BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je čtv 20.02.2020 23:05



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2020 08:30 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5884
Bydliště: střed Česka
kalasnikov471 píše:
... když se píst posune do nejvyšší polohy víme že se tlak zvýší třeba 17x když máš poměr 17:1, tak že měřák bude ukazovat kolem 17 barů ...

Psal jsem ti, ať si nastduješ fyziku, než začneš plácat nesmysly.
Kompresní tlak v motoru nelze snadno spočítat, protože:
1) není to adiabatický děj, dochází k výměně tepla stlačovaného plynu s okolím (teplo přechází ze stlačovaného vzduchu do bloku a hlavy motoru)
2) jsou netěsnosti v pístní skupině kolem kroužků, kolem sedel ventilů
3) zapomněl jsi na objem hadice a měřáku, tím se kompresní poměr o něco sníží
4) druhý, třetí, ... kompresní zdvih motoru dofukuje do měřáku se zpětným ventilem do zbytkového tlaku z minulého kompresního zdvihu
5) jedná se o děj dynamický, rázové vlny v sání mohou sací ventil "uzavřít" ještě před fyzickým dosednutím talíře ventilu do sedla

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2020 08:53 
Offline
Registrovaný

Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Příspěvky: 1444
Objem hadicky měřáku eliminuje právě ten zpětný ventil. Je potřeba ale vic otáček.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2020 09:42 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12516
Bydliště: Brno
kalasnikov471 píše:
MattyX píše:

MattyX píše:
30 bar je v píči, ale 20bar kompresní tlak je v pohodě protože kopresní poměr má 19:1 :D


Když máš v jenom válci 20 bar a v druhým 30 máš problém a když si myslíš že ne tak máš ještě jeden problém. Obecně by rozdíl mezi válcemi neměl být větší než 10%.


Jenže já netvrdím narozdíl o tebe, že 20 je cajk a že to je správně, už v první odpovědi píšu, že ten válec se s ostatními spíše táhne :)
Jen ty tu jedeš svoje proti všem :D snad úplně každej motor má vyšší kompresní tlak, než kompresní poměr, pokud není rozbitej a k tomu nepotřebuju barometrický výpočet, ale stačí si vzít ten tlakoměr do ruky a mrknout do tisu :)
Každopádně ty máš svůj svět a nemá cenu dál to řešit :)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 tlaky
PříspěvekNapsal: pát 14.02.2020 10:09 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 09.04.2012 00:00
Příspěvky: 119
Kalašnikove, ty umíš krásně jakoby odborně a důvěryhodně vysvětlovat něco, co prostě není pravda. Kompresní poměr třeba 17:1 znamená, že mezi úvratěma je poměr prostoru nad pístem 17:1, a ne, že je v horní úvrati nad pístem 17x větší tlak, než v atmosféře. A maximální tlak ve válci se nikdy neměří jednou otáčkou motoru. To snad vidíš i na tom videu, co jsi sem dal.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.075s | 18 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner