BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je sob 07.12.2019 10:36



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 20:30 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
můj názor/zkušensoti/nabrané informace

mám s elektrověcma už dost zkušeností, nejvíc s i3, i3s atd.

pro koho to je?
- pro člověka co nemá vztah k autům, myslím tím že požaduje aby auto mělo zvuk, aby bylo extrémně zabavné, ale pro člověka co chce dojet z bodu A do bodu B, ideálně aby to řídilo samo.


co je na tom super je to že člověk nic neřeší, nepřemýšlí jeslti má studenej motor, dost oleje a já nevím co ještě, prostě sedneš a jedeš. i3s jsem měl na víkend, je to zajímavý. prostě přijdeš, přidáš plyn a jedeš, žádnej zvuk, žádný emoce, prostě krabice co letí.
třeba já bych si to koupil radši jak naftový auto (pokud bych nejezdil daleko), netřepe se to, nevibruje to, nemusím čekat 30km až se to ohřeje.
pro ženskou do města je taková i3s skvělý auto, sedneš a jedeš. nová starost je hlídat ten dojezd, tady bys musel byt hodně předvídavej. prostě takle se rozhodnu že pojedu někam 300km a jedu, max budu 5 min tankovat, a i to mě někdy sere, nedovedu si představit se někde 2 hodiny nabíjet. Navíc jezdím dlouhy trasy a i dojezd 600km a pak se hodinu nabíjet je pro mě totálně nepředstavitelný.
vidím v tom smysl jako druhy auto, pro tu ženskou, jenže pro mě je to jako druhy auto drahy, pro lidi co neřeší prachy super volba.
a já si radši koupím starou V8 se zvukem a požitkem než elektriku. když jsem jezdil s I3s, nebo C evolution, tak právě co mi nejvíc chybělo byl zvuk, to z toho udělalo totálně nudnou jízdu. i8 je jiná liga, tam je zvuk i elektrojízda.

Pro takovýho fishmakera v tom vidím smysl, pro člověka co bydlí někde v satelitu, do práce jezdí do prahy, zaparkuje s tím všude, ale dobije u baráku v noci dispozičním proudem.

Dokud můžem používat nějaké V8, V12 a podobné zhovadilé motorizace, nemám důvod se o elektroauta více zajímat, i ženě prostě udělá radost víc Voyager za 60k s LPG a V6, 7mi sedačkama, než nějaká tesla, nemusíme řešit parkování atd. tak je to pohoda. a stejně nikdy neprojezdíme ty prachy aby se vůbec vyplatilo o tom uvažovat.
no a až přijde doma kdy nám zakážou benzínové motory, tak půjdu do nějakýho elektra, ale doufam že to tak 20 let ješte nebude, pak už budu mít pěknej elektrickej invalidní vozíček :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 20:40 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5868
Bydliště: střed Česka
Na čistý elektromobil zatím nemáme technologii uchovávání a rychlého dočerpání energie, o délce dojezdu nemluvě.
Kombinace v plug-in hybridu řeší oboje, jak dojezd několika desítek km na elektriku z domácí zásuvky tak stovky kilometrů se spalovacím motorem.

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 20:44 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
škoda že zatím má malo ktere plug in hybrid víc jak 50km elektrický dojezd.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 22:08 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Příspěvky: 624
Mě přijde hybrid jen zbytečně přidaná technologie do auta...připadá mi to jako takový vývojový mezičlánek mezi spalovákem a elektroautem...jediná výhoda je, že to dokáže jet chvíli na baterky...ale za cenu další přidané technologie do auta a vyšší ceny...

Nemám ty ceny hybridů nijak blíže nastudované, ale když budu předpokládat, že ten hybrid bude stát třeba o 100.000,-kč víc než obyč.spalovák a ušetří třeba litr na sto...= ušetří 30 halířů na km...takže se to začne vyplácet po více než 300.000 km...

Ale ta výhoda elektromobilu - jako je právě to odpadnutí servisu normálního spalováku tam není...naopak se člověk ještě bude starat o další elektro systém...

Já osobně tuto hybridní vychytávku určitě přeskočím a když už něco, tak půjdu rovnou do čistýho elektroblázince :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 22:14 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5868
Bydliště: střed Česka
Dokud nebudou elektrická auta schopná ujet 1000 km denně s doplňováním energie v řádu minut, budu raději občas měnit olej v motoru a "trpět" hlukem.

Mimochodem, technologie by byla i s infrastrukturou, a to palivový článek na methanol, ale to by pomatení greténisti nesměli CO2 (potravu pro vše zelené) prohlásit za nepřípustnou exhalaci.

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 22:58 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Příspěvky: 624
Kdoví, jak to s elektroautoma vůbec do budoucna bude...jestli to vývoj někam dál posune...jestli bude dost surovin na výrobu bateriíí...jestli bude stát schopen zajistit posílení el.sítě...atd...


Na druhou stranu kolik % lidí potřebuje najet 1000 km denně ? Moc nás asi nebude a je hodně lidí, kteří nenajedou ani 100 km za den...a pro ty to je třeba zajímavá volba...mě by třeba teda taky vůbec nelákalo někde auto parkovat a hodinu do něj tlačit elektriku...nedej bože čekat až se uvolní místo u nabíječky...ale když to můžeš nabít doma přes noc a pak s tím 2-3 dny jezdit, tak proč ne ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 23:09 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
a hlavně to vše rapidně zdraží až stát nebude mít ty peníze z daní za palivo. tzn že časem budou elektroauta stejně jezdit za 2-3kč km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: pát 01.11.2019 23:36 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Příspěvky: 624
To jsem chtěl taky napsat...to bude zajímavý, jestli zdraží elektriku nebo napálí nějaké daně...nejlépe paušální...
Mám pocit, že ta elektřina z rychlonabíječek už dost podražila...to je první vlašťovka :-)

Doma si zase člověk může koupit systém s panely na střechu a baterií do garáže...přes den nabít baterie a přes noc to naprat do auta...princip super, ale cena zatím nic moc, životnost? + neefektivnost, když je pod mrakem...no je to ještě v plenkách no :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2019 10:27 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Příspěvky: 5811
Bydliště: 335i
Hybrid má potenciál hlavně u těžkých a užitkových aut typu MHD... v Bruselu jezdí tuším Volvo diesel-hybridní busy, kde odjezd ze zastávky a pomalé křižovatky zvládá na baterie, stejně tak rekuperační brždění z kopce... kdyby se k tomu dala větší baterie a nabíjení na konečné, s trochou snahy by šel celý cyklus vychytat na min. použití spalovacího motoru, který by navíc mohl být podstatně menší.

Imho je cesta elektro, kde spalovací motor bude spíše jen generátor (optimalizovaný na určité otáčky-režim generátor) plus přímé přemostění na kola-pohon bez ztrát “konstantní” rychlostí řekněme v rozmezí 90-130. Mazda k tomu chce vzkřísit Wankel, protože je kompaktní, bez vibrací a při optimalizovaném běhu v omezených otáčkách by měl mít i podstatně vyšší životnost/účinnost/emise.

Jinak svezení s Teslou S bylo fajn, feeling jako z mojí e92 (řízení, brzdy, tuhost, náklony, akcelerace, podvozek), žádná trága ze zpracování, hafo místa, cool vykreslování provozu kolem, velmi použitelný kufr (+druhý vpředu), hafo cool vychytávek, ovládání přes tablet bez problémů, byl jsem mile překvapen... a do města člověk nemusí skoro šlápnout na brzdu, kolony dostávají jiný rozměr (prostě jen čekáte, nemusíte řadit nebo stát na brzdě a grilovat kapotu)...
Po presednutí zpátky jsem ale ihned ocenil zvuk a pocit z motoru (335i), nic proti elektro, ale zkrátka to byl ten první a hlavní pocit.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tesla a elektromobilita
PříspěvekNapsal: sob 02.11.2019 10:41 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 23822
Bydliště: BMW Master
jsem na tom uplně stejně, zvuk a pocit z motoru (V8) je to co tam prostě chybí, to z toho dělá spíš uživatelské než petrolheadské auto.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.067s | 18 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner