Stránka 55 z 165
Napsal: pát 26.12.2014 23:56
od Filozof
Žil jsem nějakej čas v Anglii a jezdil do práce na kole , pěšky a busem a občas autem s kolegou. A zjistil jsem, že na kole to bylo nejrychlejší přes centrum a okraj města do druhého celkem asi 4-5km pěšky svižně 50minut na kole cca 12minut a autem asi hodinu. Pak ještě busem kterej vyšel 4x dráž než to auto taky asi 35minut díky pruhům které mají k urychlení
Pochopil jsem že některé země mají tak drahé vlaky a bus že hromada lidí jede raději autem v kolonách i pár km do práce, protože je to levnější. U nás to samé. Začal jsem jezdit s kolegou autem občas busem a jsem spokojenej že si mohu číst a studovat. Než trávit 20-30min svým autem raději o 10min déle busem nebo s kolegou a mohu si přečíst a prostudovat to na co není přes den čas. A taky se účastním úspornějšího řešení.
Kdyby jste každej v autě měli jednoho či dva-tři lidi navíc do práce a z práce, hned by bylo o 30-50procent méně aut na silnici.
Takže spolujízda mezi lidmi je ideální na snižování počtu aut na silnici.
Znám takové lidi co z nenažranosti mají 4-lidi v domácnosti 4 auta ... asi neví co s prachama. A pak taky rodiny které nemají ani jedno auto. Takže je to sporadické a na delší diskuzi.
1kč benzínky určitě nemají mohu tě ujistit. Jedna benzínka má cenu 34,50kč a druhá 28,50kč tak kde je těch 6kč rozdíl ?

Dneska by měl být benzín kolem ceny 26-27kč i s rabatem... ale jen pár benzínek si trouflo na ceny pod 28kč...
26.12.2014 G.A.S. Petroleum Seč - Čáslavská 111 27,90 Kč
26.12.2014 Tank Ono Vysoké Mýto - Voštice 27,90 Kč ¨
25.12.2014 Milas o.s. Tisová u Vysokého Mýta - 156 27,99 Kč P
25.12.2014 ČS Tisová Tisová u Vysokého Mýta - 27,99 Kč
[/b]
Napsal: sob 27.12.2014 12:54
od jozin7
Taky mam doma tri auta,nepripadam si nenazrany,ani reditel zemekoule.Sedmou jezdim pro radost,pro dve housky do kramu staci nastartovat myslim tri velce v HTP,do prace mam trilitr v nafte(at jdu s dobou)U nas je benzin taktez po 28.Ktem e 60-je jich pomerne dost,jak na netu,tak v bazarech.Drtiva vetsina je 530d,oproti tomu je 530i je jak safranu.545i potkam jednou za rok,tech je asi nejmin.A jsou pomerne drahe,za tu cenu lze koupit sedmu po liftu uz.Ja si puvodne jel taky do Hannovru pro 545i,sedl jsem do 745i co stala vedle a mel jsem jasno.
Napsal: sob 27.12.2014 13:04
od pavproch
my máme doma dokonce 4 (dva služebáky + pindica + m4Zlik) ... a určitě to nepřidává na hustotě provozu, protože dyž sou dva řidiči, tak kolika maximálně autama z těch 4 můžeme jet najednou? ano, správně, max dvěma...
Napsal: sob 27.12.2014 13:23
od Vlasta
Cena ropy je nastavena politicky, OPEC stanovuje těžební kvóty, pokud by byla cena nízká, došlo by o dost dřív k vytěžení zásob. Zatím nejsou plnohodnotné alternativy
Napsal: sob 27.12.2014 16:54
od Filozof
Firemní auta to je něco jiného. Spíše to bylo bráno tak že jedna rodina a každej má auto ale at si každej koupí klidně deset aut. Problém je kde parkovat na ulici kde bydlí asi 300lidí je 200 aut. To je problém. A není kde parkovat. A parkuje se už v bočních ulicích a dalších ...a už i tam je plno.
Myslím si že tento věk brzy skončí. Doba nenažranosti praskne a pojede se od nuly. Již brzy. Každá taková doba v dějinách skončila.
Když na to člověk má at má klidně 10aut. Ale pokud parkuje před barákem kde se není kam pohnout tak to moc nepotěší a spíše to lidi naštve že nemají kam to své jedno auto parkovat. At si auta dá raději do garáže když jich má tolik.
Někdo narážel že je moc aut na silnici. Psal jsem o spolujízdě a kolik je aut prázdnejch ..ano to je problém u nás a možná bude ještě větší ale na západě to již řeší spolujízdou do práce i na cesty a u nás to už taky řeší např server spolujizda.cz nebo jizdomat.cz. Pokud by každej vzal alespon jednoho dva lidi hned by bylo méně aut na silnici.
Vlasto: A co ty rozdíly 6-8kč na litru paliva není problém na některých benzínkách tam je to divné ty rabaty na palivu atd ...

Napsal: sob 27.12.2014 19:41
od jozin7
Nemam firemni,v TP jsem vzdy ja uveden.Parkovani je urcite problem,o tom zadna.Nastasti mam barak s garazi + plac.To uz je ale mimo misu ta diskuze ale..Kolega koupil e61,525d,tak je nadseny,jen to je x,tak budu citovat jeho slova-pod deset to k.rva nepojede po meste..
Napsal: sob 27.12.2014 20:42
od vlastnemec
Ty vole hoši jak to tak čtu sorry, ale kdo má takové názory a vlastní sedmu

celkem prdel. Vždycky si vzpomenu na kamarádku co furt mlela o greenpeace, nebo jak se ti kokoti jmenují a její tatík co saháš na ten vypínač vem si kůži na prdel a jdi bydlet do jeskyně, každej má tolik aut kolik chce, prostě rozdíl mezi dítětem a chlapem je jen rozdíl v ceně jejich hraček asi jsem z rozežrané rodiny, chudák tatík je to důchodce a teď je na tom špatně momentálně má jen tři auta, ale byly časy kdy jich měl mnoho. Jo ještě jsem si vzpomenul na jednoho týpka co tu prodával e38 a důvod prodeje byl, že k mladýmu socanovi se to auto moc nehodí.
Co se týče ropy, je tam trochu více faktorů co určují cenu ropy, jinak to co se ročně vytěží je v nově objevených nalezištích a to se nebavím ropě která je zakonzervovaná jelikož nejsou technologie na její vytěžení aby se to vyplatilo, jsou vrty kde bylo vytěženo jen 10% a zbytek na to čeká.
Co se týče spolujízdy, sorry ale jen tak si do auta nikoho nevezmu a to se nebavím o tom, že když se rozmlátím já jsem kokot, ale cizí člověk vedle mě je celkem průser.
Jo u nás benál dnes Slovnaft 32,80 a OMV co tu máme nikdy nebyla levnější jo LPG 16,80 dnes jsem bral plnou abych mohl srát lidi na silnici, že jezdí moc aut.
Napsal: sob 27.12.2014 20:43
od Vlasta
Filozof píše:Vlasto: A co ty rozdíly 6-8kč na litru paliva není problém na některých benzínkách tam je to divné ty rabaty na palivu atd ...
Marže, aby se pumpa uživila je cca 2 Kč. ONO nasadilo ceny, které jsou pod jejich nákladama, z dlouhodobějšího hlediska neudržitelné. Těch 6-8 Kč si můžou dovolit leda tak na D1 nebo někde u západních hranic. Jsem teď na Moravě, v Boskovicích na OMV bývaly ceny až o 2 Kč vyšší než v Ústí, dnes jsem koukal, nafta 31,90, tak nějak jsem tankoval minulou sobotu u nás
Napsal: sob 27.12.2014 20:44
od Killingman
Mimo mísu, nicméně - když Tank ONO má 27.9/litr a Shell 34.4/litr tak je to fakt rozdíl 6.5,- Kč/litru. Při 80ti litrech je to krásných 520 Kč na nádrži....
Když mám LPG tak 17.9 u Shellu a nebo 14.9 u Ona - 240 Kč opět při 80ti litrech na nádrž? Rozdíl ve výkonu jsem nezaznamenal ani u 750iL a ani u X5 iS. Kvalita (mimo nafty) bude srovnatelná.
Tady asi nebude 1Kč/litru marže... Nicméně to jsme už opravdu jinde
2vlasta: Pleteš se! Nejsou pod jejich náklady... Vím to naprosto 100% - nákup PHM je opravdu kolem 26-26.5/litr u N95 včetně všech daní
Napsal: sob 27.12.2014 20:50
od vlastnemec
Určitě pod cenou neprodávaj, jestli je to OMV nebo Shell a nebo no name veškeré PHM jsou ze dvou rafinerií buď OMV Vídeň nebo Čepro, jinak celkem zajímavé že Čepro jako jediné nemusí přidávat do nafty biosložku, čímž má nej naftu na trhu.
Napsal: sob 27.12.2014 21:06
od Vlasta
Minulej tejden byl v TV zástupce asociace provozovatelů pump a ukazoval tam tabulku, ONO konkrétně nezmínil, ale bylo jasné, že mluví o nich. Kvalita paliva u jejich pump bývá problematická, jeden čas prodávali obměňované státní zásoby paliv, měli i podezřelé dodavatele. K nám na sever vozí OMV z Německa
Napsal: sob 27.12.2014 21:11
od vlastnemec
Vlasta píše:Minulej tejden byl v TV zástupce asociace provozovatelů pump a ukazoval tam tabulku, ONO konkrétně nezmínil, ale bylo jasné, že mluví o nich. Kvalita paliva u jejich pump bývá problematická, jeden čas prodávali obměňované státní zásoby paliv, měli i podezřelé dodavatele. K nám na sever vozí OMV z Německa
Ne všichni pumpaři jsou poctiví, ale nám s benzínem je to jedno. Jinak zítra brknu kámošovi co dělá pro OMV a zeptám se na cenu.
Napsal: sob 27.12.2014 21:14
od Vlasta
vlastnemec píše:...ale nám s benzínem je to jedno...
Je pravda, že nekvalitní benzín se pozná téměř hned po natankování. U nafty se to střádá
Napsal: sob 27.12.2014 21:16
od JaraX
hlavně nekvalitní benzín nic nezkurví
Napsal: sob 27.12.2014 21:20
od Vlasta
JaraX píše:hlavně nekvalitní benzín nic nezkurví
Pokud není řízlej ředidlem, který žere hadičky
Napsal: sob 27.12.2014 21:32
od jozin7
Taky jsem v Boskovicich,kousek od Benziny....Nevim proc resite benzin tady.Byl jsem projet tu e61.Pominuli to ze to je podstatne mladsi auto nez ma sedma,dojmy jsou smisene.Ze tam nic neni/mala navi,sedacky rucny,fofrklacek/jede to naftovym stylem,auto se rozjede aby to pochvilce zdechlo,vyuzitelnych otacek opravdu neni moc.Kroutak tam je ,samozrejme,ale sportovni jizda to neni.A opravdu to zere deset+,podotykam mesto(at tu hned nekdo nepise ze jel HR za pet)Podotykam ze je mraz,sedma za 13+.
Napsal: ned 28.12.2014 00:28
od Killingman
Vlasta píše:Minulej tejden byl v TV zástupce asociace provozovatelů pump a ukazoval tam tabulku, ONO konkrétně nezmínil, ale bylo jasné, že mluví o nich. Kvalita paliva u jejich pump bývá problematická, jeden čas prodávali obměňované státní zásoby paliv, měli i podezřelé dodavatele. K nám na sever vozí OMV z Německa
Kvalita u ONO je vzhledem k neustálým kontrolám které na ně posílá konkurence zaručena. Jak je to s ostatními odvody do státní kasy může být nám - koncovým zákazníkům jedno

))
A E60 kontra E65 - žere to stejně, stojí to stejně, ale komfort je o tři třídy jinde

Napsal: ned 28.12.2014 09:40
od Vlasta
Killingman píše:
Kvalita u ONO je vzhledem k neustálým kontrolám které na ně posílá konkurence zaručena...
Zajímavý je, že na každém seznamu kontrolovaných pump aspoň jedna figuruje
Killingman píše:A E60 kontra E65 - žere to stejně, stojí to stejně, ale komfort je o tři třídy jinde

Pokud budu chtít komfort, nebudu jezdit v BMW, ale koupím si mergla
Napsal: ned 28.12.2014 09:42
od JaraX
Killingman píše:Vlasta píše:Minulej tejden byl v TV zástupce asociace provozovatelů pump a ukazoval tam tabulku, ONO konkrétně nezmínil, ale bylo jasné, že mluví o nich. Kvalita paliva u jejich pump bývá problematická, jeden čas prodávali obměňované státní zásoby paliv, měli i podezřelé dodavatele. K nám na sever vozí OMV z Německa
Kvalita u ONO je vzhledem k neustálým kontrolám které na ně posílá konkurence zaručena. Jak je to s ostatními odvody do státní kasy může být nám - koncovým zákazníkům jedno

))
A E60 kontra E65 - žere to stejně, stojí to stejně, ale komfort je o tři třídy jinde

E60 stojí víc jak E65, jak na pořízení tak na udržbu

Napsal: ned 28.12.2014 10:05
od jozin7
Je logicke ze ONO lezi v zaludku ostatnim,teba to pred V.Mytem.Tam je fronta imervere u stojanu az na cestu,o km dal je Shell,kde tankujou jen ti co maji sluzebni karty shell(TIR).Rozdil v e60 a e65 opravdu je,a to nemam fanaticke nazory ze co mam doma je nejlepsi...Za me je ta 525d zklamani,ale to prece nemuzu rict novemu majitely.Predevsim v sedackach a komfortu je podstatny rozdil.