BMW Auto klub ČR
http://www.bmwklub.cz/forum/

M2 / M3 z druhe ruky
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=102416
Stránka 2 z 2

Autor:  ada540i [ ned 01.12.2019 10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: M2 / M3 z druhe ruky

To tommee:
Moc hezky napsáno. S tím odstavcem o M3 naprosto souhlasím. Z fabriky je prostě dělaná do běžného provozu, s tím že na okruhu úplnou ostudu neudělá. A pokud jí budeš takhle používat, budeš spokojenej.

Autor:  MattyX [ ned 01.12.2019 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: M2 / M3 z druhe ruky

tommee píše:
Přispěju se svou troškou do mlýna ještě než přijde filozof a všem nám to vysvětlí.

:smich2: :smich2: :smich:

Autor:  tommee [ pon 02.12.2019 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: M2 / M3 z druhe ruky

JaraX píše:
tommee
můžeš ty auta srovnat? protože obě má fakt málokdo, a otázku jestli koupit M2 nebo M3 mi pokládá furt někdo, majítelé M3 tvrdí že M2 není skutečný Mko, už kvuli tomu že nemá M motor, majítelé M2 trvrdí že M3 je těžká kurva.
kdybys mohl mít jednu kterou bys koupil?


Můžu, troufám si říct, že jsem s oběma něco najel a je to fakt zásadní a přitom jednoduchá otázka, nicméně s ne už tak jasnou odpovědí.

Představme si to jako graf, kde na jedné straně stojí čirá zábava a na druhé komfort. Čím víc přidávám výbavy k získání komfortu, ztrácím zábavy. Nikdy jí neztratím všechnu samozřejmě, ale takhle mi to přijde s těma autama. Svůj výběr jsem popisoval v klubovkách a když to zkrátím, první seznámení s M2 mě celkem zklamalo. Levnej interiér, nešlo nic doobjednat, hopsavý na první pocit, nepříjemný pro dlouhý trasy. Já chtěl 4 dveře, použitelný auto na daily a chtěl jsem se odlišit, tak mám champagnequartz s červeným interiérem. Navíc v tý době (2017) byla na M2 nesmyslná čekačka a na M3 jsem dostal mnohem větší slevu, tím bylo vymalováno a rozhodnuto.

Pokusím se shrnout pár faktů. F80 je úplně jiný auto než F30 (která mě úplně zklamala). Stojím si za tím, že i když se nevyhnula současným shit trendům, je to robustně postavený auto, který až na píčoviny drží pohromadě, je tuhý, pro normální použití má podvozek co relativně vydrží včetně brzd s motorem o absurdním výkonu do běžného provozu.
M2 je jiná, zábavnější, předvídatelnější, je celkově hodnější a působí lehčím dojmem, přestože váhovej rozdíl mezi M2 a M3/4 je minimální. Je to způsobený kratším rozvorem a možná jinou charakteristikou motoru, který netočí tolik jako s55, ale má plošší křivku krouťáku. Stojím si za tím, že základní tlumiče na M2/M3/4 jsou lepší než EDC na M3/4. Mít tolik možností nastavení u M auta je pro mě jako vzkaz fabriky, nejsme schopný to naladit, tak si to uzpůsobte jak potřebujete, ale pořád to bude trochu nahovno.

Takže: Porovnávám s první M2, současná M2 má už i M motor, ale taky víc váhy na předku a pod bříškem dvě hnusný OPF bambule. V tý jsem nejel, ale asi bude pravou volnou pro váhavce. BMW to má marketingově hodně dobře zpracovaný. Dal by se o tom napsat ohromné elaborát, ale kdo hledá čirou zábavu, bude základní M2 skvělou volbou s manuálem i DCT, klidně úplně bez výbavy. Získáš dobrej základ pro další vylepšení a auto, který si překvapivě dost drží hodnotu. Kdo chce víc výbavy, výkonu a použitelnosti "univerzálnosti", ať jde do M3/M4.

Já osobně bych asi dnes šel do C63 :lol: (ale to je tím že stárnu a jsem magor)

Autor:  ugurundu [ pon 02.12.2019 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: M2 / M3 z druhe ruky

Tommee, dekuju za krasny soupis.

Ohledne pouziti, na okruh s tim asi nepoujedu na to mam motorku. do te m3/m2 bych musel pustit fakt hodne aby to bylo stejne zabavne jako 6-tka predelana na okruh.
Bude to "daily" car, najedu cca 8 k rocne. Vetsinou se jedu jenom projet okresky.
M2 la me laka prave tim ze to bude takova motokara. M3 ma zase vyhodu ze je to sedan. Kdyz bude potreba prejet ve 3-4 tak v m3 se to da v pohode.
Akutalni 335i ma rozhodne neco do sebe, ale uz je to starsi. Musel bych dat jine brzdy, protoze tyhle se na okresce uvari, podvozek je moc mekej (m-packet).
Tak jsem si rekl ze nez to investovat do 335 tak ze koupim rovnou neco co by to melo splnit z vyrobi.

Autor:  Totic [ pon 02.12.2019 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: M2 / M3 z druhe ruky

Tak asi tu ///M2 motokárku na okresky, když nemusí být daily na pohodlí, ne ?

S podvozkama takovej příklad na předchozím Maserati Quttroporte V8 byly taky Skyhook tlumiče něco jak EDC (a samosvor), ale na vrcholnou sport verzi GTS, s nejtužším a nejnižším snížením daly stejně klasik ocelový podvozek, podle testerů prý funguje na limitu nejrychleji a nejspolehlivěji.

Autor:  tommee [ úte 03.12.2019 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: M2 / M3 z druhe ruky

ugurundu: Ono i v M2 se dá přejet ve 3 ne 4 lidech. Jasně, babička se dozadu nasouká dost blbě, v tomhle jsou ty druhý dveře k nezaplacení. Já vozím vzadu většinou svýho parťáka buldočka a taky díky bohu za dveře :lol: V M2 už sedačky nemám :D

V tomhle topicu byl taky načnutý zvuk. Základní M3/4 chrastí jak bedna hřebíků, ZCP zní o poznání líp. Dokonce Akrap na základní verzi je mnohem, ale mnohem tišší než na ZCP, to je teprve to pravý maso. Bez primárních katů už je to fakt moc, to už hluchnou lidi kolem silnice.
M2 s N55 zní zdaleka nejlépe, resp nejpřirozeněji.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/