BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je ned 08.12.2019 14:35



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: stř 06.11.2019 00:39 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Příspěvky: 624
- ano, nikdo (až na pár odborníků) to veřejně neřekne...protože "politická korektnost", čím déle budeme strkat před tímto problémem hlavu do písku, tím hůř...ono nás to ale dohání dost rychle...přes 100 lety nás bylo 2 miliardy...dnes je nás 8...a další miliarda přibývá každých 12 let....to prostě není udržitelné...místo toho nás média krmí tím, že se přemnožil hraboš...
Afrika se za posledních 100 let z6ti násobila...jsou tam státy, které se za tu dobu z10ti násobili...některé státy budou do 30ti let početnější než USA...v Africe přibude milion lidí každý týden...a všichni chtějí něco jíst a něco pít...a my toho máme v Evropě dost...katastrofa v přímém přenosu...nás se to zatím moc netýká, ale brzo bude...

- nevěřím, že by se Automobilky (jejich mocní majitelé) nechali zatlačit do kouta nějakým úředníkem...unie je "tlačí"jen tam, kam se oni chtějí nechat zatlačit...pro koho je vlastně dobré neustálé zpřísňování emisních limitů...? Pro nás? Pro přírodu? Možná...na první pohled to tak vypadá...ale není to náhodou taky super pro samotné automobilky, které nám pak s úředníkama tlačí do hlavy, že 8mi leté auto už je hrozně neekologický vrak a musíme si koupit nový...mega ekologický s emisema nižšíma o 7,5%...? Co kdyby úředníci prohlásili, že vlastně Euro 3 je dostatečné a není třeba mít emise lepší? Nepřipravili by se tím o mocný nástroj, jak nás tlačit do nových křápů?

- je pravda, že jsem jezdil s Peugeotem Ion (nebo jak se to jmenuje) a ten po těch 8mi letech měl pořád dojezd cca 100km...skoro jako nový...takže to třeba nebude tak hrozný s těma bateriema...třeba se technologie posunou...třeba přijdou na to, jak obejít potřebu vzácných kovů...půjdou repasovat...rád bych tomu věřil...ale představa, že ti u 10ti letého auta prostě klekne baterka a nová bude stát jako půl auta....to tě prostě rovnou pošle do salónu pro nový...a o to automobilkám jde...co nejdřív vyhodit starý a letět pro nový...teď se možná zdají ty baterie OK, ale aby to nebylo "když ptáčka lapají..." dřív taky auta vydrželi nesmysl a dnes...jak sám víš nejlépe... podle mě je v těch bateriích pro ně do budoucna dobrý "potenciál"...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: stř 06.11.2019 07:33 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23836
Bydliště: BMW Master
- s tou baterkou je to jak jsem říkal, nová baterka do i3 stojí 376 tisíc kč s DPH, motor F30 330D stojí 345 tisíc, takže ono to máš dneska stejný, chcípaj motory, budou chcípat baterky. přece by někdo nedělal něco vydrží? kamarád si koupil SUV s 1.0 TSI a když mu říkám "ty motory se serou, to je krám" a on mi říká "Ale neserou, prodejce říkal že to klidně vydrží i 80 000km" :D :D :D :D takže asi tak.
- pak přijde někdo kdo ti z aut sebere spoustu tlačítek, seberou ti kolečko na zesilování (todle nechápu, anaogovej ovladač nikdy ničím nenahradíš) a tesla ti tam dá rovnou tablet, aby to ovládání nebylo moc jednoduchý :D a já si v tesle nepřipadám jak v autě a už vůbec ne v modelu 3, prostě ty auta už přišli i o interier, prostě krabica s tabletem, aby to bylo levné na výrobu. jsem alergickej na to cokoliv ovládat dotykem a oni ti tam prostě daj tablet. zlatej idrive, ani se nemusí dívat a naklikám si co potřebuju, zlatej ovladač na každej system, chcu něco, poslepu vím kde je tlačítko, zmáčknu a super. a když se ty tlačítka zaintergrují do dřevených lišt apod, tak to vypadá i 100x líp, 150 let trvalo dostat auta tam kde ted jsou, a najednou se prostě řekne "serem na to co bylo 150 let, dáme tablet" samozřejmě pokud auto řídí samo, tak se můžeš hrabat v tabletu ale já tohodle nejsem přiznivce a pokud mám něco regulovat tak zásadně analogovým ovladačem.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: stř 06.11.2019 09:52 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Příspěvky: 360
Bydliště: Vysočina
Tak to je pak podobně, jako když přišel první iPhone. Všeci na to čučeli, že jako s takovou cihlou? kde to má klávesnici, kde to má tlačítka a teď se z toho můžou všeci posrat. Já jsem iphone fakt nemusel, iTunes mě vyloženě serou, sere mě, jak si ten telefon rozřadí hudbu jak chce on a ne tak, jak to chvi já ve složkách. Takže jsem měl po tátovi kdysi iPhone 3G, pořád jsem na něho nadával, po 3 letech jsem si koupil android, iphone ještě za slušnou cenu prodal a pak mi trvalo dalších 5 let a 3 android telefony, neš jsem si uvědomil, že ten původní iphone se mi nikdy nezaseknul, vždy fungoval, baterka držela neskutečně. teď mám opět iphone a opět to samé, nikdy se nezasekl, hudnu mám přes Spotify tak mi je to jedno, jednou za měsíc nadávám na iTunes ale jinak to prostě funguje a kvalitně. Zbytek ekosystému od Apple zatím nechci, ale naprosto chápu lidi, co to mají.

Podobně je to teď s elektroauty a hlavně s Teslou. Zatím si to koupí lidi, kterým až tak nevadí ta kvalita zpracování u Tesly, nevadí jim to dobíjení (ikdyž dnes už je to jinde než 5 let zpátky). Tesla změnila pohled na tu 100let starou technologii automobilů, stejně jako Ford a Benz změnili pohled na koňskou dopravu. Beztak bylo nehorázně moc lidí, co na koně nedali dopustit. Svět se mění a pokud EU+automobilky elektromobily chce propagovat, tak to tak bude a my s tím nic nenaděláme. Baterie podle mě půjdou dopředu. Pořád je to na začátku. Asi jako počítače. Ze začátku hrůza a nic, jen pro ndašence, pak to nabralo takové točky, že co rok, to nehorázný nárůst výkonu v menším balení a teď se to poslední dobou zase uklidnujě a ten technologický pokrok není tak drastický. Jako ty iphony, taky už není ten nový o tolik lepší než ten starý. Až se ty Elektroauta více rozjedou, tak by to snad mohlo jít nahoru a budou z toho těžit i jiné průmysly, než jen automobilky. Větší dojezd, lepší efektivita a spotřeba, lepší baterie. A když ještě nadhodím ten SpaceX, tak je to to samé v bleděmodrém. Paypal? taky změnil pohled na bankovnictví. Lidi jako je Musk, Jobs, Gates, a jiní asi svět potřebuje, jinak bychom se bez takových bláznů nikam neposunuli.

S tou ekologií souhlasím s tím, že elektroauta nejsou úplně eko, ale aspoň ty emise nevytváří ve městech ale někde jinde v těch továrnách atd. A pokud bych byl člověk, co má postavený dům, na něm FVE + baterie tak, abych byl víceméně i soběstačný, měl 1,5Mega v kapse a chtěl si koupit nové auto v této ceně, tak já bych si tu Teslu fakt koupil. Provoz by mě stál 0,0, prd, dovezlo by mě to, nesmrdělo by mi to v garáži...

@JaraX.."to že auto více sedí v zatáčkách pro mě není výhoda, viz když jsem měl půjčené porsche 911, to auto je uplně jinde než baworáci a díky tomu jak je dokonalé tak je nezábavné, protože pokud není člověk profík, nikdy ho nedostane na hranu. a mě prostě ty nový auta kde člověk jede 200 a neví o tom nějak neberou, stejně jako G11 která díky natáčení zadní nápravy a vzduchu projede zatáčku tak že prostě nevím že nějaká byla, já se radši nechám natlačit do bočnice sedačky v prehistorické E65. lepší neznamená vždycky lepší."

to s tou 911 a G11 jsem asi nepobral. To jako že když s 911 jedeš do zatáčky, tak sice autu je to uplně jedno, limit je daleko jinde a proto je to nuda? Přece do sedačky tě to musí zatlačit tak jako tak. Nebo jezdíš v E66 vždy na limitu? To už mi zavání tím, že vše, co není E66 je horší. Vím, že to tak asi nemyslíš, ale hlava mi to nějak nebere.

A nechápu, jak může jezdit na cestách tolik aut, kdy na to trochu šlápnou a přes ten černý dým nevidím ani zadní světla. Jak s těmi cigaretami. Když už někdo kouří tak je to jeho volba, ale ať mi to nafouká pod čumák. A když má el. cigáro, tak mi to příjde fajn. Jestli je to zdravější nebo ne, pořád je to kouření a je to dotyčného volba.

Dneska ví všichni o všem všechno, všichni jsou odborníci co si to načetli z internetu. Aby se v tom prase vyznalo, co je pravda a co ne. Příklad, hledal jsem na netu informace, jestli má smysl teda na barák postavit FVE a k tomu dát baterie. Jestli ty baterie mají význam a smysl. Na jedné stránce napíšou, jak ty baterky jsou super a nutnost, a na další, že je to naprd a naprosto k ničemu. Týden jsem se tomu věnoval a stále nevím, jak bych si to na svůj dům v budoucnu udělal. Stejný výsledek na dotaz dřevostavba vs zděný dům. A teď si vyber. A tak je to se vším.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: stř 06.11.2019 18:18 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Příspěvky: 5811
Bydliště: 335i
Mě třeba zpracování Tesly (myslím současně nabízené v prodejnách) vůbec tragické nepřišlo, hlášky, že jsou 20 let za VW group ve slícování jsou imo jen hate... asi jako iPhone v. Android debaty... možná to něco nemá/neumí, ale overall je to kua jinde :-)

_________________
"If you wait, all that happens is that you get older." Mario Andretti


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: stř 06.11.2019 20:38 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23836
Bydliště: BMW Master
m4zzy píše:
to s tou 911 a G11 jsem asi nepobral. To jako že když s 911 jedeš do zatáčky, tak sice autu je to uplně jedno, limit je daleko jinde a proto je to nuda? Přece do sedačky tě to musí zatlačit tak jako tak. Nebo jezdíš v E66 vždy na limitu? To už mi zavání tím, že vše, co není E66 je horší. Vím, že to tak asi nemyslíš, ale hlava mi to nějak nebere.

ne ne, best není E65, ale E36, jedeš 100kmh a přijde ti že jsi nevětší závodník a ty nová auta kdy jedeš 200km/h a nevíš o tom. a zrovna G11 M760Li do sedačky moc netlačí, prostě to tam není citít.
hold jsem staromodní, iphone jsem měl 3G, tehdy to bylo celkem dobrý, ale stejně to nic neumělo, od té doby bych si to nikdy nekoupil, využívám desítky aplikací která na iphone nejsou a mám telefon který umí mnohem víc jak iphone (termokameru, odolnost atd) kdo chce iphone asi ho koupí, já bych si telefon za 20k bez jacka nekoupil.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: stř 06.11.2019 21:13 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 05.01.2019 11:48
Příspěvky: 839
Jarax já ti úplně rozumím. Já mě vždycky malý auta. Na cestování daleko to moc nebylo ale z 90% naprosto dostačující a hlavně je byla radost řídit. Ta lehkost, mrštnost, prostě paráda. A když jsem potom přesedlal do golfa IV s legendárním motorem 1.9 TDI tak mě to nebavilo. Zlepšilo se to až v pětkovým golfu GTI a pak se to zase zhoršilo v E60 :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: stř 06.11.2019 21:18 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23836
Bydliště: BMW Master
dneska je ta doba uplně šilená,lidi chcou jezdit autem co bude řidit za ně, nemá zvuk, a budou si říkat jací jsou nadšenci do aut.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: čtv 07.11.2019 08:09 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Příspěvky: 5811
Bydliště: 335i
Jo, protože ti správní nejezdí vůbec... a když, tak vlakem, nedej Greta letadlem... na mě koukal kolega Němec, že jedu do Prahy autem (musel jsem, jinak je to jen mrsk na 900km)... vůbec proč tam už podruhé za měsíc cestuji... následovala přednáška o green, Grétě a greténech v DEU... říkám mu, že pro stromy nevidí les, že jim zpomaluje automobil-based ekonomika a že celý vládní program - zadlužíme se, abychom zachránili planetu - bude mít za následek jen nalití jeho úspor do vybraných firem, které vyprodukují jen další spotřební produkt...
Nikdo neřekl, že elektro auta/baterky jsou jediná cesta, ale jinam se peníze v autombilním průmyslu v DEU nesmí směřovat...

_________________
"If you wait, all that happens is that you get older." Mario Andretti


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: čtv 07.11.2019 08:21 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23836
Bydliště: BMW Master
no však to je to nejděsivější, že to budou cpát všem.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: čtv 14.11.2019 10:54 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Příspěvky: 469
Bydliště: Hradec Králové
Je legrace jak o tom píšou lidi který ty auta viděli jen na letáku a nebo nejsou schopný (nebo ochotný) upravit svoje zvyky.

i3 jsem kupoval ojetou asi před 1/2 rokem (94Ah, bez REXe) za 20.000 jurásků a to primárně kvůli nákladům. Denně ujedu 70km do práce a z práce, jezdím EV i když mi v garáži stojí 750iL na LPG. Nákladově dobíjím u Lidlu co mám po cestě "zadarmo", přítelkyně zatím nakoupí (stejně nakupovala i když jsme jezdili s jiným autem) a za těch 30 min dobiju 20-25KWh. Spotřeba max 15KWh/100 - dobíjím zatímco se nakupuje. Prakticky v úterý a v pátek. Tudíž prozatím náklady na "palivo" 0Kč/km, za půl roku ujeto 8000Km... Občas se jede k rodičům 180km tam a zpět, opět bez problémů i teď v zimě to auto dá 200km - ne po dálnici ve 140/hod, jasně...
Tj. oproti LPG variantě auta při spotřebě 12/100 úspora 180Kč/100km - za půl roku 14.400 Kč - cca. Doma tarif D57d - 1KWh cca 2.13 Kč včetně distribuce - i kdybych dobíjel jen doma tak náklady 32Kč/100km, úspora oproti LPG 1.50Kč/km... Neberu oleje, hydroměniče, svíčky, rozvody a další věci které reálně navyšují cenu provozu fosilního auta minimálně o další 200/100Km...

Ano, není vše jen růžové - teď řeším fotovoltaiku na baráku, předpokládám, že se situace s dobíjením "zdarma" na DC nabíječkách radikálně změní až přibude více elektrických aut s vícekapacitními bateriemi.
Cpát přes den energii do baterek v baráku a v noci ji tahat do auta z baterky v domě mi přijde fakt jako eko nápad století, takže to tímto způsobem fakt řešit nechci a asi ani nebudu. Pokud to tu někdo řeší, budu rád když mi napíše své zkušenosti.

Závěr je jednoduchý - ať si proboha každý jezdí čím chce a co mu vyhovuje. Jsem proti dotacím na EV, stejně jako proti omezování osobní dopravy pro spalovací auta. Koupit si i3 byla moje svobodná volba stejně, jako když jsem si koupil 750iL tak o co jde? Berte výše uvedené řádky PROSÍM jako mojí osobní zkušenost. Já jsem s EV spokojen, ale 100 lidí 100 chutí a je to tak správně. Zvuk spalováku mi nechybí a to zrychlení a ticho je silně návykové...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.061s | 18 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner