BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je úte 25.09.2018 05:14



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 11:31 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Příspěvky: 1992
Bydliště: Brno , Vyškov
6ti kvalty ZF byli ještě povedené co říkal guru na automaty ...
Ale od 8kvaltu nahoru je to sračka a vše papírové ošizené eurohujery a ekokurvítky a jde to do sraček.... prostě humus a kdo může a má 5-6ti kvalt ZF je celkem spokojenej a nájezd je 300-400+ bez problémů... ale 8kvalt a výše je tragedie co se výdrže týče.

tady cituji článek ohledně převodovky ZF 8HP45/50/55/70/90/95 – osmistupňová převodovka vyvinutá koncernem ZF.

Montuje se do automobilů Audi A8Q (4H), BMW 520i – 528i (F10), 730i – 740i (F01 – F02), X5 (E70 s motorem N55, F15), X6 (E71 s motorem N55), X3 (F25), Range Rover po modelovém roce 2010, Dodge Ram 1500, Durango V8, Jeep Grand Cherokee V8 (na trhu pro americké automobily mají označení 845RE).
První číslo v rozlišovacím znaku jako obvykle označuje počet rychlostí, druhé – dodávaný točivý moment – 45 anebo 70 obvykle pro BMW, 50 anebo 55 obvykle pro Audi, 70/90/95 pro Land Rover, písmena A – pohon všech kol pro Audi, H – hybridní pohon, PH – hybridní pohon se zásuvným modulem.
Ten má modulární strukturu pro hydrodynamický měnič, to znamená, že místo hydrodynamického měniče může byt nainstalován elektromotor pro hybridní nebo lamelová mokrá spojka pro sportovní automobil beze změny základní konstrukce automatické převodovky.
Má čtyři planetová soukolí (P1, P2, P3, P4) na jednom centrálním kolu, a co je nejdůležitější, podle mínění ekologicky zaměřených inženýrů – má jenom dvě vypojené spojky pro každý z osmi zařazených rychlostních stupňů (všech spojek je 5, tak jako v 6HP).
Předcházející převod 6HP měl tři vypojené spojky na každém zařazeném rychlostním stupni, což vedlo ke zvýšené spotřebě paliva z důvodu nadbytečného tření.
Čerpadlo je poháněno řetězem.
K převodovým poměrům daného typu převodu silně přiložil ruku k dílu americký trh – jednoduše vzaté převodové poměry staré čtyřstupňové převodovky GM 4L60E a rozdělené ještě na dva, aby vzniklo osm převodových stupňů, kromě zpětného chodu.
Nejhlavnější, nejdůležitější a nejsložitější součástí tohoto typu převodu je hnací hřídel s čistotou vnitřního opracování 25 krát jemnější než je lidský vlas.
Koncern ZF o tomto dokonce napsal ve svém závodním časopisu.

Základními poruchy daného typu převodu způsobuje po 100 000 kilometrech jízdy chátrající hydrodynamický měnič, což se projevuje ve formě trhání na kterémkoliv rychlostním stupni.
Odtrhnutí přírůstkového kola od planetového soukolí (v současnosti je konstrukce upevnění kola v planetovém soukolí změněna) je důsledkem chyby snímače otáček hnacího hřídele a následkem obecně neodpovídajícího chování převodovky.
A ještě selhání MECHATRONIKu, projevuje se ve formě trhnutí na automobilu, který je již zahřátý (30-40 minut jízdy) při přeřazování na první, druhý a třetí rychlostní stupeň.

Automobily, na kterých je nainstalován tento typ převodu již vyhovují ekologickým normám Euro 6, což znamená, že jejich motor, a tudíž i převodovka je nekompromisně vtlačená do teplotního režimu mezi 110 – 120 stupňů Celsia při zatížení !!!
Jakákoliv nefunkčnost chladícího systému, či už nízký výkon elektrického čerpadla chladící tekutiny anebo v otevřené poloze zaseknutý termostat chladícího systému vede k okamžitému přehřátí a následnému poškození převodovky, chladící kapalina objíždí velký okruh, míjí výměník tepla automatické převodovky a varování o přehřátí převodovky se zapne až po tom, když se utrhne přírůstkové kolo od předního planetového soukolí a odrhnou se pryžové písty !!!

Na všech automobilech, na kterých jsme opravovali tento typ převodu, bylo potřeba posléze bojovat s jejím přehříváním se, to znamená měnit čerpadla chladící tekutiny, termostaty, výměníky tepla, čistit chladiče.
Proto jsme dospěli k závěru, že zničení tohoto typu převodu je následkem nefunkčnosti chlazení hnacího agregátu.

Z kladných stránek tohoto typu převodu lze zmínit skutečnost, že dobře vyrovnává trhaný točivý moment současných ekologicky fungujících motorů, proto dokonce i BMW s motorem N55 s ní jezdí téměř plavně, právě tak jako starý M54 se starou pětistupňovou převodovkou.
Na předcházejícím typu převodu 6HP očividně neuspěla neplavnost motorů N52-N54, obzvlášť s opotřebovanými spojkami VANOS.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 11:47 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Příspěvky: 292
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
TANN3R píše:
"Moc" kilometrů na olej se jezdí už od dob E39, když zůstaneme u pětek. V e60 ten olej první roky taky málo kdo měnil dřív, než po 30k a všechno relativně funguje, resp. těch fatálních poruch spodku je malé procento. Čím novější, tím víc problémů a výrobních vad. Tak to bylo vždy.
Ani bych to nenazýval vadou materiálu, nebo výrobní vadou. Správně se to nazývá růst ekonomiky.


Ano s tím se asi dá jen souhlasit..ale vždyt už je řadu let v povědomí lidí..že tzv..long life je pičovina..napříč spektrem značek.. myslím že řada lidí už zná fatální důsledky téhleté zavedené praxe.. skoro všech aut..značek..Taky už znám moře lidí co jezdí 10-15 tis km..

Vidím to sám na f-ku je to jedno za druhým co už na autě nefunguje..vubec...nebo aspon né tak jak má..Nejhorší že jsou v prdeli takové věci..jako třeba sekundarní čerpadlo na oběh chl kapaliny..takové věci by mechanici měli prověřovat pravidelně...a přitom je to životně důležitá věc..tedy jedna z mnoha u N63 :roll: ...Ale já mohu e 61 jen chválit..zatím opravdu drží..330 na tacho..a vše zatím origo.. čekám že to někdy příjde..ale má určitě mnohem lepší skore jako F-ko


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 12:01 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Příspěvky: 292
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Filozof píše:
6ti kvalty ZF byli ještě povedené co říkal guru na automaty ...
Ale od 8kvaltu nahoru je to sračka a vše papírové ošizené eurohujery a ekokurvítky a jde to do sraček.... prostě humus a kdo může a má 5-6ti kvalt ZF je celkem spokojenej a nájezd je 300-400+ bez problémů... ale 8kvalt a výše je tragedie co se výdrže týče.

tady cituji článek ohledně převodovky ZF 8HP45/50/55/70/90/95 – osmistupňová převodovka vyvinutá koncernem ZF.

Montuje se do automobilů Audi A8Q (4H), BMW 520i – 528i (F10), 730i – 740i (F01 – F02), X5 (E70 s motorem N55, F15), X6 (E71 s motorem N55), X3 (F25), Range Rover po modelovém roce 2010, Dodge Ram 1500, Durango V8, Jeep Grand Cherokee V8 (na trhu pro americké automobily mají označení 845RE).
První číslo v rozlišovacím znaku jako obvykle označuje počet rychlostí, druhé – dodávaný točivý moment – 45 anebo 70 obvykle pro BMW, 50 anebo 55 obvykle pro Audi, 70/90/95 pro Land Rover, písmena A – pohon všech kol pro Audi, H – hybridní pohon, PH – hybridní pohon se zásuvným modulem.
Ten má modulární strukturu pro hydrodynamický měnič, to znamená, že místo hydrodynamického měniče může byt nainstalován elektromotor pro hybridní nebo lamelová mokrá spojka pro sportovní automobil beze změny základní konstrukce automatické převodovky.
Má čtyři planetová soukolí (P1, P2, P3, P4) na jednom centrálním kolu, a co je nejdůležitější, podle mínění ekologicky zaměřených inženýrů – má jenom dvě vypojené spojky pro každý z osmi zařazených rychlostních stupňů (všech spojek je 5, tak jako v 6HP).
Předcházející převod 6HP měl tři vypojené spojky na každém zařazeném rychlostním stupni, což vedlo ke zvýšené spotřebě paliva z důvodu nadbytečného tření.
Čerpadlo je poháněno řetězem.
K převodovým poměrům daného typu převodu silně přiložil ruku k dílu americký trh – jednoduše vzaté převodové poměry staré čtyřstupňové převodovky GM 4L60E a rozdělené ještě na dva, aby vzniklo osm převodových stupňů, kromě zpětného chodu.
Nejhlavnější, nejdůležitější a nejsložitější součástí tohoto typu převodu je hnací hřídel s čistotou vnitřního opracování 25 krát jemnější než je lidský vlas.
Koncern ZF o tomto dokonce napsal ve svém závodním časopisu.

Základními poruchy daného typu převodu způsobuje po 100 000 kilometrech jízdy chátrající hydrodynamický měnič, což se projevuje ve formě trhání na kterémkoliv rychlostním stupni.
Odtrhnutí přírůstkového kola od planetového soukolí (v současnosti je konstrukce upevnění kola v planetovém soukolí změněna) je důsledkem chyby snímače otáček hnacího hřídele a následkem obecně neodpovídajícího chování převodovky.
A ještě selhání MECHATRONIKu, projevuje se ve formě trhnutí na automobilu, který je již zahřátý (30-40 minut jízdy) při přeřazování na první, druhý a třetí rychlostní stupeň.

Automobily, na kterých je nainstalován tento typ převodu již vyhovují ekologickým normám Euro 6, což znamená, že jejich motor, a tudíž i převodovka je nekompromisně vtlačená do teplotního režimu mezi 110 – 120 stupňů Celsia při zatížení !!!
Jakákoliv nefunkčnost chladícího systému, či už nízký výkon elektrického čerpadla chladící tekutiny anebo v otevřené poloze zaseknutý termostat chladícího systému vede k okamžitému přehřátí a následnému poškození převodovky, chladící kapalina objíždí velký okruh, míjí výměník tepla automatické převodovky a varování o přehřátí převodovky se zapne až po tom, když se utrhne přírůstkové kolo od předního planetového soukolí a odrhnou se pryžové písty !!!

Na všech automobilech, na kterých jsme opravovali tento typ převodu, bylo potřeba posléze bojovat s jejím přehříváním se, to znamená měnit čerpadla chladící tekutiny, termostaty, výměníky tepla, čistit chladiče.
Proto jsme dospěli k závěru, že zničení tohoto typu převodu je následkem nefunkčnosti chlazení hnacího agregátu.

Z kladných stránek tohoto typu převodu lze zmínit skutečnost, že dobře vyrovnává trhaný točivý moment současných ekologicky fungujících motorů, proto dokonce i BMW s motorem N55 s ní jezdí téměř plavně, právě tak jako starý M54 se starou pětistupňovou převodovkou.
Na předcházejícím typu převodu 6HP očividně neuspěla neplavnost motorů N52-N54, obzvlášť s opotřebovanými spojkami VANOS.


Jasné..super článek... je vidět že ten člověk ví co říká..Skončii jsme zase na dvou věcech..posraná ekologie v praxi..a nedůslední majitelé aut..věřím tomu.. že kdyby každy přistupoval k servisu auta zodpovědně..bylo by tech poruch mnohem méně..i přes to všechno..co se na automobilovém trhu dějě.. Převodovka pracuje na samé teplotní hranici.. jak se má systém dochladit..když má někdo v hajzlu termostat...co je horší..je to.. že jsou neprůchodné chladiče.. někde jsou i tři řady chladičů..a mězi nima tolik bordela... že vzduch nemá kama proudit :!: Já každy rok chladiče vydělávál..aspon vodní.. a vše se čistí...na jaře ..vždy prostříkávam wapem..ven zbytky soli z posypů.. Ale chápu že to co si dělám já.. nemůže absolvovat každy... holt je to dobou


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 12:04 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 17.04.2012 00:00
Příspěvky: 19
"nový motor"

Naduah píše:
Dobrý den, jak jste řešil opravu?
Máme asi stejný problém F11 530 a klepani z motoru pri včerejší ceste z Chorvatska. Auto poslednich 300km na odtahovce a dle mechanika, který sundal spodek, jsou protočené šálky a motor v háji. Doporučil mi sehnat druhý motor, super


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 12:13 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Příspěvky: 7234
Bydliště: Ústí n. L.
Nechci zakládat samostatné téma, ale když jsme u té almary, po výměně oleje u Snejka to řadí krásně, sametověji, po smazání adaptací na to ještě nejsem až tak zvyklej. Teď k věci, jel jsem z Moravy na Hradec, obec Býšť, kdo to zná, potom před tím lesem je kopec, vždy si tam nechám auta v koloně přede mnou lehce ujet a když nic v protisměru neděje, tak to sešlápnu až na kick. Teď to bylo asi v hodně nízkých otáčkách, dal jsem plnej, ale ještě ne kick, motor šel okamžitě do otáček, ale almara měla malou prodlevu. Nemohl jsem jí tím nějak ublížit?

_________________
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Ex. BMW E46 M3 Imola Rot, BMW E39 530dA


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 12.09.2018 12:14 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Příspěvky: 1393
Bydliště: Olomouc
Giovany1971: hele, to je na dlouhou diskuzi, a stejně to skončí hádkou :D . Podle mě nikdy nebyl problém v LL intervalech, jako spíš v tom, že lidi nemají absolutně cit pro techniku. LL interval není pro lidi, co najedou 15k ročně, ale je spousta aut, co těch 30k+ natočí za čtyři měsíce a tam už to prostě smysl má. Ten olej ví hovno, kolik km na něj najedeš. Jde spíš o počet studených startů, zatížení, teplotu..

Co se týká E60, tak to je technicky veskrze kvalitní auto. Největší problém je prostě ekektrika. Ať už pošahany CCC, nevhodně umístěné jednotky, nebo po letech samotná kabeláž (nejen k pátým dveřím).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 13.09.2018 07:08 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Příspěvky: 292
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
TANN3R píše:
Giovany1971: hele, to je na dlouhou diskuzi, a stejně to skončí hádkou :D . Podle mě nikdy nebyl problém v LL intervalech, jako spíš v tom, že lidi nemají absolutně cit pro techniku. LL interval není pro lidi, co najedou 15k ročně, ale je spousta aut, co těch 30k+ natočí za čtyři měsíce a tam už to prostě smysl má. Ten olej ví hovno, kolik km na něj najedeš. Jde spíš o počet studených startů, zatížení, teplotu..

Co se týká E60, tak to je technicky veskrze kvalitní auto. Největší problém je prostě ekektrika. Ať už pošahany CCC, nevhodně umístěné jednotky, nebo po letech samotná kabeláž (nejen k pátým dveřím).


Hádkou to určitě neskončí..neboj :D ...to cos napsal je jistě do velké míry pravda..ale má to vždy nějaké ale.. ten motor tech 30 tis musí tak či tak natočit..at v tom režimu či v tom.. a myslím že je rozdíl jestli jezdím 8 tis nebo 30..
30 tisícový olej je černa sračka po které nejdou umyt ruce...a už na omak...je jeho schopnost mazat cítit..kdežto...8 tisícový olej...je lehce zakalený a mazivost úplně někde jinde.To je můj soukromý názor..to jsou mé letité zkušenosti..jezdím ve všech autech 8..9 tis...někdy ho vyměním i po 4 ..zejména před dovo...Neřešil jsem zatím nikdy žádný problém s motory jako takovými...prostě mě se vyplácí do toho ty peníze dát...vrací se mi to spolehlivostí ..a je to jedno..dělam to jak u motorek ..aut i traktoru ... všechno má nadprůměrnou péči..prostě dělám si to po svém. A už mám řadu zákazníků kteří začali dělat to co já..ale každého věc..jak si co dělá... Na závěr jen jedno.. kdybych se ve všem mýlil..a dělal to jen pro pocit..tak jsem rozhodně aspon ničemu neublížil..jsem trochu blázen a techniku mám rád..tak ji i dopřávám ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 13.09.2018 14:23 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 10289
Bydliště: JaraXov
mě se líbí jak nejsou schopni uznat že ty auta jsou sráče a budou se vymlouvat na olej, znám lidi co u E65 na olej dle mého přes 100tkm, ten motor byl totálně na kurvu zakarbnovnovanej, vačky, hlava, všecko, všude vrstva cca 4-5mm karbonu, a to auto uplně normálně fungovalo, bez problémů.
no a pak znám spoustu Fek kde se protočila klika a extrémní připady měli najeto třeba jen 20tkm, i o takovém autě vím, tak asi za těch 20tkm od novoty málo měnil olej, jasně, a prostě tendle problém mají jen N57, třeba u N55 a N47 o těchto případech nevím, tam zas praskne blok u N47, u N63 se zesere nikasil, prostě pokud se podíváš tak většina nových motorů má dost problémy s technikou, vše je to bláto, a není to jen o motoru, poloosy jsou z blata, převodovky, diferaky, kardany, rozvodovky, všecko do jde do kopru strašně rychle, všecko co se točí.
a to je prostě jasná optimalizace, BMW a vůbec všichni chrlí nové modely jak šílení, modelů, řad, modifikací je tolik na výběr, nikdo nechce aby sis koupil jednu E65 a vydržela ti 15 let, to je uplně špatně, ty auta se musí točit, 2-4 roky a pryč s tím. on si to vždycky nějakej zoufalec koupí, podívej se, každá N63 se taky prodá ,sice za málo ale prodá, lidi sou nadšení, třeba to 10tkm najezdí.

a souhlasím s tannerem, oleji celkem nevadí že má najeto 30k když to někdo nalítá na dálkách předpisově za 3 měsíce. ale když tomu budeš dávat za oši a budeš jezdit ze schuzky na schuzku a furt to zahřívat, tak je ten za 15k KO. Snejk jezdí na olej co říkal 60tkm, má najeto přes 600k a motor funguje. já ve své E65 měním po 10k a třeba jen za posledních 10 dní, jsem najel přes 5000km, no a mužu ti říct že to měním zbytečně, motor to krásně vyčisitilo, všecko je nádherně kovový, protože novej olej krásně rozpouští karbon, ale praktickej vyznam to žádnej nemá, mužu byt hrdej na to že mám čistej motor.
a fascinuje mě když někdo přijede vydechlou E39 530d která má 400k najeto, pulka věcí na autě nejde, ale on to má na pracanta, protože s tím jezdí měsíčně 10tkm a olej mění po 5tkm, to je vyhazování pěněz.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 13.09.2018 22:19 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Příspěvky: 2342
aktualne mam na oleji 40 tis a do konce roku ho fakt menit nehodlam (uz to letos po 700 000km dostalo novej alternator takze ma letos na opravy vybrano..) takze pocitam ze koncem roku bude mit 70 000km... pak ho udelam. a vsadim se ze to tomu motoru bude uplne fuk, davam 10w40 MOs2 a tomu motoru je to uplne jedno, je vevnitr cistej jak z tovarny, i honovani na valcich je jeste videt, zadny odpotrebeni... jezdi stale jako novej...
tohle udelat Fku tak ho muzu rovnou zahodit :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 14.09.2018 06:43 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Příspěvky: 1393
Bydliště: Olomouc
To bude tím, že je to ještě schopnej motor, a hlavně, že se s tím jezdí.

Jak říkám, podle nějakého intervalu se prostě ten olej měnit musí, ale kilometry nejsou úplně ideální ukazatel, když každej má prostě jinej režim.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.053s | 20 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner