrat, to jsou průser motory.
760 už je mimo rozpočet.
Nafty trpí na fatální závady motorů a palivových systémů při nájezdu nad 200k.(Pro rýpaly: ano občas je vidět kousek co má 400k bez problému, ale je jich míň než těch padlých.)
Plusy:
+Modernější vzhled
+Modernější technologie a multimedia
+ Mohla mít natáčecí zadní nápravu(pohodlnější projíždění zatáček, kdy méně cítíte odstředivé síly a dá se jet mnohem rychleji, lepší manévrovatelnost ve městě)
+ Oproti e66 "chytřejší" ACC
Mínusy:
- dražší servis
- nejde LPG, skoro 2x vyšší náklady na palivo
- větší aerodynamický hluk uvnitř a horší sedačky - to auto už je dělaný na cestu na letiště, ne na projetí evropy.
Pohodlí/ticho/cena vede e66, pokud ale toužíš po modernějších elektronických vychytávkách, pak F02.
Na závěr jen dodám, že jde o můj názor, který jsem si vytvořil za 4 roky vlastnicví e66 750Li. S F02 jsem ujel 20km
, a údaje o servisních nákladech mám od Snejka, který jich servisuje desítky.
Při rozhodování si hlavně každý auto projeď a udělej si vlastní názor.
z toho co jsi tu psal mám zkušenost jen s BMW, tak zbytek vynechám.
e65/e66
O tomhle autě jsou tu toho napsány mraky.
Motor chceš 745/750, slabší motory nemají smysl, protože mají stejnatou spotřebu a servisní náklady.
760 už má dost vysoký servisní náklady a navíc nejde LPG. Do LPG bych rozhodně šel, při tvym nájezdu se ti zaplatí za půl roku.
730d a 740d v předfaceliftu jsou celkem držáky,.730d nejede, u 740d je vše 2x, tudíž dražší opravy.
730d facelift už je choulostivější, ale ještě ne tolik problémová jako u f01.
745d je průser.
Plusy:
+Top poměr cena/výkon.
+"Levný" servis - v průměru 40-50k ročně
+To auto je dělaný na dlouhý cesty, a to jak komfortem/tichem, tak i vnitřní ergonomií
+ Spotřeba kolem 14 LPG
Mínusy:
-Pro někoho starší desing
-Stará multimedia - ale nechá se vyřešit např.: Android monitorem
-Stará palubní elektronika - nenajdeš tam Head-up display, hlídání pruhů, čtení značek, Poslední mapy do navi jsou z 2019, Nejsou matrix světlomety
-Ta auta už mají svůj věk, takže je na trhu spousty vraků.
F01/02
V tvym rozpočtu nejlépe 740i/li, Nejspolehlivější motor v eFku. Celkem solidní motory n54 a n55, nejvíc trpí na předchozí majitele. Největší problém mají motory, kam se lil olej 5w30 a nechával se tam 30 000km, pak jsou celý zakarbonovaný a umíraj i při nájezdu 250k. Občas je problém s turby, wastegate a hpfp.
730i a 750i nebrat, to jsou průser motory.
760 už je mimo rozpočet.
Nafty trpí na fatální závady motorů a palivových systémů při nájezdu nad 200k.(Pro rýpaly: ano občas je vidět kousek co má 400k bez problému, ale je jich míň než těch padlých.)
Plusy:
+Modernější vzhled
+Modernější technologie a multimedia
+ Mohla mít natáčecí zadní nápravu(pohodlnější projíždění zatáček, kdy méně cítíte odstředivé síly a dá se jet mnohem rychleji, lepší manévrovatelnost ve městě)
+ Oproti e66 "chytřejší" ACC
Mínusy:
- dražší servis
- nejde LPG, skoro 2x vyšší náklady na palivo
- větší aerodynamický hluk uvnitř a horší sedačky - to auto už je dělaný na cestu na letiště, ne na projetí evropy.
Pohodlí/ticho/cena vede e66, pokud ale toužíš po modernějších elektronických vychytávkách, pak F02.
Na závěr jen dodám, že jde o můj názor, který jsem si vytvořil za 4 roky vlastnicví e66 750Li. S F02 jsem ujel 20km

Při rozhodování si hlavně každý auto projeď a udělej si vlastní názor.