MattyX: Asi jsme to řešili osobně, ale už jsem zapomněl. 10W60 doporučuješ i pro "civilní" použití? Máš nějaký konkrétní oblíbený olej? Já jsem asi dost konzervativní, ale vždycky jsem si tyhle viskozity spojoval spíš se závodním použitím a i u auta, které jsem používal i na okruhu, jsem dlouhodobě bez problémů jezdil 5W40 (dle výrobce doporučen 5W30). Ale to nebyl teda supermoderní přímovstřik...
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
N53B30O0
Re: N53B30O0
CFS používám taky už roky, takže o degradaci samotného oleje mi až tak nejde (vydrží dlouhodobě 125 °C, krátkodobě 150 °C). Přes těch 115 °C jsem ještě asi zatím nešel, možná tak když jsme jeli chvilku 250 km/h, ale to jsem se na teplotu nepodíval. Otázka je, jaké oleje vůbec pro N53 (nebo možná i N52?) jsou teda vhodné.
MattyX: Asi jsme to řešili osobně, ale už jsem zapomněl. 10W60 doporučuješ i pro "civilní" použití? Máš nějaký konkrétní oblíbený olej? Já jsem asi dost konzervativní, ale vždycky jsem si tyhle viskozity spojoval spíš se závodním použitím a i u auta, které jsem používal i na okruhu, jsem dlouhodobě bez problémů jezdil 5W40 (dle výrobce doporučen 5W30). Ale to nebyl teda supermoderní přímovstřik...
MattyX: Asi jsme to řešili osobně, ale už jsem zapomněl. 10W60 doporučuješ i pro "civilní" použití? Máš nějaký konkrétní oblíbený olej? Já jsem asi dost konzervativní, ale vždycky jsem si tyhle viskozity spojoval spíš se závodním použitím a i u auta, které jsem používal i na okruhu, jsem dlouhodobě bez problémů jezdil 5W40 (dle výrobce doporučen 5W30). Ale to nebyl teda supermoderní přímovstřik...
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Jezdí za mnou jedna 325i, která najede ročně kolem 40tis km, na 5w40 měla spotřebu oleje asi litr na 700km, takže jsme dali 10w60 a normálně se s tím dá fungovat právě, výhoda je že většina těchto oleju je silně aditivovaná a výrazně čistí motor, což se projevuje i u této N52 kde už pod víkem není vídet tolik popela.
U mě máš 5L za 1200,- od Ravenolu RRS 10w60
U mě máš 5L za 1200,- od Ravenolu RRS 10w60
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Re: N53B30O0
Po celodenním ježdění na okruhu mi neubude žádný olej. Používám Millers 10W60 NanoDrive NT+, ale prvních 5 let kdy jsem měl servis zdarma mi v Česku do auta dávali Shell a v Německu Aral asi 5W40. K novému autu mi dali 1 litr Shell, který jsem tam dolil když jsem auto zajížděl a od té doby jsem nikdy olej nedolil. Bohužel auto nemá dipstick a těžko říct jak je to elektronické měření přesné. Nikdy jsem neměřil kolik oleje při výměně vyteče, ale asi to budu muset udělat.
-
RomanM3
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: N53B30O0
Taky leju 10w-60 do n53b30. Moje ma najeto 355k km. Naposledy jsem menil olej loni v květnu. Ted je hladina nejak uprostřed mezi min a max. Vesměs krátké trasy, jestli cca 5k km ujeto mezitim.
Dokud jsem jezdil na 5w-40 pozoroval jsem totéž co psal Henry. Přisuzoval jsem to kondenzujici vzdušné vlhkosti v motoru během zimy a krátkým trasam kolem komína která stékala do oleje a tim ho ředila a uměle navyšovala jeho množství resp klamala jeho úbytek. Stačilo pak motor pri delší trase více prohrát, voda se odpařila a olej na merce “zmizel”? Mozna je to blbost. Nebo se tam ten olej opravdu až tak prepaluje ze zmizí 0,75litru oleje za treba par set km v dálničním režimu?
Dokud jsem jezdil na 5w-40 pozoroval jsem totéž co psal Henry. Přisuzoval jsem to kondenzujici vzdušné vlhkosti v motoru během zimy a krátkým trasam kolem komína která stékala do oleje a tim ho ředila a uměle navyšovala jeho množství resp klamala jeho úbytek. Stačilo pak motor pri delší trase více prohrát, voda se odpařila a olej na merce “zmizel”? Mozna je to blbost. Nebo se tam ten olej opravdu až tak prepaluje ze zmizí 0,75litru oleje za treba par set km v dálničním režimu?
Re: N53B30O0
Podobné trasy jsem jezdíval docela pravidelně a nikdy jsem tenhle jev nepozoroval, motor vždycky bral olej hlavně při jízdě "na krev", což mě nijak nepřekvapilo, a vždycky jsem si vystačil s méně, než 1 l oleje na dolití mezi výměnami. Pak motor olej brát najednou přestal úplně a dohnal to teď na těch 1 200 km... Moc v tom logiku nevidím a jestli může kondenzovat vlhkost a tohle způsobit teda netuším.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Mně N53 (než umřel) bral taky do 1 litru CFS 5w-40 na 15tis km (tj. mezi výměnama) a ten litr zežral rovnoměrně (ne skokově). Je ale fuckt že sem s bramborem1 jezdil převážně dlouhé trasy (kolem komína opravdu minimálně) a mimo dalnice, zato s neustálým práskáním bičem.
Re: N53B30O0
Když vám vadí teplota oleje, není lepší nápad dát tam chladič než to lepit hustým olejem? Mě to nejspíš čeká také, protože série n54 se ohřála v mínus teplotách pouhou pomalou jízdou do kopce na 120 (ok, v Alpách, ale nic extra stoupání/ne pod plynem... v létě by to šlo na 140?)... sériový chladič asi lapá po dechu + pozdě otevírá termostat...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
U N54 otevírá termostat ve 115'C , dá se udělat bypass na termostat off, ale jedeš furt na velký okruh jediné co tak se bude olej ohřívat déle. Chladiče můžeš dávat i dva, ale budeš mít problém to stejně dostat pod 115'C na oleji, dokud nesnížíš watter targed ze 105 na 90 což musíš mít katy off, protože ti nebudou rekuperovat a pak se se nepatrné snížení teploty dostaví
To stejný jeto v případě N53, která má však výměník - tam se dá bez problémů swapnout i chladič a hadice vodní propojit - ale furt to nebude dostatečné řešení.
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Nelepíš to olejem hustším, ale olejem odolnějším za vyšších teplot. Olejem, který se nepřepaluje a nevytváří pevné úsady za teplot, na které je motor nastaven.Hanz píše:Když vám vadí teplota oleje, není lepší nápad dát tam chladič než to lepit hustým olejem? ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: N53B30O0
Tuningové firmy prodávají sníženy termostat 88celsia tuším přímo na daný motor i na eBay jde dohledat tak snad je to plug and play
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
ted ti to mattyx psal, zkurví ti to ale katy.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Jen NOx katy nebudou regenerovat, CO/HC katy budou v pohodě.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: N53B30O0
355k kmRomanM3 píše:Taky leju 10w-60 do n53b30. Moje ma najeto 355k km.
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
k ničemu, termostat je ovládaný elektricky už od E46 - to znamená mechanicky ma danou hodnotu ale jednotka si ho elektronicky umí doregulovatFilozof píše:Tuningové firmy prodávají sníženy termostat 88celsia tuším přímo na daný motor i na eBay jde dohledat tak snad je to plug and play
N54 ma mechanicky snad 97'C otevření ale při normální jízdě máš i vodu třeba 84'C protože si to auto reguluje podle potřeby.
Pak začneš poskakovat ve městě, auto vyhodnotí, že jsi v městským provozu a že ají z auta padat fialky voda se zvedne na 105'C a olej jde až někam doprdele ke 120
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: N53B30O0
Tak u M62 nebo M54 či M52 to má smysl. Já mám 93C nebo se dává 97C a to už je pozdě.
Stejně tak se teplota drží z 90procent času kolem 95-96C
Ale pokud je VISCO spojka nastavená na 107-109C kdy sepne a začne dochlazovat vlivem otáček motoru přijde mi to pozdě. Ideálně při dosažení 102-103C aby dochladila na 95.
Co se týče klimavrtule ta sepne vlivem tlaku/teploty nevím přesně v jaké souvislosti to přepočítá říká se že tlak je rozhodující co sepne a dochladí vodu na cca 98C kdy vypne.
Ted jsem se bavil o M52 co mám a podobně v ruzných teplotách to bude fungovat u jiných motorů. Samozřejmě u novějších motorů to bude promyšlenější.
Proč tedy vyrábějí termostat snížený ? Je pro N62 či další motory aby nehicovali kolem 115C což mi přijde krajně nebezpečné a snižuje to životnost komponent a chladícího okruhu co je natlakovaný a občas autům i hadice ustřelí jak zde referovalo už spousty lidí.
Prostě 840Ci měla termostat 91C a neměla problémy oproti 740i e38 kde se problémy objevovali vlivem vysoké teploty. A co se týče novějších aut bude jistě nějaká úprava v jednotce aby tak obelhala teplotu.
Spousty lidí ted dává snížený termostat ale jasně nebavím se o motoru N53. Ale M62 či N62 apod.
Stejně tak se teplota drží z 90procent času kolem 95-96C
Ale pokud je VISCO spojka nastavená na 107-109C kdy sepne a začne dochlazovat vlivem otáček motoru přijde mi to pozdě. Ideálně při dosažení 102-103C aby dochladila na 95.
Co se týče klimavrtule ta sepne vlivem tlaku/teploty nevím přesně v jaké souvislosti to přepočítá říká se že tlak je rozhodující co sepne a dochladí vodu na cca 98C kdy vypne.
Ted jsem se bavil o M52 co mám a podobně v ruzných teplotách to bude fungovat u jiných motorů. Samozřejmě u novějších motorů to bude promyšlenější.
Proč tedy vyrábějí termostat snížený ? Je pro N62 či další motory aby nehicovali kolem 115C což mi přijde krajně nebezpečné a snižuje to životnost komponent a chladícího okruhu co je natlakovaný a občas autům i hadice ustřelí jak zde referovalo už spousty lidí.
Prostě 840Ci měla termostat 91C a neměla problémy oproti 740i e38 kde se problémy objevovali vlivem vysoké teploty. A co se týče novějších aut bude jistě nějaká úprava v jednotce aby tak obelhala teplotu.
Spousty lidí ted dává snížený termostat ale jasně nebavím se o motoru N53. Ale M62 či N62 apod.
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: N53B30O0
Na N62 ten sníženej termostat funguje, protože to není tak domrdanej systém jako na N53/54/55 nebo třeba N63. Na N62 to prostě jede na 105° a když je pod hodně velkou zátěží, jednotka si termostat přihřeje a tím se otevře dřív. Tzn. když se termostat otevírá v 90°, nic se neděje, jen jednotka napíše chybu zaseknutého termostatu a jede se dál. Když tohle uděláš na N63, tak jezdíš furt na 70° 
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: N53B30O0
TANN3R: Dobrý poznatek díky za něj. Docela bych bral výpis motorů benzínových kde to je OK ten snížený termostat a kde se nesmí dát.
Máte někdo povědomí krom starších M50 - M62 ...tedy i novější N62 kde to funguje bezproblémů ? Jde to nakodovat u N62 aby to nehlásilo chybu třeba v nějakém rozsahu teploty ?
Máte ověřený jakou ideální teplotu otevírání termostatu dát na N62 ? Zda 90C nebo vyšší ? Jak se pohybuje provozní teplota a jak upravit i VISCO spojku aby spínala dříve ? Jistě bude nastavená na teplotu mnohem vyšší z výroby nebo je tam jen elektr. větrák ?
Pokud je pouze elektrický jde mu nastavit jiné hodnoty aby dochlazoval při 102C a ne při 118C nebo kolik je nastaven z výroby ?
By mě zajímalo třeba taková N62 jak se chová ve vedrech v kolonách se sníženým termostatem pokud začne teplota stoupat ... kdy sepne větrák či zda překodováváte větráky aby spínali dříve a nenechali vyšplhat teplotu vysoko.
Sorry nevrtal jsem se nikdy v tomto motoru tak netuším jak to tam je udělaný ale předpokládám že je tam u všeho teplota/tlak sepnutí nastavený výš.
Máte někdo povědomí krom starších M50 - M62 ...tedy i novější N62 kde to funguje bezproblémů ? Jde to nakodovat u N62 aby to nehlásilo chybu třeba v nějakém rozsahu teploty ?
Máte ověřený jakou ideální teplotu otevírání termostatu dát na N62 ? Zda 90C nebo vyšší ? Jak se pohybuje provozní teplota a jak upravit i VISCO spojku aby spínala dříve ? Jistě bude nastavená na teplotu mnohem vyšší z výroby nebo je tam jen elektr. větrák ?
Pokud je pouze elektrický jde mu nastavit jiné hodnoty aby dochlazoval při 102C a ne při 118C nebo kolik je nastaven z výroby ?
By mě zajímalo třeba taková N62 jak se chová ve vedrech v kolonách se sníženým termostatem pokud začne teplota stoupat ... kdy sepne větrák či zda překodováváte větráky aby spínali dříve a nenechali vyšplhat teplotu vysoko.
Sorry nevrtal jsem se nikdy v tomto motoru tak netuším jak to tam je udělaný ale předpokládám že je tam u všeho teplota/tlak sepnutí nastavený výš.
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Re: N53B30O0
I na domrdanej system N52, N53 a N54 74̊ C termostat funguje:TANN3R píše:Na N62 ten sníženej termostat funguje, protože to není tak domrdanej systém jako na N53/54/55
https://www.ebay.com/itm/Mishimoto-BMW- ... Sw5l5ZpcmU
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
pavproch fčíl na AF.cz píše:Tak. .... brambor2 je můj, teda firemní. A už i bez pražské RZ. Fčíl už si jen přeji aby sloužil nejlépe nafurt nebo aspoň hodně dlúho.
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: N53B30O0
Však píšu, že pak jezdíš furt na 70°. Si to přečti celé. Jediné řešení pro normální provoz je odpojit výhřev. Na okruhu ti to určitě vadit nebude..BudVlad píše:I na domrdanej system N52, N53 a N54 74̊ C termostat funguje:TANN3R píše:Na N62 ten sníženej termostat funguje, protože to není tak domrdanej systém jako na N53/54/55
https://www.ebay.com/itm/Mishimoto-BMW- ... Sw5l5ZpcmU
