Stránka 6 z 17
Napsal: ned 04.10.2015 09:17
od Joshuax
Me je princip jasny a na ty starsi diesely jsem narazel ne proto, ze by potrebovaly dpf kvuli konstrukce motoru, ale kvuli jeho stari. Nikdo mi nenamluvi, ze e60 bez dpf nadela vice bordela, nez starej mergl, co zere olej. Jeden takovej me tu jezdi po sidlisti, ten zadek se da ometat vidlema a to je to co na tom sere me. Ja mam byt eko a tyhle veci jezdi po silnici naprosto v klidu. Ty euro3 e60tky nejsou vrazdici masiny o nic vic, nez jakykoliv jiny diesel, coz tady se trochu prehani ve smyslu, vytahnes dpf, zabijes 1000 lidi. Popravde mi dpf off vadi min, nez ten vocas podsed, ktery kazdy rano chodi hulit na hajzl a ja mam v byte jak v hospode. A nemuzu taky nic.
Kdyby nekdo nahore mel zajem na nasem zivotnim prostredi, tak z nas neudelaj prekladiste a parkoviste kamionu, ktery zde ani nenatankujou, protoze tu je draha a nekvalitni nafta, ale tak hlavne ze kapsch ma v kapse.
Misto toho si zase nekdo necha "poradit" za adekvatni prispevek, ze je potreba zprisnit kontroly na STK, takze uz to nebude cekacka na pul dne, ale rovnou na celej. Proste kocourkov...
Ale tak podle toho jak se VW vyporadalo s plnenim emisnich norem, to tak neni jenom u nas, takze je asi vsechno v poradku

Napsal: ned 04.10.2015 09:18
od JaraX
Zdenda530d píše:Ještě abych v tom měl úplně jasno...
Jak může EGR, který je něco jako Bypass zvyšovat teplotu válce (doteď jsem si myslel, že hoření probíhá právě ve válci a tam je také nejvyšší teplota 700-800°C - možná několik málo desítek vteřin po startu třeba jo aby se teplota dosáhla rychleji) to co jde z válce ven přes ventil do výfuku je o něco chladnější (odhad cca 600°C) a opět si odmyslím takovou banalitku jako teplotní ztráty při vedení výfukových plynů egr vedením, takže ohříváme něco co má 800°C něčím co má 600°C ???!!!???!!!?!?!?!???!!!?!?!?!
to asi znamená, že ve výsledku; 800°C+600°C = 1400°C.
Nejsem si ale jist jestli to takhle u teploty platí - u hrušek s jabkama ano.
Doteď jsem si myslel, že diesel má vyšší účinnost než benzín - tzn. že spalovací prostor má vyšší teplotu zatímco výfukové plyny mají nižší teplotu.
Jdu si ohřát vodu na kafe (přiložím k hrnku dvě tělesa o teplotě každého z nich minimálně 51°C a voda mi začne vřít

)
To je samozřejmě vtip - kafe nepiju...
Stručný popis funkce AGR ventilu.
AGR ventil je ventil pro zpětné vedení spalin a je funkční pouze při režimu částečného zatížení. To je režim, kdy vozidlo jede na mírnou zátěž, laicky řečeno v režimu cca 1/4 pedálu akcelerace. Ventil AGR je ovládán podtlakově a v režimu studeného motoru, kdy systém ještě dožhavuje není potřeba aby AGR pracoval, protože AGR by měl pracovat až s ohřátějším motorem. Je tam totiž kvůli složkám výfukových plynů NOx, které se tvoří na teplém motoru při hoření chudé směsi s přebytkem kyslíku, což zvyšuje rychlost hoření nafty po vstříknutí, a tím i teplotu. Tato rychost hoření, tedy i vysoká teplota tohoto procesu spojená s výskytem jedovatých složek NOx, které jsou u dieselů velmi nežádoucí škodlivinou výfukových plynů, se nechá redukovat vpuštěním nějakého "inertního" plynu do sání, který vytlačí přítomnost vzduchu, a tedy i kyslíku z objemu nasátého vzduchu. V autě se k tomuto účelu nabízí výfukový plyn, který obsahuje kyslíku mnohem méně než vzduch.
Při zátěžových režimech, kdy je směs bohatší, nesmí být AGR otevřen a tedy nesmějí proudit spaliny do sání, protože by nedostatek kyslíku přebytkem nafty podporoval kouřivost a mařil by výkon (nafta by neměla s čím pořádně hořet). Proto je ventil AGR ovládán podtlakovou regulací, aby při akceleraci zavřel a při režimu mírné zátěže, kdy chceme ředit vzduch výfukovým plynem abychom snížily teploty a smrady, otevřel. Jak bylo již řečeno, jedná se tu o teplé režimy.
Napsal: ned 04.10.2015 09:20
od JaraX
Joshuax píše:Me je princip jasny a na ty starsi diesely jsem narazel ne proto, ze by potrebovaly dpf kvuli konstrukce motoru, ale kvuli jeho stari. Nikdo mi nenamluvi, ze e60 bez dpf nadela vice bordela, nez starej mergl, co zere olej. Jeden takovej me tu jezdi po sidlisti, ten zadek se da ometat vidlema a to je to co na tom sere me. Ja mam byt eko a tyhle veci jezdi po silnici naprosto v klidu. Ty euro3 e60tky nejsou vrazdici masiny o nic vic, nez jakykoliv jiny diesel, coz tady se trochu prehani ve smyslu, vytahnes dpf, zabijes 1000 lidi. Popravde mi dpf off vadi min, nez ten vocas podsed, ktery kazdy rano chodi hulit na hajzl a ja mam v byte jak v hospode. A nemuzu taky nic.
Kdyby nekdo nahore mel zajem na nasem zivotnim prostredi, tak z nas neudelaj prekladiste a parkoviste kamionu, ktery zde ani nenatankujou, protoze tu je draha a nekvalitni nafta, ale tak hlavne ze kapsch ma v kapse.
Misto toho si zase nekdo necha "poradit" za adekvatni prispevek, ze je potreba zprisnit kontroly na STK, takze uz to nebude cekacka na pul dne, ale rovnou na celej. Proste kocourkov...
Ale tak podle toho jak se VW vyporadalo s plnenim emisnich norem, to tak neni jenom u nas, takze je asi vsechno v poradku

nechápeš jednu věc, s těma spalinama kouřovýma starých komurkových dieselu si naše tělo poradí mnohem líp než s nanočásticema u CR motoru, víš co to je vstřikovací tlak 2500 bar????
Napsal: ned 04.10.2015 09:34
od Zdenda530d
JaraX:
EGR má jen jednu hlavní funkci, ohřát spalovací prostor, je to prostě o dodávce horkýho vzduchu do válce, protože nějaký jiný typ ohřívače by stál kotel a asi nebyl uplně malý, proč si nevzít ten horký vzduch z výfuku když to funguje celkem dobře. auto s EGR off má radipně nižší teploty ve válcích, hůř to spaluje a motor taky dostává víc nafrak, mít zahřátý stěny válce je základ.
vs.
JaraX:
........
Proto je ventil AGR ovládán podtlakovou regulací, aby při akceleraci zavřel a při režimu mírné zátěže, kdy chceme ředit vzduch výfukovým plynem abychom snížily teploty a smrady, otevřel.
---------------------------------------------------------------------------
V jednom příspěvku píšeš, že EGR má za úkol ohřívat... o dva příspěvky níže (evidentně ctrl+C, ctrl+V, protože v něm nejsou chyby a je srozumitelný), že má AGR za úkol chladit....
JSEM ZMATEN
Raději budu věřit na ty kouzelný skřítky a skládání teplot - je to pohodlnější, protože ani největší odborníci zde v tom nemají zcela jasno.
Napsal: ned 04.10.2015 09:35
od Joshuax
No to bude zejmena proto, ze jsem uplne nechapavy, ale mozna taky nechapu, jestli je uplne v poradku provest regeneraci dpf ve meste, takze ten bordel co jsem zachytal do dpf do tobo mesta zase vratim a to ve forme jeste mensich castecek, nez bez dpf, takze to zpominane telo ten samej sajrajt dostane stejne, jenom jindy a dost mozna jeste za slozitejsich podminek.
Ono se to opravdu nikam neztrati, kdyz spalim kostku uhli, bude z ni kour, popel a nejaky plyny, ted je otazka, jestli me vice sere ta kostka uhli, nebo ten kour z toho. Jenom si to adekvatne zmensi, pricpip spalovani hmoty je stejny. Auto bez dpf produkuje tu kostku, ta je spatna o tom zadna, ale auto s dpf ji produkuje taky, jenom ji na me vyflusne jinak. To ze neco nezmerim na nejakem pristrojiu neznamena, ze jsem vyresil problem, dost mozna (a to je spis obvykle), jsem ho jenom presunul jinam...
Ale jak rikam, ja nejsem odpurcem DPF, jsem odpurcem byrokracie a obchodem s lidskym (ne)vedomim... Ja v aute dpf mam, nevim jestli ho budu cistit, nebo radeji zvolim druhovyrobu, ale stejne jako egr pro me v tom motoru ma svuj vyznam.
Je ale napovazenou, proc tovarna, ktera produkuje bordel, dostane na filtr dotace, proc radoby ekoauta a jejich nakup v eu je taktez dotovan (nebudu zabihat do podbornosti a ekologicnosti vyroby a dopravy techto vozu), ale na dpf mi nikdo prispevek neda. Proc, kdyz je to tak prospesne, jim tu vyrobu proste nekdo nedotuje ? Vzdyt donutit me byt vice eko tim, ze mi nekdo zpristupni ten dpf filtr, by bylo dozajista daleko vice eko a efektivnejsi, nez hnat lidi do pozice, ve ktere si ty filtry z tech aut likviduji. Ale to jsme opet u toho businessu. Ono by to pres dotacen neproslo, protoze by nekdo musel zhodnotit, jestli ten filtr neni tak trochu nahodou predrazeny a nebo, jestli by jej vyrobce pak nemel treba recyklovat a to uz by se zase nelibilo automobilkam...
Napsal: ned 04.10.2015 09:38
od Zdenda530d
Chápeš to špatně, vždyť je to jasný - 98% toho bordelu zmizí... je to úplně jednoduchý!!!!!!!!!!!
Nevím co kdo na tom nechápe...
Toto pod čarou ať odborníci nečtou... je to jen pro omezence a tupce!
------------------------------------------------------------------------------
Samozřejmě, že se to nikam neztratí - ale vyletí to do luftu tak jako tak, jenže to popírá obhajitelnost těch drahých pseudoekokurvítek a tak se to prostě nehodí - oficiální verze je, že to ZMIZÍ!
Napsal: ned 04.10.2015 09:52
od Filozof
DPF jen nahromadí ty sračky a stejně je vypustí ven nevím o čem je tady řeč. NAFTA je zhouba pro nás pro všechny stejně tak ti co mají auto bez katu.
Kdyby tady jezdili auta z 60-80tých let tak tady ve velkých městech pochcípáme jak krysy ... protože za těma autama bylo modro vzpomínáte jistě vy starší ročníky na staré dacie nebo trabanty apod.
Takže pokud je auto v pořádku a má v pořádku katy a není za ním černo jako z uhelného skladu tak je ok. Pokud taková auta jezdí co tady nemají co dělat mělo by se odstavit a dát dopořádku jinak by nemělo co dělat na silnci.
Na tom se jistě shodneme všichni. Ted ten bordel s VW a celým koncernem ukazuje že vlastně auta nesplnují ani euro 5 ani 6 podle těchto měřítek.
Napsal: ned 04.10.2015 10:15
od Teddy
Koukam se to tu pěkně rozjelo.

Myslíte si, že kdyby auto samo nahlásilo něco jako "pozor, už x krát se nedokončila regenerace, řeš to ty debile včas" a tím pádem by se ty DPFka neucpávaly až do smrti, že by to lidi kuchali ven?
Jak a kdo vlastně dospěje k tomu, že to vykuchá? Kolik je tu lidí, co šli a vykuchali fungující DPF? Podle mě to většina řeší až když s nim mají problém. Pak mají možnost to vyčistit, nebo vyhodit.
Diskuze o tom co je lepší je k ničemu. Nikdo z nás nemá laboratoř, ani 500 let zkušenost co to udělá s environmentem z dlouhodobého hlediska. Se tu budeme hádat, jestli je lepší BMW s EU3, nebo s EU 4 a pak kolem nás projede stará AVIE a je vymalováno. (už zase slyšim ty přemoudřelý.... "velký částice plíce zachytí, menší projdou do krve"). No tak ať teda zakážou vysokotlakej CR a vrátíme se k těm ke zdraví šetrným motorům ala avie.
Mimochodem na škole jsme si řadu věcí v laboratořích ověřovali (vystudoval jsem technologie na ochranu životního prostředí). Ověřili jsme si mj., že lobby a marketing je mocnější, než zdravý rozum. Například jako největší zlo pro vytápění z hlediska emisí jsme ověřili tehdy masivně dotované plynové vytápění.

Takže se tu navzájem neperte za zaručeně ověřené informace druhých.

Napsal: ned 04.10.2015 10:43
od Zdenda530d
Teddy:
Mimochodem na škole jsme si řadu věcí v laboratořích ověřovali (vystudoval jsem technologie na ochranu životního prostředí). Ověřili jsme si mj., že lobby a marketing je mocnější, než zdravý rozum. Například jako největší zlo pro vytápění z hlediska emisí jsme ověřili tehdy masivně dotované plynové vytápění. Very Happy
Takže se tu navzájem neperte za zaručeně ověřené informace druhých. Smile
AMEN
DPF nemá s ekologií nebo dokonce se zdravím lidí nic společného - je to jen kšeft a o to víc mě to S..e.
Houpat se mnou občas můžou ale když se se mnou snaží točit nad hlavou je to už moc...
Kdyby aspoň na rovinu řekli - chceme vaše prachy a potřebujeme abyste žili spotřebním životem - musíme vyrábět!!!!! (nedal bych je, ale ocenil bych přímočarost) - takhle to vyznívá - "to přece ale není o penězích hlavně ta ekologie jo a ještě zdraví našich dětí - to vám nestojí za vaše peníze - to se nestydíte hazardovat se zdravím a blááá bláááá bláááá"
Napsal: ned 04.10.2015 10:45
od zzeli
EGR opravdu neni ohrivak spalovaciho prostoru. To by sla ucinnost do kytek. Navic je EGR casto chlazen z vodniho okruhu. U benzinovych primovstrik. motoru je EGR skoro nutnost prave kvuli NOXum, ktere vznikaji pri spalovani chude (vrstvene) smesy. U nafty jsem to nestudoval, ale bude to podobne, jak se ostatne pise vyse.
Co se obecne tyce ekokurvitek, tak tato jsou dobra v momente, kdy auto vyjede z linky. Normu motor splni, vsechno je papirove v poradku. V momente, kdy si nekdo koupi 10 let stary vrak nebo starsi, tak je po eko veta, nehlede na to, ze ty vraky jezdit nejak musi a musi se nejak opravovat spoustou dilu, takze dalsi minus pro eko. A kdyz se vezme jakym zpusobem se opravuji, tak dalsi minus pro eko. Plus vyvoj a vyroba eko kurvitek taky neni cista. Navic VW afera ted jasne ukazuje, ze eko normy se plni prave proto, aby se plnily. Skutecna ekologie nikoho nezajima, vyrobce aut uplne nejmene. EU slepe chrli rok od roku prisnejsi limity a automobilky je musi plnit, at uz novym zdarilym kurvitkem, ktere musi fungovat hlavne v dobe, kdy auto sjizdi z linky, stuj co stuj. Nebo se to proste jen zfalsuje. Je ovsem fakt, ze kdyby se nedelalo vubec nic, tak asi pochcipem.
Za dalsi...z ceho vznika rakovina se porad nevi, dnes a denne vychazi tupe clanky nebo i odbornejsi studie, ktere se vzajemne popiraji. Takze co dela spalena kostka magi z DPF je podle me nevyresena otazka. Resp. jeste jsem na to necetl nejaky clanek, ktery by se tvaril aspon trochu hodnoverne. Uprimne, nehledal jsem ho

Pokud existuje, tak zde je spravne misto, kam ho pastnout, at tu porad nemlatime prazdnou slamu.
Napsal: ned 04.10.2015 11:17
od matiz
Vzhledem k tomu jak se to tady rozjelo a jak se tady nekteri rozjeli nema moc cenu cokoliv resit. Nema cenu po milionte psat ze aktivni regeneraci se zachycene castice vlivem vysoke teploty zcela spali a zmeni na oxid uhlicity, protoze vysoka teplota, zadny skritek. Snad jen to ze doufam ze se metr najde a kdyz ne, tak ty stare vrany to stejne nejak doklepou. No a u tech novych to vyrobci uz osetrili sami, protoze budto silne omezi vykon motoru a nebo rovnou znemozni start. Takze bude moznost budto jezdit veteranama nebo udrzovat auto ve stavu jak jej vyrobce zamyslel a homologoval. A ze to bude stat penize, na to si klidne vsadte...
Napsal: ned 04.10.2015 11:40
od horan
A ty myslis, ze to polak neojebe?

Napsal: ned 04.10.2015 12:13
od matiz
Asi ojebe. Casem. Mozna a kdo vi s jakyma nasledkama pro motory a jak to zase bude dohledatelne a jak to budou hlidat.
Napsal: ned 04.10.2015 12:16
od JaraX
s tím EGRem jsem to napsal blbě, nezvyšuje teplotu, to je pravda, ale vliv na to co z auta jde má velkej.
ještě jeden debilní dotaz, katy u benzínu vám taky přijdou jako kurvítka k ničemu?
Napsal: ned 04.10.2015 12:41
od Zdenda530d
Jde spíš jen o to, že nám cpou věci pod záminkou ekologie - a to prostě není pravda.
Už maminka mi říkala abych vždy mluvil pravdu a když mi někdo lže ať se od něj držím dál. A teď ??? už lžou i ti co to vymysleli...
Ještě k tomu jak "ti co se to tu snaží udělat lepší" věnují pozornost zdraví všem soukmenovcům. Spalovací motor jak ho známe byl zastaralý už před 30ti a více lety (princip využití energie - ale i toto je zpochybnitelné, protože mi to tvrdili ti samí co bezduše obhajovali zákon zachování hmotnosti a energie, který tu byl naprosto vyvrácen).
A mnoho mnoho studií alternativních pohonů vozidel skončilo někde v šuplíku. PROČ? - BYZNIS.
Už v 80 letech, kdy vrcholem výpočetní techniky byl elektronkový sálový počítač, bylo zastaveno nezpočet obdobných projektů a můj názor je ten, že pokud na této planetě bude poslední barel ropy - tak se v Ženevě budou představovat nové spalovací motory. Nebo myslíte že Opec a ostatní firmy/kartely/sidikáty/spolky, dovolí něco jiného?
Takže ať už budete/me mít pod autem 10 DPF filtrů a 10 000 dalších kurvítek, budete/me jezdit se spalovacími motory, které ze sebe chrlí sračky.
Napsal: ned 04.10.2015 12:47
od horan
Jarax: To ne. Hlidaji tu kontrolku s vrtulnikem, aby nesvitila

Napsal: ned 04.10.2015 13:51
od matiz
Napsal: ned 04.10.2015 14:15
od marab87
Napsal: ned 04.10.2015 14:38
od Filozof
Pánové to je hnus ta nafta ....je mi z toho zle co vidím v tom videu ... ale co chcete dělat ?
Bejt diktátor zakážu veřejnosti naftu a všichni povinně benzín s LPG nebo CNG či elektro. Hlavně ve městech by jsme všichni dýchali uplně jinej vzduch. Stokrát možná i vícekrát čistší.
Navíc bych nařídil at policie při prohlídkách nebo čoudících autech ihned zastavuje a překontroluje mobilním měřákem emisí ... stačí na to notebook a sonda kterou máme v práci. Není třeba vymýšlet nic složitého. A ihned dát štempl člověku s autem že to musí dát dopořádku. A ty černé lokomotivy ihned odstavit. Je mi divné že to těm lidem není blbé....
zvrácená společnost opravdu ...stejně jako pálit plastové flašky v kamnech ...
za to bych taky trhal ruce.
Napsal: ned 04.10.2015 15:14
od matiz