Přesně jak tu zaznělo, lidi u nás nejsou ochotný zaplatit za dobrou práci. Další je, že lidi nepoznají dobrou práci i kdyby je kopala víte kam.
U mě třeba nerozhoduje hodinová cena, jako spíš celkový přístup. Co je mi platný, že má někdo cenu kilo na hodinu, když mi do času pak započítá i šuk s milenkou? To raději zaplatim machra, kterej ví kam sáhnout. Udělá to rychle a pořádně.
Jinak je to ale fajn diskuze. Vy určitě nepatříte mezi ty "umělce", kteří když už k nim zavítá zákazník, tak natahujou čas, aby si vydělali. Já si zase nevozim svoje díly do servisu.
JaraX píše:nemyslím to zle, klidně at si zakazník doveze díly, ale nesmí se zlobit že mu nebudu chtít montovat Starline nebo Meyle,
Starline bych s Meyle do jednoho pytle urcite nedaval.
Meyle je nemecky vyrobce (se kterym j sem primo nektere veci komunikoval ohledne provedeni HD atd.)... Na druhou stranu Starline je skutecne cinskej smejd vetsinou.. u Starline asi snad jedine spotrebak jako olej ovsem jen do levnejsich aut, blbosti jako zrcatka apod. atp.
no a chtit od montaznika zaruku na material ktery si sam dovezu (at uz je to jakykoliv matros) muze snad opravdu jedine D***L, to nechapu proc o tomto vubec diskutejeme. Kdyz mi mechos dela jen montaz tak pochopitelne od nej chci zaruku jen na to co dodal tedy MONTAZ..
FUJ FUJ FUJ Meyle už je taková sračka, že se o tom ani psát nedá slušně. Mam bohužel osobní zkušenost s touhle bídou. Je to opravdu na úrovni Starline.
To by mě zajímalo kterej zkušenej top "manažer" to do takových sraček dovedl. Sám jsem v Čechách poznal pár takových. Kam jejich haxna šlápla, tam to šlo rychle do hajzlu. Třeba nejmenovaná firma, která měla tolik peněz, že měla i vlastní interní banku, rozjetej obchod na všech frontách. Během 5 let nebyly prachy ani na propisku (doslova).
Kdysi někde psali, že na pohovorech je nejdůležitější první dojem a úroveň vystupování. Někdo k tomu připsal komentář, že to je nejspíš ten důvod, proč je ve vedení firem tak přezmrdíno.
Sorry že jsem se tak rozohnil, ale meyle je pro mě jak červenej hadr pro bejka.
Fx píše:Jo, tak až ten čep namontovaný bez papíru budeš chtít reklamovat, dej vědět, jestli jsi uspěl
tak to se neobavam ze by mi odmitli reklamaci po predlozeni orig. faktury z nakupu dilu. Dily Meyle si kupuju na firmu u Stahlgrubera v Modleticich.
jde ale o ten casovy opruz.. znovu cas a penize demontaz a montaz a behani okolo... to zapotrebi nemam
Offtopic: jaktak zvpozdálí čtu co (a hlavně jakým stylem) tady Dyx píše, tak.... nechtěl bych s ním mít nikdy nic osobně ani profesně společného.... prudič-držgrešle....
a už vůbec bych si nikdy nectěl po něm koupit ojetinu....
Ontopic: když se po stovce (či více, Dyx to tu někde psal, už se mi to nechce hledat) či více tisících kilometrů začně "srát" opřední náprava, tak imho výměna JEDNOHO komponentu je úplně na howno, ničemu nepomůže.... po takové dávce kilometrů je třeba to udělat zgruntu a sakumprdum...
(okolo 160 tis km sem na 3er udělal komplet př. nápravu: všechny silenbloky, všecny kulový čepy, všechna ramena nová, nová ložiska, nové tlumiče i pružny vč. uložení atd.... imho jedině takle - zadraho, pochopitelně - lze hovořit o systémové údržbě přední nápravy....)
pavproch píše:Offtopic: jaktak zvpozdálí čtu co (a hlavně jakým stylem) .
Ontopic: když se po stovce (či více, Dyx to tu někde psal, už se mi to nechce hledat) či více tisících kilometrů začně "srát" opřední náprava, tak imho výměna JEDNOHO komponentu je úplně na howno, ničemu nepomůže.... po takové dávce kilometrů je třeba to udělat zgruntu a sakumprdum... (okolo 160 tis km sem na 3er udělal komplet př. nápravu: všechny silenbloky, všecny kulový čepy, všechna ramena nová, nová ložiska, nové tlumiče i pružny vč. uložení atd.... imho jedině takle - zadraho, pochopitelně - lze hovořit o systémové údržbě přední nápravy....)
Tak nevim nevim kolik ucastniku fora krome tebe, pokud je vse v poradku ale konkretne je videt opotrebovani jedne konkretni soucastky ze by hned menil komplet celou predni napravu.. myslim ze takovych lidi je naproste minimum, neberu ti tvuj nazor podle mne je to naprosto neekonomicke i neekologicke....
mozna takhle menis preventivne cely motor kdyz ti odejte JEDNA zhavicka... nebo snad ne ????
ano, pokud mám předmět svého zájmu ráth a chci aby mi dlouho dělal radost, tak ano, nesmím být škrt a musím se smířit s tím, že po určité době jsou nutné masivní investice ...
Souhlas, já udělal jedno rameno, po měsíci druhý a po dalším měsíci už jsem rovnou udělal zbytek. Když to není bouraný, nebo jinak poškozený, tak ty věci odcházeji všechny najednou.
Nedělal jsem ložiska, tlumiče, ani pružiny.
Urcitej druh lidi tohle nikdy nepochopi. Znam takovy, co chteli menit treba jeden kotouc (kdyz se jeden znicil pribrzdovanim)........
Jednu pruzinu,jeden tlumic....... A vzdy do par tydnu/mesicu dojede na druhou stranu.
Rozvody bez napinaku, vodnich pump......
Nebo nechtel investovat do vymeny rozvodaku, protoze auto preci funguje, twkze nema zadny problem a za par mesicu dojel na odtahovce s rozvodakem na hadry a mel to za 4500€.
Ale usetril cca 500€ za rozvody.
Atd, atd, atd
všechno chce svoje ...jsou vychcaní automechanici co si řeknou za práci šilené ceny a přitom neodvedli kvalitní práci.
Potom jsou šílení zákazníci co koukají přes rameno a vše by chtěli za puldenní šichtu za 500kč mít hotové ...případně se budou dohadovat u věcí na které nemá mechanik čas nebo možnost udělat. atd.
Takže člověk si nevybere. Kde je adekvátní částka a kde je adekvátní čas na práci atd.
Je tady plno proměnných který musí člověk vědět.
Já vidím jedinej problém, že některé ukony lidi ani netuší kolik mohou stát a pak se diví že místo 1500kč to je třeba 6 nebo 8tisíc.
To je asi zásadní. Lidi musí vědět že to bude stát tolik a tolik a ne aby se to dověděli až při placení, že to je 3-5krát dražší než čekali.
Pro stanovení pracovních hodin, kontrolní listy a obecné služby existuje aplikace BMW KSD (Kaufmännische Service Daten, Commercial Service dat).
Zákazník s technikem stanoví, co se bude kontrolovat, vyměňovat atd., např. čerpadlo u Webasta. Program automaticky vyplivne všechny potřebné operace i s časy a díly, které musí být automaticky vyměněny za nové. Takže během chvilky máme cenu, čas trvání opravy a potřebné díly.
Příklad pro Webasto (zkráceno):
- základní diagnostika vozu
- sundání LP kola, demontáž podblatníku
- montážní a kontrolní práce na topení + objektová diagnostika
- funkční test
- montáž podblatníku + nové aretační kolíky
- montáž kola + konečná diagnostika, protokol
Instalace programu je asi 1GB velká, ale na disku zabere 10GB, potřebuje Windows XP; Windows Vista; Windows 7; Windows 8, CPU: Pentium / Athlon 1,8 GHz nebo vyšší, RAM: 256 MB systémové paměti. Pracuje se s tím jako s ETK, takže zadáním VIN.