Stránka 6 z 7

Napsal: čtv 06.01.2011 19:51
od Soptiiik
Měl by někdo radu s instalací carsoftu od shadeho? Díky

Napsal: čtv 06.01.2011 22:00
od akmall
Kluci diky vsem co pomohli tak jsem si nasel cas a napajel to dle vasich rad a vse jede v pohode.
Jen prozajimavost:
OBDII na COM(15pin)
pin 4 na pin 9 (-)
pin 7 na pin 2 (K-line)
pin 8 na pin 3 (K-line -)
pin 15 na pin 4 (L-line)
pin 16 na pin 15 (+)

Napsal: čtv 06.01.2011 22:05
od akmall
Soptiiik píše:Měl by někdo radu s instalací carsoftu od shadeho? Díky

Mam tu samou co ty.
Mas to primo do COM portu v PC nebo pres redukci do USB.
Vetsina redukci nema ten spravnej cip.
Funguje treba tato:
http://hw.cz/firemni_clanky/asix/usb_rs232.html

Ostatni je jen jednoducha softwarerina.

Napsal: čtv 06.01.2011 22:18
od Fx
magorcondoria píše:Řešení je z vrakoviště EWS a čipy do klíčú z jednoho auta. Pokud se dostaneš do Ústí,tak ti za dobré slovo spáruji EWS aECU motoru,to určitě jde.Mám i Carsoft,tím to také jde..Nevím určitě zda přepíšu WIN v EWS,venku je zima nechce se mi tam jít.


Už jsi to někdy zkoušel (myslím párování ECU a EWSII, které nejsou z jednoho auta. v E36)? Pokud je mi známo, tak párování ECU a EWS diagnostikou je možné pouze u systému EWS3 a to jen v případě, že obě jednotky jsou ze stejného auta.

Systém EWS3 má plovoucí kód mezi jednotkou EWS a ECU. Je dán první kód v řadě a algoritmus, kterým se určuje následující kód. Při spárování diagnostikou se v obou jednotkách nastaví právě ten první kód v řadě.

Ale že by to šlo tímto postupem u EWS2, o tom nevím (a nemůžu v nejbližší době vyzkoušet).

Změna synchronizačního kódu není možná ani s flashovacím interfacem, jak v DME/DDE (ECU), tak se mi to nepovedlo ani interfacem, který umí čtení a zápis (skoro) všech dat z 512kB paměti. BMWScanner vyčte jen půlku, samá defakto nepodstatná data (kilometry, VIN a podobně).

Napsal: pát 07.01.2011 11:52
od johnyfly1
ja som vcera klikol v DISE na alignment DME s EWS a prebehlo mi to v pohode :roll:
inac scanner si skusal aj na 36tke? funguje ci nie?

Napsal: pát 07.01.2011 16:20
od Fx
Na mojí E36 323i (výroba 1/96) funguje v pohodě.

Johnyfly1: No to ano, ono se tam něco spustí, ale asi jsi to nezkoušel na autě, kde jednotky DME a EWS k sobě nepatří (tedy nemají stejný synchronizační kód), ne?

Napsal: pát 07.01.2011 18:08
od johnyfly1
tak ja mam ews s ecu asi sparovane ked mi auto funguje...ale to som len tak skusal :wink:

Napsal: pát 07.01.2011 18:53
od Fx
Já se právě snažím dopátrat k tomu, jak spárovat ECU a EWS, které k sobě nepatří.

Jde mi čistě o to, že ke konkrétním datům o synchronizaci by se žádný diagnostický interface neměl dostat, navíc tato část paměti by měla být one-time programmable jak v ECU, tak v EWS. Později večer sem shválně nahodím synchronizační data z EWS2 a EWS3, které tu mám z vraků, aby bylo vidět, co mám na mysli. (EDIT: Tak až zítra, teď jsem se k tomu teprve dostal a ten interface dělá strašnej rambajz beeperem).

Teoreticky, co mě napadá, by mělo jít vyčíst EEPROM z ECU, pozměnit data tak aby odpovídala datům vyčteným z EWS, a zapsat do nové EEPROM.

Přepis synchronizačního kódu v EWS2 i EWS3 jsem zkoušel a i když interface data zapíše, synchronizace jako jediná se v paměti stejně nezmění...

Napsal: sob 08.01.2011 12:15
od farel
Prosím vás chtěl jsem se jenom zeptat jestli je nějaká diagnostika pro blbý za rozumný peníz,tak abych nemusel týden maturovat s pájkou v ruce.Mám X5 E53 d a první diag.+geometrie 6 000,- teď po druhé jen diagnostika 1800,- pokaždé BMW Olomouc a teď mně svítí kontrolka podvozku a nechce se mně zase solit 2000,-(protože mně to tak vychází i s cestou tam a zpět)za to že mně řeknou např.pravý senzor vzadu.

Napsal: sob 08.01.2011 19:57
od BudVlad
Práívě jsem objednal od harold@hpautowerks.com diagnostiku Bavarian Technic $287 + $39.35 by USPS.

http://www.hpashop.com/product.sc?produ ... goryId=140

http://www.bavariantechnic.com/

Napsal: sob 08.01.2011 20:06
od Fx
Nebo možná čínskej BMWScanner 1.4 by stačil.

Napsal: sob 08.01.2011 20:28
od Kami1
farel píše:Prosím vás chtěl jsem se jenom zeptat jestli je nějaká diagnostika pro blbý za rozumný peníz,tak abych nemusel týden maturovat s pájkou v ruce.Mám X5 E53 d a první diag.+geometrie 6 000,- teď po druhé jen diagnostika 1800,- pokaždé BMW Olomouc a teď mně svítí kontrolka podvozku a nechce se mně zase solit 2000,-(protože mně to tak vychází i s cestou tam a zpět)za to že mně řeknou např.pravý senzor vzadu.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Scanner-V1-36-V1-3-6-OBD2-Diagnostic-Tool-PA-Soft-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4aa4bc291eQQitemZ320591374622QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

Napsal: sob 08.01.2011 20:39
od Fx
Tak slibovaná data... Vyčtené je EWS3+, verze HW 03, SW08
VIN: WBAAS71050CH02934 (auto na vrakovišti a jednotky mám doma, takže to není nikomu nebezpečné).

E46 320d M47N, 9/2001

Dokážu přepsat všechny z uvedených v obrázku v příloze krom atributu... :?

Předtím mi to nešlo nikde, nejspíš kvůli tomu, že jsem zadával nahodilá data. Teď jsem použil data z jiné jednotky, kterou mám také doma, takže předpokládám, že problém byl v kontrolních součtech.

Údajně by to mělo jít inpou (vyčíst z DME, kde je to v OTP paměti, a zapsat do EWS), ale nemám k dispozici notebook s COM portem a nejsem a nebudu v nejbližší době mobilní, tak nemám jak to vyzkoušet. Ale moc se mi to nezdá...

Vzhledem k tomu, že zapsat to do EWS tedy umím (na ten atribut ještě mrknu), stačilo by mi, kdyby to šlo vyčíst inpou z DME.

Napsal: pát 09.12.2011 00:13
od Blondak
starML píše:Obrázek

Ale ještě se tam přidávají odpory 1,2 kΩ viz http://www.blafusel.de/obd/obd_multiplexer.html - študuj.
Chlapi plati toto zapojenie OBD 20pinu aj pre carsoft? alebo len pre to čo je tam spomenute. Nikde som nič take nenašiel. Prevodnik mam s dvoma zelenymi diodkami ako starML odfotil na str. 4 Dakujem

Napsal: stř 14.12.2011 16:47
od starML
Zapojení těch konektorů 16 a 20-pin na pravé straně obrázku je dáno normou a platí i pro Carsoft. Otázkou je zapojení to 9-pólu BD9 (Canon), to už záleží na konstruktérovi toho interfejsu a to je bohužel u různých čínských klonů různé. To co na obrázku vidíš je nejčastější zapojení, které vzniklo mimonormativním způsobem nazývaný "dohovor". Pokud máš problém s komunikací je třeba prověřit způsob instalace (pohledej si na CZ+SK fórech). Myslím, že se provádí ve třech krocích - vlastní instalace, crack a aplikace ServisPacku. Tvoje konkrétní zapojení nedovedu posoudit, leda že bych stál vedle nebo zapojil Tvoje auto na můj Carsoft-adapter a můj Carsoft program.

Napsal: pát 06.01.2012 14:29
od Phobos
Zdravim mam takový problém mam Win 7 64 bitovou verzi a při instalaci Carsoftu 6.5 mi to napíše že program neni podporován 64 bitovým operačním systémem a instalace se nedokončí, pomohlo by kdybych to přeinstaloval na 32bitovou verzi?? Měl jste někdo podobný problém?

Napsal: pát 06.01.2012 14:31
od Studna
zkus pustit instalační soubor v režimu kompatibility třeba windows xp apod.

Napsal: sob 07.01.2012 03:27
od magorcondoria
U NTB někdy záleží i na momentální frekvenci interní sběrnice.Podle režimu procesoru.Pro nepoužitelnost na jiné věci, používám odložený Eee pc 901 na diag.Někdy musím nastavit u některých jednotek a SW,mod high performance.Potom to funguje.
Jinak old IBM s RS 232 funguje vždy.

Napsal: úte 17.07.2012 12:39
od magorcondoria
Fx- Měl jsi pravdu taky, to nespáruji.

Napsal: stř 24.10.2012 12:21
od 320Miafie
Mám dotaz, INPA mi háže chybu ifh 0018. Mám i řešení, ale problém je, že nemůžu ve vistách najít ve správci zařízení kolonku Porty.
Chybu mi háže když chci u zvolit jednotku motoru M57.
Díky za radu.


1.9 Createfile_error: OPEN CONNECTION; IFH 0018- INITIALIZATION
ERROR
ADS Interface:
The following error appears when Ediabas is started: Createfile_error: OPEN
CONNECTION
OBD Interface:
The following error appears when Ediabas is started: Error 28: IFH 0018- INITIALIZATION
ERROR. (Also see Section 3.3)
Reason: Ediabas is attempting to access port COM1. However, the port doesn't exist, or it
has been taken by another programme (e.g. HotSync from Palm, infrared).
Solution: Install a COM1 interface or free it.