BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je stř 22.01.2020 18:36



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 28.04.2019 12:37 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Příspěvky: 537
Díky za odpověď, ikdyž teda nevím jestli jsem to správně pochopil. Řekl bych, že z toho výběru co BMW dává je 0W40 nejlepší. Já jsem měnil olej před měsícem v 8000km. Byl tam od 1800km takže 6200km a rozhodně nebyl černý, spíš bych řekl, že byl až překvapivě světlý, což mi potvrdil i přítomný mechanik. Jinak chci měnit olej vždycky po sezóně, což je pro mě okolo těch 7000km.

_________________
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 28.04.2019 15:05 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 659
Bydliště: Praha
Nebudu ze sebe dělat odborníka na olej, to rozhodně nejsem. Bohužel jsem strávil hodně času tímhle zjišťováním co a jak a člověk se leda dostane ke strašně různým názorům. Ty auta (motory) jsou stále natolik nový, že případy, že by tam někdo lil 10w60 od novýho, najel 300tis a pak to rozebral prostě nejsou. Kvůli zárukám se tam prostě lejou oleje těchto tří specifikací, já jdu teď ve 28tis na čtvrtou! výměnu. Mám zaplacenou záruku 200tis km a nedokážu si představit, že bych jezdil jak jezdím a olej měnil po 30. Další věc co jsem zjišťoval, z výroby tam máš nějakej olej, a ten se podle roku nebo specifikace nebo jánevímčeho lišil. Já měl 0w40 a zůstávám u něj

Docela sleduju teplotu oleje. U e92 M3 nebyl problém dostat se přes 140st, tady jsem se snad nikdy nedostal přes 110st. Hlavně na režim sport plus se okamžitě zaplne druhej okruh chlazení a při běžným provozu nepřelezeš 100st, na okruhu cca 108st. Tohle bych řekl má F80 vyřešený lépe. Kámošovi s F87 s N55 se auto na okruhu zastavilo 2x kvůli přehřátí. Jenom tak polemizuju, taky bych rád dal autu to nejlepší, zatím se ale holt jeví být nejlepším jen měnit olej často. Opravte mě, jestli se pletu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 28.04.2019 18:24 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12496
Bydliště: Brno
Je to jak říkáš, pokračovat v 0w40 a případnou výměnu přizpůsobit jen stylu jízdy a hotovo... Větší akademickou debatu asi nemá cenu vést :-) možná někdo bude takovej pacient, že najede pade na nordschleife a řekne si že zkontroluje lágry a pak by se něco vědělo... Ale to se zase nikdo nedozví :-D
Důležitý je to tam hlavně nenechávat ani 30 a ani 15 obvzlastě pokud auto navštíví okruh .
Já v 335 měním olej 7-8tis a to jezdím na dědka , prostě furt zanedbatelný náklad v celém tom provozu :-)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 29.04.2019 07:59 
Offline
Výkonná rada
Výkonná rada
Uživatelský avatar

Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Příspěvky: 5875
Bydliště: střed Česka
MattyX píše:
... jen tam serou lehkoběžný oleje proto, aby to prostě dalo o 20g CO2 na 100km méně ...
Souhlas s myšlenkou, jen číslo bude o jeden-dva řády nižší.

MattyX píše:
... varianta najít nějaký relativně lehkoběžný olej, ale který má HTHS při 150'C více jak 4,0 ...
To je oxymoron, lehkoběžné oleje se vyznačují HTHS menší než 3,5.
To je jako bys chtěl hubenou holku, ale musí vážit přes 90 kg :-D

ada540i píše:
... Jaký bys doporučil z výběru 0W30, 5W30, 0W40?
Ani jeden. Jak psáno výše, dostatečný počet zkušeností s nájezdem stovek tisíc km zatím nejsou, ale 5W-50 by to mělo dát i se studenými starty.

_________________
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 24.05.2019 18:04 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 24259
Bydliště: BMW Master
tady nikdo neví jak to s těma vůlema, hlavně měnit co nejvíc olej, dělam nějaky servis na C4S 991 a prostě jsem nastavil jasný pravidla, jelikož borec lítá docela, tak olej max 5 tisíc km, a po par dnech co to bude na Nordschleife hned uděláme tak nebo tak. v C4S 991 je taky 0W40.
Jinak mi někdo říkal (nemam ověřeno) že v M5 F10 je 0W40, ale s competition paketem pry 10W60, to by znamenalo že 0W40 se nepoužívá kvuli zmenšení vůli, ale jen těch emisí a spotřebě.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 25.05.2019 00:03 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 12.04.2017 15:47
Příspěvky: 243
Ty vůle v šálách u té S63 jsou tam cca stejný jako u té S65 či S14 či dokonce staré S38B35 v E28 žraloku.

vůle v hlavních šálách 0.020-0.046mm takže stejný
a

vůle v ojničních šálách u S63 jsou 0.025-0.070 mm na předepisovaný olej 5W40 a třeba u té S65 kde je předepsaný olej 10W60 a tam jsou vůle ještě o chlup menší 0.029-0.051mm
Takže úvaha, že ty řídké oleje jsou tam proto, že je motor složený na menších vůlích je dle mne mylná :)
Ale třeba jsem to špatně pochopil a debata se týká něčeho jiného :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 25.05.2019 06:56 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 24259
Bydliště: BMW Master
tak potom by těmto motorů mělo těžce prospět přechod na 10W60


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 25.05.2019 08:53 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 659
Bydliště: Praha
A jsme u toho, teda u nekonecny debaty o olejich. Jo, asi by mu to prospelo (nebo min neuskodilo), ale nikdo to neriskne kvuli zaruce. 0w40 se lejou do Porsche od ery vodou chlazenych boxeru, do nisanu gtr apod.. kdyby existovalo min nekolik zdokumentovanych prikladu, hele leju 10w60 a motor mi po 200tis km seveli jedna radost, tak super. Takhle ale zodpovedni lejou co je predepsano a meni podle zateze 5-10tis km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 25.05.2019 08:57 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 659
Bydliště: Praha
Doufam, ze nebudu sezran za dotaz, tema se posunulo k olejim. Co M2 s N55? To je motor blize k N54 a tam uz tyhle zkusenosti jsou? 5w50?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 25.05.2019 09:17 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 24259
Bydliště: BMW Master
no v záruce je situace jiná, asi bych lil 0W40, tam to jinak nejde, jak to chceš udělat jinak? tam není jina možnost,ale idealní je asi počítat že to po zaruce dáš pryč.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.056s | 18 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner