Stránka 6 z 6

Re: Nástupce e46

Napsal: úte 26.11.2019 09:31
od JaraX
- zase je to předpis BMW a pokud to mají spočítané - změřené za tepla, tak to udělat tak jak říkaj oni, když pak tak hlava praskne, tak řekneš "však to máte utažené jak to má být" :D :D ono zase nemužeš vědět co konstrukčně tam BMW udělalo za špek.

- vůle si myslím že tam je kvuli teplotní roztažnosti, za tepla to bude jinak velký než za studena, ale nejsem motorář a rád si to nechám vysvětlit.

Re: Nástupce e46

Napsal: úte 26.11.2019 10:01
od LUBEC
Spejbl píše: A to proč se dělají ventilové vůle u motorů s mechanickým seřizováním? Myslím to vážně, vůbec to hlavně neber za provokaci. Protože dobře vím, že automechanici tohle kolikrát vůbec nechápají.
Taky nésu motorář ale typnu si

Mj. Opotřebení kontatních ploch vačka/vahadla a zaklepání ventulů do sedla.

Re: Nástupce e46

Napsal: úte 26.11.2019 11:24
od Spejbl
Bylo myšleno u nových motorů :D u jetých máš samozřejmě pravdu.
:D Nechám vás napínat a popřemýšlet,, samozřejmě máš pravdu, že to má spojitost s teplotní roztažností, ale čeho a kde :D
:D Napovím vám otázkou , proč u teplých motorů je většinou ventilová vůle větší?

Re: Nástupce e46

Napsal: úte 26.11.2019 12:10
od Vlasta
Spejbl píše:A to proč se dělají ventilové vůle u motorů s mechanickým seřizováním? Myslím to vážně, vůbec to hlavně neber za provokaci. Protože dobře vím, že automechanici tohle kolikrát vůbec nechápají.
U některých motorů zřejmě proto, že je to daný historicky konstrukčně a hydroštel se tam prostě nevejde (Ford ZeTec, DuraTec), jinde, jako např. u S54 díky otáčkám by nemuselo dojít ke spolehlivému vymezení a tím pádem bezproblémovému otevírání/zavírání ventilů