Stránka 6 z 6

Napsal: úte 12.11.2013 19:34
od MattyX
já je měl dva a šli za 700,- /ks :) má je každá M20 takže je jich dost :) :)

Napsal: úte 12.11.2013 21:25
od Filozof
...

Napsal: pon 07.04.2014 11:57
od SvitaE36
Ahoj,znovu otevírám toto téma :)

Včera jsem na auto (M50B25) nahodil setrvačník z M20 6kg spolu s přítlačákem a novou lamelou.

Mám takový problém a nevím kde jsem udělal chybu.

Po sešlápnutí spojkového pedálu se mi rozlítne spojkový váleček.

Ta páka v převodovce co tlačí ložisko na přitlačák se mi zdá hrozně utopená.

Sotva na ní dosáhnu prsty.

Převodovku shodím zase dolů a udělám nějaké foto.

Budu moc vděčný za každou odpověd' :)

Napsal: pon 07.04.2014 12:26
od Francis
Setrvák z M20 s přítlačákem je celkově nižší než setrvák pro M50. Potřebuješ buď podložku mezi vysouvací ložisko a páku nebo jinou páku (E36 M3 3.0 nebo 320i s jednohmotou) nebo nechat vyrobit delší opěrný pin pro páku a nastavit/prodloužit tyčku na prasátku. A nebo kombinaci.

Změř si na obou sestavách vzdálenost páček talířové pružiny od klikovky a budeš vědět o kolik je třeba nastavit výše uvedené možnosti.

Napsal: pon 07.04.2014 12:45
od Rade520
Mně to funguje normálně ,najeto už několik tis.km bez problémů,krok pedálu spojky ok.
Nic jsem neupravoval, nemůže být rozdíl v setrvačníku nebo v přítlačáku ?
Není ten 6,3kg nižší jak 8,5kg?
Jakou jsi použil spojkovou sadu?

Napsal: pon 07.04.2014 14:26
od SvitaE36
Francis píše:Setrvák z M20 s přítlačákem je celkově nižší než setrvák pro M50. Potřebuješ buď podložku mezi vysouvací ložisko a páku nebo jinou páku (E36 M3 3.0 nebo 320i s jednohmotou) nebo nechat vyrobit delší opěrný pin pro páku a nastavit/prodloužit tyčku na prasátku. A nebo kombinaci.

Změř si na obou sestavách vzdálenost páček talířové pružiny od klikovky a budeš vědět o kolik je třeba nastavit výše uvedené možnosti.
Děkuji za odpověď,asi zkusím vyrobit ten opěrny pin a delší tyčku do prasátka.Nic jiného mi asi nezbyde :)

Napsal: pon 07.04.2014 14:38
od SvitaE36
Rade520 píše:Mně to funguje normálně ,najeto už několik tis.km bez problémů,krok pedálu spojky ok.
Nic jsem neupravoval, nemůže být rozdíl v setrvačníku nebo v přítlačáku ?
Není ten 6,3kg nižší jak 8,5kg?
Jakou jsi použil spojkovou sadu?
Mě to právě nesedí vůbec.

Jakmile jsem šlápl na pedál tak vyjel pistek z prasátka. :(

Nějak se mi nezdá přitlačák když ho dotáhnu tak talířová pružina se máčkne docela dost směrem k lamele,ale asi to tak má být.

Nic jsem právě neměřil,myslel jsem že to bude ok.

Ještě to celé rozdělám a budu měřit.

Lamela tam je Sachs viz foto.Jak je silná jsem také neměřil.

Napsal: pon 07.04.2014 15:00
od Rade520
Zkusím změřit setrvačníky co mám doma ,
Ale převodovku mám stejnou co ty ,
Setrvačník,lamelu i přítlačák mám e30 325,
Nemáš tu sadu a setrvačník z jiného modelu e21,e28 v tom bych hledal ten rozdíl že mě to funguje a tobě ne .

Napsal: pon 07.04.2014 15:00
od Foldas
ja ma taky 6,3kg na m50 bez uprav spojka chodí jak má. vypadá to na nějaký jiný (nižší) přítlačak

Napsal: pon 07.04.2014 15:37
od SvitaE36
Rade520 píše:Zkusím změřit setrvačníky co mám doma ,
Ale převodovku mám stejnou co ty ,
Setrvačník,lamelu i přítlačák mám e30 325,
Nemáš tu sadu a setrvačník z jiného modelu e21,e28 v tom bych hledal ten rozdíl že mě to funguje a tobě ne .
To budeš moc hodný jestli to změříš pro porovnání :)

Přitlačák i lamela je e30 a ten setrvačnik ještě změřim.

Jinak měl jsem tam dvouhmotu s 240mm lamelou asi z 328i,kterou tam dal nejspíš bývalý majitel.

Napsal: pon 07.04.2014 15:40
od SvitaE36
[quote="Foldas"]ja ma taky 6,3kg na m50 bez uprav spojka chodí jak má. vypadá to na nějaký jiný (nižší) přítlačak[/

Tak to jsem rád že aspoň ten 6,3kg setrvačnik na M50 pasuje :D

Napsal: pon 07.04.2014 18:12
od Foldas
ale ja ho mám lehce lízly na soustruhu kvůli věnce z m50

Napsal: pon 07.04.2014 19:05
od SvitaE36
Tak mám nové poznatky projížděl jsem ETK. :)

Podle ETK mám mít převodovku S5D 250G

Ale mám tam S5D 320Z

Myslíte že by to mohla být příčina mého problému?

Přikládám foto mojí převodovky.

Děkuji :)

Napsal: pon 07.04.2014 22:46
od Foldas
to může být ono jinak uložený spojkový válec a tyčka už nedosahne na vypínací páku.

Napsal: stř 09.04.2014 15:34
od SvitaE36
Tak snad vyřešeno :) zjistil jsem že nemám přitlačák z E30 M20B25 ale z E21.

Tak snad to bude tím :)

Napsal: stř 07.05.2014 14:15
od Kindl0sch
Dával někdo na M52B28 240mm jednohmotu z M30?

Napsal: stř 07.05.2014 23:12
od Francis
Zvažoval jsem tuto možnost, nutno ohřát a stahnout věnec pro startér, odsoustružit asi 2mm na průměru a navléct ohřátý věnec z M50/M52 setrváku.
Ve finále mám jednohmotu z M50B20 odlehčenou a upravenou pro lamelu+přítlačák z S14B23 (E30 M3) Sachs Performance do 350Nm. Komplet lehčí o víc než 4 kg proti originálu kdy materiál ubyl na obvodu.

Napsal: pát 05.09.2014 10:04
od Francis
Vlastní zkušenosti po 6k km s jednohmotou, sestava popsána v předchozím příspěvku.
Je to super :-)
Výrazně lepší akcelerace na nižší kvalty, méně výrazná na vyšší. Excelentní na pravé meziplyny, řazení jedna radost.
Drobná negativa samozřejmě jsou: sotva slyšitelné rachtání převodovky na volnoběh a dunivé vibrace výfuku ve velké zátěži pod 1500 rpm.
Proti získaným kladům jsou zápory prkotiny a mě nijak nepřekážejí.

Při stavbě byly drobné problémy s nastavením, musel jsem prodloužit (vyrobit jinou) tyčku do spojkového prasátka i když mám vyšší vysouvací ložisko a upravenou vysouvací páku. Na vině je velmi upravený setrvák - jednohmota M50 z E36 320i upravená na styl M20 + odlehčení