BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je stř 18.07.2018 05:09



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: ned 04.02.2018 16:02 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2237
Bydliště: Mariánské Lázně
Jezdit se zapojenou diagnostikou, šilhat na displej a ještě obsluhovat program myší je způsob, jak se spolehlivě vybourat. Radši se podívej na přívody ke všem čidlům teploty a vyměň tu hadičku (7), může být zpuchřelá, netěsná, totéž ta trubička atp.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: pon 09.07.2018 20:55 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Příspěvky: 69
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Ahoj, konečně bylo po dlouhé době trochu času se šťourat v autě a tak opět řeším DPF:
Koupil jsem nový tlakový sensor, ten co je napojený přes hadičku do DPF. Výrobce Hella. Jenže při zhasnutém motoru ukazuje 1050mbar, zatímco váha vzduchu i čidlo atmosférického tlaku ukazují 940 a 945mbar. Maximální povolená tolerance je přitom 50mbar. Kabeláž k čidlu se zdá neporušená. Provedl jsem i "registraci" výměny tlakového čidla, ale nic se nezměnilo. No a při běžícím motoru (cca 3600 otáček pod plynem) to je schopné dosáhnout i 2000mbar.
V paměti závad za poslední jízdu (150km) naskákaly tyto závady vztahující se k čidlu:
Exhaust impression sensor, signal: dynamisch unplausibel
Exhaust impression sensor vor particle filter, signal: Kurzschluss nach plus
Exhaust impression sensor: Signal zu hoch
Exhaust impression sensor: Druck fon partikelfilter zu hoch (nicht plausibel zu ladedruck und umgebungsdruck)
System of partical filter: Abgasgegendruck hoch (diference 137.85mbar na volnoběh)

Takže asi fakt to nové čidlo měří blbě? Bohužel nevím, v jakém stavu je DPF, ale pokud čidlo změří blbě i atmosférický tlak, tak je asi něco špatně. Jenže od jakého výrobce koupit? Pierburg bohužel asi nevyrábí. Číslo dílu bmw je 13627789219.

Díky moc


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 01:10 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2237
Bydliště: Mariánské Lázně
Psali jsme si před půl rokem, už jsem na to skoro zapomněl. Ale psal jsem Ti "vyměnit diferenční senzor", Ty jsi vyměnil snímač tlaku a to není totéž. Ano, vím, že jsi psal o dílu 5, já Ti napsal radši zkontrolovat trubičku a hadičku a potom bylo půl roku ticho.

Tak znova:
- jsou různá provedení vyfuku, tj. oxidační katylazátor a za ním je DPF, nebo oxidační katalyzátor a DPF všecho v jednom kuse viz http://webblog.dpf-dieselpartikelfilter ... ilter.html , kde si prosím všimni těch trubiček a hadiček, je jich poněkud více, než na tomto obrázku https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=18_0787
- do diferenciálního snímače musí jít dva přívody, aby ten senzor vyhodnotil rozdíl tlaku před a za DPF, tím vyhodnotí ucpání DPF => tedy ten senzor bude zapojen takto http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... 356e09.png nebo takto http://1.bp.blogspot.com/-n55Vh713FKg/V ... Filtro.png ,
- tedy jeden z přívodů (trubička + hadička) může být už z oxidačního katalyzátoru a druhý někde za DPF,
- ten diferenciální senzor vypadá nějak takto https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1glfSd_1z ... 40x640.jpg
- u e90 to vypadá nějak takto https://www.e90post.com/forums/attachme ... 1476681479 , tedy diferenciální senzor je ten vlevo dole a má dva vstupy a Ty jsi vyměnil ten vpravo nahoře, více zde https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1314893 ,
- věřím, že ten výpis z diagnostiky jsi opsal správně a určitě chápeš, že ten Kurzschluss nach plus je špatně, které čidlo to je mi nějak není jasné, ISTA by po rozklinutí asi ukázala více,
- ty hodnoty 1050mbar, 940 a 945mbar +/- nějaká tolrance při zhasnutém motoru jsou vlastně správně, protože okolo nás je vzduch, tzv. atmosféra, nebo taky "jako jedna atmosféra nebo jeden Bar, tj. 1000mBarů. Vím, je to blbost, protože ten tlak je nulový. Ale ty čidla to musí ukazovat právě takto, protože při výpočtech se do jmenovatele nesmí dostat "nula" - to by dělalo problémy.

Takže znova pod auto, najít přívody do diferenciálního senzoru a vlastní senzor. A ozvi se dříve, než za půl roku.
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: úte 10.07.2018 07:06 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Příspěvky: 69
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Ahoj,
ja tam mam opravdu jen tuhle jednu hadicku, mezi dpf a turbem ani za dpf uz nic neni, mel jsem vse vyndane, kdyz jsem menil turbo. jsou tam jeste 2snimace na teplotu a jeden na kyslik, a to je vse
mam 2005 e60 530xd 170kw predfacelift

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=18_0787

tech 1050mbar je mi prave divne, preci pri zhaslem motoru to musi ukazovat tlak atnosfery, coz je tech 940mbar viz ostatni cidla. v ista+ je plausability test a ten jednozbacne rika ze maximalni rozptyl tehdle tri hodnot (pri zhaslem motoru) je 50mbar, jinak motor hned vyhodi chybu, jak jsem psal (nicht plausibel zu ladedruck und umgebungsdruck)

mam pocit ze ty mluvis o novejsich autech s DPF, ktere uz to asi maji resene tak, jak pises.


vim ze kurzschluss je spatne, ale tak nejak doufam, ze problem je uvnitr toho cidla. exhaust impression sensor, coz je prave ten sensor, co jsem menil


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: čtv 12.07.2018 08:29 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Příspěvky: 69
Bydliště: Žďár nad Sázavou
prozatim jsem objednal nove cidlo od jineho vyrobce, mozna je problem v tom, ze od roku 2007 se dela trochu jine cidlo a mozna si nerozumi se starsi verzi RJ motoru (jen teorie, ale jinak si to neumim vysvetlit). Objednal jsem takove, co odpovida te starsi verzi cidla, tak uvidime, dam vedet


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: čtv 12.07.2018 23:41 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2237
Bydliště: Mariánské Lázně
drifterCZ píše:
V paměti závad .... závady vztahující se k čidlu:
Exhaust impression sensor, signal: dynamisch unplausibel
Exhaust impression sensor vor particle filter, signal: Kurzschluss nach plus
Exhaust impression sensor: Signal zu hoch
Exhaust impression sensor: Druck fon partikelfilter zu hoch (nicht plausibel zu ladedruck und umgebungsdruck)
System of partical filter: Abgasgegendruck hoch (diference 137.85mbar na volnoběh)
Tyhle závady Ti vypsala ISTA a Ty jsi je sem přepisoval. Ve větě "Druck fon partikelfilter" je nějaký překlep, protože "fon" není ani německy, ani anglicky. "Vor Partikelfilter" by znamenalo "před DPF" a "von Partikelfilter" by znamenalo "od nebo uvnitř" DPF. Ale protože vím, jaký multi-kulti team tu ISTu v Mnichově tvoří, tak ten překlep může být autorsko - překladatelský.

Ale když na tu chybu na obrazovce klikneš (=zvýrazníš) a dáš Weiter/Next, tak Tě ta diagnostika vede dále a měla by ukázat elektrické schéma a obrázek toho prvku, který tu chybu způsobuje => tím by jsi zjistil, který senzor je podle ISTA podezřelý.

ANO - máš pravdu v tom, že toto provedení podle ETK žádný diferenciální senzor nemá, jak jsem to po Tobě chtěl. Dále ISTA píše o vyšším protitlaku DPF, ale nic o deferenciálním dvojvstupovém senzoru. Takže tam prostě nebude, dříve se to přicpání DPF posuzovalo pouze podle toho senzoru tlaku č.5. Jenže ten tlak uvnitř DPF se mění podle množství výfukových plynů při zátěži motoru a nějak to dopočítávali z plnícího a atmosférického tlaku. Novější provedení už má tu "diferenci", která porovnáním tlaku před a za DPF tu míru přicpání zobrazí nezávisle na zatížení motoru (množství výfukových plynů). S pořízením nového čidla odpovídající stavu při výrobě souhlasím, další, ale dražší a nejistou, možností by byla inovace SW ŘJ motoru.

Pokud se podaří najít příčinu toho "Kurzschluss nach plus" a všechny ostatní chyby zůstanou, budeš se muset smířit s tím, že ten DPF bude skutečně ucpaný více, než je zdrávo. BMW je také zkratkou pro "bring mir Werkzeug" (dones vercajk) nebo "budeš mít výdaje".
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2018 22:57 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Příspěvky: 69
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Tak jistý pokrok nastal. Dal jsem tam to druhé nové čidlo a už to ukazuje správný tlak.
Při zhaslém motoru správný tlak atmosféry, při volnoběhu 45mbar (povolené maximum je 30), ve 2000ot cca 110mbar (maximum má být 70). Takže přicpáno. Pocitově má auto maximálně 120kw max, a navíc při prudší akceleraci hlásí nízký plnící tlak, ale doufám že obojí má na svědomí přicpaný DPF.

Smazal jsem chyby, vynutil regeneraci a jel jsem asi 100km, po dosažení teplot to začalo ukazovat "regeneration active", ale vždycky asi jen na 20 sekund a pak zase 20 sekund regeneration not active a takhle pořád dokola. Pak asi po půl hodině mi tam skočily chyby vysoký tlak DPF a navíc ještě váha vzduchu (ten nízký plnící tlak), takže pak už se to o regeneraci nesnažilo. Pomůže ty chyby během jízdy stále mazat, aby se regenerace neblokovala a proběhla jak má? Pokud ne, pak zbývá jen oficiální postup, tzn 45km jízdy po dálnici aby se chyba tlaku DPF označila za neaktivní a pak už regeneraci snad nic bránit nebude.

Jsem rád, že jsem se trochu pohnul z místa. Prozatím budu dál zkoušet a zkoumat, pokud se někde zaseknu, nebo problém vyřeším, napíšu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: pát 13.07.2018 23:34 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2237
Bydliště: Mariánské Lázně
drifterCZ píše:
....hlásí nízký plnící tlak....má na svědomí přicpaný DPF. ....
Pomůže ty chyby během jízdy stále mazat, aby se regenerace neblokovala a proběhla jak má?
Tohle vypadá rozumně: - pokud je přicpaný DPF, tak výfukové plyny nemají kam odcházet a tudíž nemohou pořádně roztočit turbo, která by vytvořilo potřebný plnící tlak,
- pokud se 3x po sobě regenerace nepovede, dojde k zablokování dalších pokusů, aby do motoru nešly "dostřiky nafty" ke zvýšení teploty spalování a neředila se olejová náplň,
- Ty píšeš "vynutil regeneraci", já říkám odblokovat regeneraci,
- ANO, mazání chyb a odblokování regenerace je možno udělat dělat i za jízdy,
- pohodlnější na tohle je INPA, ISTA ke smazání chyb vyžaduje vypnutí zapalování, což za jízdy nepřipadá v úvahu,
- a tohle schválně píšu tučně o noťas a jeho obsluhu se musí starat spolujezdec - nikoliv řidič !!Doufám, že je jasné proč.
:!:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: sob 14.07.2018 06:09 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Příspěvky: 69
Bydliště: Žďár nad Sázavou
dobře, takže na notebooku inpu a po pár minutách kontrolovat a mazat.
samozřejmě že notebook neobsluhuju já, to by ani moc nešlo.
jen mi dělá starosti, že to dělalo takové krátke pulsy - chvíli regenerovalo, chvíli ně, a přitom podmínky byly dobré. bylo i cítit jak se vždy trochu změnil tah motoru když to začlo/přestalo.
A ještě zmíním dvě věci: mám vymontované klapky v sání a píše mi závadu jedna žhavička (kdovíproč, dával jsem všechny nové NGK, ale nedělal jsem žhavící relé...?), ale ani jedno doufám nevadí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: sob 14.07.2018 11:02 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 13.02.2015 01:00
Příspěvky: 152
To je problém. Pokud je tam chyba žhavení tak regenerace nepojede. Termostaty máš OK?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.124s | 18 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner