Vážení kolegové, dovolím se využít toho téma k vznesení mého dotazu... Vybírám si služební auto a můj výběr zamířil do kategorie 7er a její konkurence.
Jelikož v autě prosedím docela dost času, hledám auto, ve kterém bude ticho, nebudou mě bolet záda ze sedačky, nebudu řešit, že při stání v koloně klimatizace téměř nechladí (ano, i s tím jsem se setkal téměř u nového vozu a podle prodejce je vše ok) nebo naopak, že to začne topit až za 20 km... prostě auto pro pohodlné rychlé cestování.
Něco k číslům, rozpočtově se bavme kolem půl míče za nákup, se servisem po nákupu se počítá. Roční nájezd 40-50 tisíc km. Auto bych si rád nechal cca 5 let (a kdo ví jestli za 5 let se bude dát koupit něco lepšího, tak třeba i déle).
Co se týče motoru, tak srdce říká benzínová V12 bez turba,... CCSka říká "mám limit"

Takže ideálně jaký kompromis, který si asi rozhodnu až po definitivním výběru modelu.
Modely, které mě něčím zaujaly a jsou v užším výběru:
Audi A8 D4
+/- asi neexistuje, prostě takové bezemoční Audi
BMW 7er E65/66
+ vejde se do limitu i se servisem, už moc neztratí na hodnotě, jsou v tom normální motory
- už mají něco za sebou a vybrat nezkurvený kousek asi nebude snadné
BMW 7er F01/02
+ (žádný mě nenapadá)
- podle všech recenzí to jsou jen kasičky a je k tomu potřeba mít ještě další auto
Lexus LS XF40
+ nebudí zbytečně pozornost, nikdo moc neví co je to zač, na model jsou skvělé recenze
- prakticky se nedá vybrat, k prodeji jen pár ks
Mercedes S-klasse W221
+ prostě Mercedes S-klasse
- prostě Mercedes S-klasse
VW Phaeton
+ na první pohled větší Passat, tím pádem nebudí pozornost
- (žádný mě nenapadá)
Potom jsou ještě 2 auta pod čarou.... BMW E60/E61 550i manuál (V8+manuál+zadokolka) a Opel Insignia I OPC manuál (vždycky jsem měl a mám Opely). To jsou auta, která spadají do trošku jiného spektra, jsou asi víc řidičská, ale z nějakého důvody by mi také nevadily.
Třeba mi někdo dokáže něco vyvrátit nebo naopak přivést k tomu, že toto je to pravé.
Díky za přečtení a případnou odpověď.