BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je sob 07.12.2019 10:40



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2019 12:41 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Příspěvky: 2948
Bydliště: kousek za Prahou
JaraX píše:
prostě takle se rozhodnu že pojedu někam 300km a jedu, max budu 5 min tankovat, a i to mě někdy sere, nedovedu si představit se někde 2 hodiny nabíjet. Navíc jezdím dlouhy trasy a i dojezd 600km a pak se hodinu nabíjet je pro mě totálně nepředstavitelný.

záleží, kde budeš nabíjet...pro tyhle "delší" trasy je určeno rychlodobíjení, kde za půl hodiny u tý i3 dobiješ na 100km...ano...600km s tim jet je nesmysl..

ale jak jsem psal...ELEKTRO typu i3, Fiat 500...proste s relativne malym dojezdem NEJSOU pro každýho
i3 je šikovný jako druhý auto do rodiny..a když potřebuješ dálku tak něco s normálním motorem
Gerchan píše:
Na druhou stranu kolik % lidí potřebuje najet 1000 km denně ?

souhlas, neni to pro každýho...a taky ne každej potřebuje těch 1000km jezdit
stejně jako VŠICHNI POTŘEBUJOU KOMBIKY...skoro nikdo nepotřebuje kombik každej den....a když pak jede jednou za rok na dovolenou do Chorvatska...tak si holt vezme o konzervu míň a sbalí se do sedana :D
m4zzy píše:
Ale dokážu si představit i Model S jako hlavní rodinné auto v případě, že už mám barák a garáž a můžu nabíjet na noční proud, případně přebytky z FVE, pokud je.

skoda ze Sko je trochu jinde cenově :)
m4zzy píše:
Ale bylo by fajn, kdyby měl i v budoucnu někdo zkušenost s tím, že koupí jetý elektromobil. Ale myslím, že tam jaksi není co řešit. Jedině ten pokles kapacity baterky možná

ta i3 od kolegy byla kupovana jako jeta...dovezl si ji z beglicky aukce (auto z FR)...kupoval ji asi za 520tis...a pokles baterky byl myslim na 93% za ty 4 roky...najeto měla nějak kolem 38tis

jinak i3jka je velká uvnitř...pohodlně se tam vejdou i dětský sedačky


Přílohy:
i3-detsky-sedacky.jpg
i3-detsky-sedacky.jpg [ 68.99 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
i3.jpg
i3.jpg [ 86.79 KiB | Zobrazeno 286 krát ]

_________________
First EX : BMW e38 740i 6/95
Second car : BMW e66 745Li 3/02
>>> Third Car : BMW f01 740i předFL - na prodej <<<
Obrázek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2019 19:32 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Příspěvky: 360
Bydliště: Vysočina
Ano, Model S je cenově jinde jako funglofka.
Ale s názorem, že je např Tesla, ať už jakákoliv, auto pro člověka, co nemá vztah k autům. Je to zas prostě jiná technologie a nabídne něco jiného.

A k té optimalizaci nabíjení elektroauta z FVE a baterek psal p. Kubiš v odkazu hned v mém prvním příspěvku toto:

3, Dobíjení elektromobilu

Celkový výkon elektrárny v celoročním průměru více než dvojnásobně převyšuje spotřebu celé domácnosti. V měsících listopad, prosinec a leden se vyrobí zhruba tolik elektřiny, co se spotřebuje, ale v létě se vyrobí trojnásobek a proto se přímo nabízí využití pro dobíjení elektromobilů. Nadbytek v jednotlivých měsících postačuje přibližně na následující najeté kilometry:
únor 700 km
březen 1900 km
duben 2800 km
květen 3600 km
červen 3300 km
červenec 3800 km
srpen 3200 km
září 2100 km
říjen 1600 km
Pro výpočet jsem použil elektromobil se slabšími parametry se spotřebou 20kWh/100km. Ty špičkové jsou schopny ujet až dvojnásobek. V praxi sice není reálné jezdit právě tolik kilometrů, na kolik máme elektřinu, ale takováto ilustrace možnosti ujet "zdarma" a bez emise CO2 až 23 tisíc kilometrů ročně jistě potěší každého ekologicky myslícího člověka.

Nevím, jakou kapacitu baterek přímo má, ale z těch výpočtů a měření to nevypadá tak špatně.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2019 19:53 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
m4zzy píše:
Ale s názorem, že je např Tesla, ať už jakákoliv, auto pro člověka, co nemá vztah k autům. Je to zas prostě jiná technologie a nabídne něco jiného.


at už na Motor Cafe, tak Road Tripu tak mezi ostatníma "autíčkářema" vždycky když mezi tydle petroheady přišel někdo a ptal se na Teslu, všichni uslyšeli stejnou opověd. "jel jsem s tím, jede to jako prase, ale je to totální nuda" a ještě jsem neviděl v žádné skupině sportovních aut že by si někdo koupil teslu a šel s nima jezdit. Prostě auto pro radost musí mít zvuk a smrdět benzínem, myslím si že lidí co překousnou že sportovní auto nebude mít zvuk bude velmi málo, určitě si nějací najdou. já to určitě nejsem, ani lidi kolem mě to nejsou, zvuk a projev motor je jeden ze základních věcí co dodá člověku radost.
je to stejný jako s pilou, dneska si člověk muže koupit benzínovou pilu, ale i Aku pilu, ty aku pily šly strašně kupředu, parametrama už se prakticky vyrovnaj benzínové, ale řezat akupilou nepřinásí žádnou radost.je to jen práce. nic víc.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2019 20:17 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
jinak nedávno jsem byl na Enduroškole u Víťi Kuklíka, (silně doporučuju)
chtěl jsem si zkusit svoji vysněnou EXC 300 2 takt, pokud si někdo nedovede představit co to je, tak je to terénní motorka co má 100kg, cca 60 koní a jede skoro 200, co se výkonu týče tak je to naprostej masakr, ani jsem si nedovolil dát plnej, je to pila neskutečná v tom terénu se násobní koně jak prase, když má člověk 100 konovou motorku na silnici tak je to slabý žebrák, ale 50k v terénu je masakr.
je to jako vzít V10 z M5 a dát ho do minicooperu, obout letní gumy a jít jezdit na sníh.
no a prostě ta motorka je masakr, ten zvuk, ten projev, naprostá bomba, bohužel s mojí fyzičkou a mejma zkušenostma v terénu musím konstatovat že na ni nemám a hooodně dlouho mít nebudu, ten dvoutakt je strašně náročnej, jak technicky tak fyzicky, tahá to jak kurva, nebrzdí to motore, takže je to všecko jen o technice a síle. když jsem pak s pokorou přesedl na 4 takt, tak to všecko jednodušší, nechtělo to po mě tolik, projev nebyl vůbec ostrej, brzdilo to motorem tolik že jsem skoro nepotřeboval brzdit a hned v prvním kole jsem brutálně zrychlil, přesednutím na slabší motorku. ale sakra byla to nuda, ten 4 takt nemá takovej zvuk, nemá ten charakter, nemá to charisma, i když je jednodušší a méně technický.
když jsem to řešil s Víťou, tak ten jezdil i elektrické KTM, říkal že to jede jako prase, ale nechtěl by to ani zadarmo, je to prostě nuda, nepřináší to žádnou radost, žádnej zvuk, žádnej charakter. a stejný to je s autama. Elektrický auto mě neuráží, pro většinu populace je to mnohem lepší volba jak nějakej spalovák, mnohem méně starostí, cenu neřeším, to je druhá věc. ale rozhodně to nikdy nebude dělat takovou radost jako benzinový auto.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pon 04.11.2019 09:37 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Příspěvky: 360
Bydliště: Vysočina
Teď budu mluvit hlavěn o Tesle a ne o elektroautech určených do města a pod, ale možná se to trochu týká i jich.

Jaktože elektroauto nebudě dělat radost? Ano, nebude tam radost ze zvuku, protože žádný není, s tím souhlasím. Třeba tam nebude radost z té zpětné vazby a podobně. A kdo hcce jezdit ve sporťácích, tak si asi na projížďky teslu nekoupí. Ale třeba ji má doma a jezdí s tím denně a o víkendu vyrovná hladinu CO2 :)

Zase to elektroauto bude dělat radost jinde. Třeba právě tou dynamikou a i tím, jak to prostě sedí v zatáčkách (Nejel jsem s tím, ale ve všech recenzích se to říká), technikou, relativním tichem v kabině při menších rychlostech. Tím, že se nemusí servisovat tak, jak spalovací auta. Lidi na youtube co třeba Teslu pořídili, tak je to baví a můžou mít auta rádi a mít k ním vztah.

Přeci i moderní benzínová auta stojí za prd. Třeba nějaká tuctová F30 v turbobenzínu. Píše se, že to nemá zpětnou vazbu kvůli posilovači, zvuk stojí za prd a je z repráků, už to není BMW bla bla bla.

Souhlasím s tím, že pro zarytého petrolheada je to auto, které by si asi nekoupil. To je asi tak, že mi třeba kolega v práci řekl, že jsem magor, když jsem pořídil BMW a narval do toho LPG. Si přece nemám kupovat BMW v 3 litru benzínu, abych do toho dal plyn, že to nejede, sere se to, nemá to výkon, a smrdí to.

Nakonec je to úplně jedno. Ono každý druhý, kdo má auto a má k němu vztah se nazývá skoro petrolheadem. Jenže ono těch opravdových petrolheadů zas tolik není.

Jinak, enduro škola teda asi pěkný zážitek :) něco jako já v závoďáku na okruhu. Taky super :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pon 04.11.2019 09:45 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
ano auta s každou generací ztrácí radost z jízdy, pak se člověk sveze v E36 a má hubu od ucha k uchu.
to že auto více sedí v zatáčkách pro mě není výhoda, viz když jsem měl půjčené porsche 911, to auto je uplně jinde než baworáci a díky tomu jak je dokonalé tak je nezábavné, protože pokud není člověk profík, nikdy ho nedostane na hranu. a mě prostě ty nový auta kde člověk jede 200 a neví o tom nějak neberou, stejně jako G11 která díky natáčení zadní nápravy a vzduchu projede zatáčku tak že prostě nevím že nějaká byla, já se radši nechám natlačit do bočnice sedačky v prehistorické E65. lepší neznamená vždycky lepší.
jsem prostě stará škola, a zvuk auta je pro mě moooc.
jinak u F30 340i jde narozdíl od elektromobilu zvuk v pohodě vyřešit.
ty elektromobily nedej bože tesla jsou prostě už jen krok k tomu že nás ty auta budou jen vozit sami. a myslím že poslední kdo se může nazvat petrolheadem je člověk co se nechá autem jen vozit a ani neřidí a ještě to nemá zvuk. to je prostě MHD.
a ani nevidím duvod čekat na víkend abych se projel. já když jsem jezdil v BMW do práce, tak jsem se vždycky těšil do práce, už jen proto že jsem jel v BMW.
takže jsem rád za to jaká mám stará, nedokonalá auta ještě trošku s motoristickou duší. V8 se zvukem co se odráží o baráky a když jedu mám hubu od ucha k uchu,


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2019 20:42 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 05.01.2019 11:48
Příspěvky: 830
Mě přijde že je to jako s cigaretama. Ty ošklivý smradlavý cigarety se snaží co nejvíc diskriminovat a na druhou stranu se snaží vyzdvihovat e- cigarety, který jsou mnohem zdravější, nesmrdí, a další bla bla bla.
A v realitě je to přesně naopak. Ty zdrávé e- cigarety jsou mnohem větší zabijáci než ty ošklivé tabákové.
A přesně takhle je to i s elektroautama. Pro životní prostředí je to mnohem větší zátěž než ty hrozné spalovací motory. Ale nikdo ti neřekene že když si koupíš ojetý auto tak ušetříš planetu víc než když si koupíš nový.
A chceš snížit emise? Tak tím pádem by měli pravidla platit pro všechny stejný. Auta, loďe, letadla, vlaky. A kdyby ta situace byla tak kritická tak pro nezredukujou počet aut? Jezdit by mohl jen kdo by na to měl. Protože by celá ekonomi byla v prdeli? Ale to je stejně. Takže je asi něco hodně moc špatně.
Neříkám že zkoušet jiný způsoby pohonů je špatně. Ale ne to lidem agresivně vnucovat že je to to nejlepší co může být.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2019 21:04 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
to bych zas netvrdil. celkem objektivně to napsal Martin Vaculík ve SM při testu Renaultu Zoe.
takže
- elektromobil nemá nulové emise, ale přesunuté emise, jsou jinde než auto
- je výhodou dostat emise z města do elektrárny mimo město
- elektřina se dá vyrobit poměrně čistě, ale dělat ji z uhlí a pak zákazat auto na LPG např je blbost.
- u nás už byl blázinec s naftou, každý si kupoval naftu i do města, to je blbost, ale např v kamionu který jede v konstantím zatížení, zahřátej atd. se emise prakticky srovnají s tím jako by jel na elektřinu (ty moderní EU 6 s SCR), a kamiony nejedou ve městě, takže tady je blbost vymyslet nahrazení elektřinou
- je vhodné zahrnout i km, např důchodce co najede 4k ročně nepotřebuje elektromobil ale stačí mu nějaká 1.0i, při svém nájezdu nevyprodukuje takové emise aby se vyplatilo koupit 3x tak drahé elektrické auto.
- takže ja bych ty elektrická auta tak nezavrhoval, třeba BMW to má emisně zmákle, továrna stojí na skládce kde čerpá metan, vyrábí z něho proud, + mají soláry, větrné elektrárny, dobrou recyklaci celého auta, takže u takové i3 je člověk poměrně dost eko, pokud teda není ta elektřina z uhlí.
- nabíjení musí být smysluplné, nevidím důvod stavět velké bateriové pole jako v kalifornii, ale nabíjet elektromobily dispozičním proudem
https://www.youtube.com/watch?v=h5cm7HOAqZY&t=932s
- elektromobil furt nebude auto pro nadšence do aut (spíš pro nadšence do blbůstek viz tesla s těma svýma revolučníma věcma), ale určitě stane součástí provozu a snad nám to ty spalováky hned nenahradí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2019 23:09 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Příspěvky: 624
Já na těch elekrických autech taky moc ekologie nevidím...kdyby to bylo tak, že si přes den nashromáždíš elektřinu z panelů někam do baterie a přes noc to napereš do auta, tak to je super myšlenka a byly by z toho nulové emise...ale je otázka jak zatížíme přírodu výrobou těch baterií v garáži, panelů na střeše a bateriií v autě...
Jinak jsem přesvědčen, že je ekologičtější dojezdit třeba 10-15 ti leté auto dalších 10 let než zatížit přírodu předčasnou výrobou nového a likvidací starého...

Zatím spíš věřím, že za protěžováním elektroaut je spíš snaha o nezávislost na arabských zemích než nějaká snaha ulehčit přírodě...

Vidím za vším jen byznys...snaha automobilek začít prodávat auta s drahou baterií s omezenou životností a tím nás vlastně donutit si každých pár let koupit auto nové je zřejmá...tlačí na politiky a ty tlačí na nás jak jen můžou, aby se podpořil trh s novými auty...automobilky chrlí tisíce aut denně (obrovská spotřeba energie, zdrojů, produkce emisí) a je potřeba to někomu vnutit...a politici jsou takový náhončí...viz.ekopoplatky za převody starších aut...blábolej tady o vysokých emisích starých aut, ale o emisích a plýtvání zdroji vzniklých předčasnou výrobou nových aut mlčí...blábolej o technickém stavu starých aut a přitom technický stav vozidla je naprosto zanedbatelným důvodem havárií...

Kdyby to myslela vrchnost s ekologií vážně, tak bude snaha omezit dopravu samotnou...jak píše Cheater...třeba by byla snaha pořádně zdanit letecký benzín, mazut do oceánských lodí...zatížit daněma dovoz zboží z velkých dálek a na druhé straně snížit daně výrobkům lokálním....je nutné si dovážet potraviny a zboží z druhé strany zeměkoule...? Je nutné létat na dovolenou na druhou stranu světa...? Je potřeba vůbec někam létat...? To jsou jen výdobytky, které si můžeme dovolit, ale zároveň ničí planetu...a vzhledem k tomu, že člověk je už dnes přemnožený a stále jeho počty katastrofálně narůstají, tak je cesta, kterou se ubíráme, cestou do sraček...

Jediná snaha, která by měla pozitivní dopad na planetu, je omezit populaci člověka a zároveň snížit naší spotřebu...ale tuto snahu tady nevidím...snaha je přesně opačná...podpora ekonomického růstu, produkce a zvyšování populace...o ekologii tady bohužel vůbec nejde...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: úte 05.11.2019 23:23 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
- nevím jeslti by někomu prošlo že by přišel s tím že jde snižit populaci člověka, s tím tu byl naposled hitler
- automobilky spíš budou krachovat, uniee je zatlačila dost do kouta, uvidíme od přístího roku.
- souhlasím s tím že je blbost tlačit lidi aby jejich OI TDI hodili do šrotu a pořidit si moderní krám s životností jedné výměny oleje
- nesouhlasím s tím že elekrická auta budou drahá na provoz. i3 se vyrábí 5 let a ještě jsem neviděl že by některá měla pod 90 procent kapacity baterie, naopak spalovací "bratříčci" už mají z poloviny vyměněný motor.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.073s | 20 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner