Stránka 6 z 6
Napsal: úte 12.11.2013 19:34
od MattyX
já je měl dva a šli za 700,- /ks

má je každá M20 takže je jich dost

Napsal: úte 12.11.2013 21:25
od Filozof
...
Napsal: pon 07.04.2014 11:57
od SvitaE36
Ahoj,znovu otevírám toto téma
Včera jsem na auto (M50B25) nahodil setrvačník z M20 6kg spolu s přítlačákem a novou lamelou.
Mám takový problém a nevím kde jsem udělal chybu.
Po sešlápnutí spojkového pedálu se mi rozlítne spojkový váleček.
Ta páka v převodovce co tlačí ložisko na přitlačák se mi zdá hrozně utopená.
Sotva na ní dosáhnu prsty.
Převodovku shodím zase dolů a udělám nějaké foto.
Budu moc vděčný za každou odpověd'

Napsal: pon 07.04.2014 12:26
od Francis
Setrvák z M20 s přítlačákem je celkově nižší než setrvák pro M50. Potřebuješ buď podložku mezi vysouvací ložisko a páku nebo jinou páku (E36 M3 3.0 nebo 320i s jednohmotou) nebo nechat vyrobit delší opěrný pin pro páku a nastavit/prodloužit tyčku na prasátku. A nebo kombinaci.
Změř si na obou sestavách vzdálenost páček talířové pružiny od klikovky a budeš vědět o kolik je třeba nastavit výše uvedené možnosti.
Napsal: pon 07.04.2014 12:45
od Rade520
Mně to funguje normálně ,najeto už několik tis.km bez problémů,krok pedálu spojky ok.
Nic jsem neupravoval, nemůže být rozdíl v setrvačníku nebo v přítlačáku ?
Není ten 6,3kg nižší jak 8,5kg?
Jakou jsi použil spojkovou sadu?
Napsal: pon 07.04.2014 14:26
od SvitaE36
Francis píše:Setrvák z M20 s přítlačákem je celkově nižší než setrvák pro M50. Potřebuješ buď podložku mezi vysouvací ložisko a páku nebo jinou páku (E36 M3 3.0 nebo 320i s jednohmotou) nebo nechat vyrobit delší opěrný pin pro páku a nastavit/prodloužit tyčku na prasátku. A nebo kombinaci.
Změř si na obou sestavách vzdálenost páček talířové pružiny od klikovky a budeš vědět o kolik je třeba nastavit výše uvedené možnosti.
Děkuji za odpověď,asi zkusím vyrobit ten opěrny pin a delší tyčku do prasátka.Nic jiného mi asi nezbyde

Napsal: pon 07.04.2014 14:38
od SvitaE36
Rade520 píše:Mně to funguje normálně ,najeto už několik tis.km bez problémů,krok pedálu spojky ok.
Nic jsem neupravoval, nemůže být rozdíl v setrvačníku nebo v přítlačáku ?
Není ten 6,3kg nižší jak 8,5kg?
Jakou jsi použil spojkovou sadu?
Mě to právě nesedí vůbec.
Jakmile jsem šlápl na pedál tak vyjel pistek z prasátka.
Nějak se mi nezdá přitlačák když ho dotáhnu tak talířová pružina se máčkne docela dost směrem k lamele,ale asi to tak má být.
Nic jsem právě neměřil,myslel jsem že to bude ok.
Ještě to celé rozdělám a budu měřit.
Lamela tam je Sachs viz foto.Jak je silná jsem také neměřil.
Napsal: pon 07.04.2014 15:00
od Rade520
Zkusím změřit setrvačníky co mám doma ,
Ale převodovku mám stejnou co ty ,
Setrvačník,lamelu i přítlačák mám e30 325,
Nemáš tu sadu a setrvačník z jiného modelu e21,e28 v tom bych hledal ten rozdíl že mě to funguje a tobě ne .
Napsal: pon 07.04.2014 15:00
od Foldas
ja ma taky 6,3kg na m50 bez uprav spojka chodí jak má. vypadá to na nějaký jiný (nižší) přítlačak
Napsal: pon 07.04.2014 15:37
od SvitaE36
Rade520 píše:Zkusím změřit setrvačníky co mám doma ,
Ale převodovku mám stejnou co ty ,
Setrvačník,lamelu i přítlačák mám e30 325,
Nemáš tu sadu a setrvačník z jiného modelu e21,e28 v tom bych hledal ten rozdíl že mě to funguje a tobě ne .
To budeš moc hodný jestli to změříš pro porovnání
Přitlačák i lamela je e30 a ten setrvačnik ještě změřim.
Jinak měl jsem tam dvouhmotu s 240mm lamelou asi z 328i,kterou tam dal nejspíš bývalý majitel.
Napsal: pon 07.04.2014 15:40
od SvitaE36
[quote="Foldas"]ja ma taky 6,3kg na m50 bez uprav spojka chodí jak má. vypadá to na nějaký jiný (nižší) přítlačak[/
Tak to jsem rád že aspoň ten 6,3kg setrvačnik na M50 pasuje

Napsal: pon 07.04.2014 18:12
od Foldas
ale ja ho mám lehce lízly na soustruhu kvůli věnce z m50
Napsal: pon 07.04.2014 19:05
od SvitaE36
Tak mám nové poznatky projížděl jsem ETK.
Podle ETK mám mít převodovku S5D 250G
Ale mám tam S5D 320Z
Myslíte že by to mohla být příčina mého problému?
Přikládám foto mojí převodovky.
Děkuji

Napsal: pon 07.04.2014 22:46
od Foldas
to může být ono jinak uložený spojkový válec a tyčka už nedosahne na vypínací páku.
Napsal: stř 09.04.2014 15:34
od SvitaE36
Tak snad vyřešeno

zjistil jsem že nemám přitlačák z E30 M20B25 ale z E21.
Tak snad to bude tím

Napsal: stř 07.05.2014 14:15
od Kindl0sch
Dával někdo na M52B28 240mm jednohmotu z M30?
Napsal: stř 07.05.2014 23:12
od Francis
Zvažoval jsem tuto možnost, nutno ohřát a stahnout věnec pro startér, odsoustružit asi 2mm na průměru a navléct ohřátý věnec z M50/M52 setrváku.
Ve finále mám jednohmotu z M50B20 odlehčenou a upravenou pro lamelu+přítlačák z S14B23 (E30 M3) Sachs Performance do 350Nm. Komplet lehčí o víc než 4 kg proti originálu kdy materiál ubyl na obvodu.
Napsal: pát 05.09.2014 10:04
od Francis
Vlastní zkušenosti po 6k km s jednohmotou, sestava popsána v předchozím příspěvku.
Je to super

Výrazně lepší akcelerace na nižší kvalty, méně výrazná na vyšší. Excelentní na pravé meziplyny, řazení jedna radost.
Drobná negativa samozřejmě jsou: sotva slyšitelné rachtání převodovky na volnoběh a dunivé vibrace výfuku ve velké zátěži pod 1500 rpm.
Proti získaným kladům jsou zápory prkotiny a mě nijak nepřekážejí.
Při stavbě byly drobné problémy s nastavením, musel jsem prodloužit (vyrobit jinou) tyčku do spojkového prasátka i když mám vyšší vysouvací ložisko a upravenou vysouvací páku. Na vině je velmi upravený setrvák - jednohmota M50 z E36 320i upravená na styl M20 + odlehčení