BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je úte 18.09.2018 19:41



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2018 16:53 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 25.02.2006 01:00
Příspěvky: 64
Bydliště:
Ahoj,
zajímalo by mne, co je rozumné udělat za prvotní servis u e61 550i LCI? Auto má najeto 120tkm, celou dobu sevis v autorizáku, takže všechno měněno pozdě (mot.olej) nebo vůbec (např. olej v automatu). Co všechno je rozumný udělat preventivně a na co šetřit do budoucna konkrétně u 550i?

Začnu olejema, jakej je vhodnej mot. olej a jak často měnit? Např. u předchozí E39 530i jsem měnil 5w40 každejch 10-15tkm, buď Liqui Moly nebo Millers Oil. Co je doporučovaný lidma znalýma u N62B48? Co jsem hledal, tak lidi používají všechno možný, 5w30, 0w40, 5w40, 5w50... Dál je rozumný určitě vyměnit olej v automatu, dohledal jsem ZF Pakra v Jihlavě, je to rozumný? Sice to mám z JČ dál, ale tak si udělám výlet. Co dál? Co třeba olej v difu? Ještě něco?

Jsou nějaké preventivní výměny? (u e39 sem měnil DISA klapku, přetěsnil vanos a bůh ví co ještě)

Znáte nějakej rozumnej servis v JČ případně poblíž?

Díky


Naposledy upravil Curbes23 dne pon 16.07.2018 11:41, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2018 19:28 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Příspěvky: 357
Bydliště: Plzen
Čauko trochu z praxe a servisu z naších 750i/550i/650i

Po kupe určite urob olej 5w40 + filter olejový
S intervalom je to no ako sa to vezme, niekto ti povie 30.000km a iný 10.000km, ale aditivna zložka pri tejto teplote motora vydrží max 15.000km.
Vymen kabinove filtre najlepšie s AKT uhlím.
Sviečky vymen na 100% + diagnostika a LiveData ako makaju valce - tým zistíš cievky.

Doporučil by som ti vymenit olejový snímač, predídeš tomu že ti kixne a zbytočne pobliješ motor, pretesnit pumpu podtlakovu ten istý priebeh, toto všetko su korunové položky.

Hned nechaj vymenit olej v prevodovke a vanu s filtrom, nenechaj si nahovorit vanu kde sa mení filter, je to totalne nahovno, zasereš prevodovku - filter je súčastou vaničky.

Vekom starnu gufera tak ked začne hulit na bielo na volnobehu tak su zralé na výmenu.

Určite vymen uloženie stabilizačných tyčí, zase je to korunová položka a zvladneš to aj sám zo synom v garáži.
Ta guma straca tvrdost časom a potom sa zdá že su špatne stabilizačné tyčky.

Pokia ti zostanu koruny tak aj baterku vymen a hlavne nakoduj že je nová, predíš vela problemom s elektrikou.

_________________
e61 545i Pracovné presuvatko
e60 M5 "Bez komentáru"
e64 650Ci BySnejk
e66 760Li Rodinné presuvatko
e31 850Ci "Žít život"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: stř 11.07.2018 21:32 
Online
Registrovaný

Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Příspěvky: 148
Bydliště: Brno
Ahoj, určitě vyměnit všechny kapaliny, filtry, může Ti najednou přestat topit (příklad nechodící pístky dvoucestného ventilu), kontrola hadic chladiče, mě za jízdy povolila příruba hadice, problémy s dobíjením např. repas alternátoru-určitě vyměnit originál regulátor, nic jiného dobře nefunguje. Problém může být u klimatizace, kompresor klimy, může řachtat řemenice. U tohoto motoru DISA jednotky klapek sání můžou odejít- výměna 6500,- ks. gufírka ventilů do budoucna, úniky oleje, např od držáku alternátoru, krytů motoru atd. olej. čidlo skrz něho může téct, vyměnit. V řazení steptronic automat převodovky, je problém v přerušení vodičů v páce mechanismu (přepnutí převodovky do sport modu z D do DS) rozdělat a sletovat vodiče a umístit je vhodně, pak opět přepnutí z D do DS funguje.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: pon 16.07.2018 11:49 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 25.02.2006 01:00
Příspěvky: 64
Bydliště:
Díky moc za rady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: pon 16.07.2018 14:40 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Příspěvky: 1973
Bydliště: Brno , Vyškov
Zároven se zeptej JARAXE nebo jiného odborníka na Termostat na nižší teplotě u V8. Netlakuje se tak chladící systém a teplota se drží pod 100C. Ideálně kolem 90C.
Originální totiž při nižším výkonu auta a klidné jízdě nechává vystoupat teplotu k 110-112C což dost rychle ničí nejen díly v motoru ale i trubka co se mění kolem 200-350k nájezdu se bohužel odporoučí a dělá se drahá generálka a pak taky chladící okruh který dostává zabrat rád praskne nebo vystřelí hadice. Dost let to popisují zahraniční servery na BMW jak starší M62 motory tak novější N62... atd.

Takže toto bych taky řešil v první řadě. Odpočine si chladící systém od přetlakování a motor taky nebude vykazovat časté problémy které dochází vlivem extremně vysoké teploty které se blíží přehřátí (120celsia)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: pon 16.07.2018 15:31 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Příspěvky: 1382
Bydliště: Olomouc
Vyloženě hned po koupi bych hlavně pořádně to auto prolezl a sepsal si, co nutně potřebuje.
Z toho běžného servisu - olej 5w-40, měnit po 10 - 15tkm podle nájezdu, svíčky (pokud nevíš, jak dlouho tam jsou), filtry, olej v automatu i s těsněním pod mechatronikem a průchodkou, olej v diffu, brzdovku a ideálně i ten termostat. Pak máš na nějakou dobu klid.
Ten olej v převodovce můžeš klidně vyměnit standartní cestou a nepotřebuješ nutně proplach v ZF.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: pon 16.07.2018 21:45 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 10254
Bydliště: JaraXov
a mebmrány


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ponákupní servis e61 550i
PříspěvekNapsal: pon 16.07.2018 22:59 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Příspěvky: 1382
Bydliště: Olomouc
Jo, membrány sem zapomněl, ty beru jako samozřejmost, a jedině originál BMW.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: koki a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.054s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner