BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je ned 08.12.2019 08:10



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
PříspěvekNapsal: čtv 25.04.2019 10:02 
Offline
Registrovaný

Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Příspěvky: 637
Bydliště: Jeseník
Zdravím příznivce loga M,

chci si domu pořídit novou hračku, ale nevím jestli se rozhodnout pro M3e92 nebo M3f80

Jaké jsou zkušenosti majitelů obou vozů? Co mi doporučíte? V E92 mě láká motor V8, řadovou šestku mám teď v 335i. V F80 mě zase láká novější vzhled a to je asi vše.

Jak jsou na tom co se týče spolehlivosti? Co E92 a motor, manuál nebo automat a na co si dát pozor při výběru?

Co je lépe jezdí a dá se s tím i někam cestovat?

Moc díky za rady a vlastní zkušenosti.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 25.04.2019 11:24 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: sob 26.04.2008 00:00
Příspěvky: 283
Za mě bych asi šel už do F80 teda pokud nehodláš kupovat auto jako dlouhodobější investici to pak asi E92....
je to vlastně poslední atmosféra... Jinak koupit opravdu TOPovou E92 s nějakým malým nájezdem je taky trochu problém bych řekl
Jinak bych volil DKG mám ho v E92 a asi si nějak ani nedovedu představit manual a v f80 už vubec ale sto lidí sto chutí...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 25.04.2019 14:12 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Příspěvky: 537
U převodovky se musíš rozhodnout sám, s tímhle ti nikdo neporadí, akorát se dozvíš co by si koupili ostatní a na to ti líp poslouží hlasování. Nebo se ptej na konkrétní věci ohledně převodovek, aby ti to usnadnilo rozhodování. Ale dotaz typu manuál nebo automat je základ dalšího flamu na dvacet stran :onfire:

Univerzálnější je rozhodně F80 než E92, už jen kvůli velikosti a počtu dveří. Díky tomu nastavení se z F80 dá udělat i celkem normální auto. Vozím běžně manželku a malýho (teď 7 měsíců) a nemáme nejmenší problém. S porovnáním ti moc nepomůžu, ale kdybys chtěl vědět něco konkrétního u F80, tak rád pomůžu.

_________________
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 25.04.2019 14:27 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 658
Bydliště: Praha
Pokud s tím chceš jezdit, tak f80. Pokud chceš mít doma poslední atmo, tak e92

Za mě: Na F80 mám najeto 30tis km, byla na Nordschleife, ve Spa, v Mostě v Brně, na driftech na sněhu v Lungau, vozí mi prdel do práce a jezdí mi služební cesty.

Ad manual vs DCT: Mám DCT, jezdil jsem v ní i s manuálem. Myslete si mě, že jsem třeba lama, ale tenhle výkon už s manuálem neuřadím jak bych chtěl a DCT funguje famózně.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 25.04.2019 15:30 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Příspěvky: 3448
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Nějakej ten pokec byl tady 340i vs. ///M : viewtopic.php?f=24&t=95879&hilit=marina

Mě se líbí E90 M3 a coupé E92 je nádherný taky, včetně V8 N/A. Myslíte, že tyhle generace jsou na ježdění nepohodlné ? Co má vlastně s SMG, nebo DCT ?
Na co potom kupovat druhej turbobenzin?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 26.04.2019 07:28 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 658
Bydliště: Praha
Otazku jestli M e9X n f80 si asi polozil kazdej, viz moje vlakno v klubovkach

Nikdo netvrdi, ze E9X V8 je na jezdeni nepohodlna. Jen F80 je proste pouzitelnejsi. Ja osobne ty V8 zboznuju, za jejich charakter, famozni naturalni zvuk apod. Ale pokud bych ji koupil, tak nejakou v krasnym stavu a pujde do garaze.

I e9X ma DCT, s SMG to nema nic spolecnyho. To fuj slovo bych sem ani netahal. Pokud jsem zastancem manualu, tak v obou variantach jsou Mka dostupny. DCT neni treba se bat, je to robustni odzkousena prevodovka. Vzit v dnesni dobe Mko v manualu z obavy ze spolehlivosti DCT je podle me liche, takze vybirat v klidu srdcem.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 26.04.2019 07:37 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Příspěvky: 658
Bydliště: Praha
Jeste nikdo nenapsal, ceho se bat :lol: Podvozek a brzdy jsou spotrebak, nad kazdym M visi strasak v podobe ojnicnich lozisek. U V8 pokud nebyly loziska, saly delany, tak bych udelal hned preventivne. Spousta s55 je jeste v zaruce, tam je to otazka. Tech pripadu je zatim reportovanych minimum, ale uz jsou na to opravny sady :lol:

Osobne u kazdy ojetiny dbam pri nakupu o servisni historii, kterou rozhodne uprednostnuju pred cenou. Mko na udrzbu vyzaduje penize, to netreba zminovat


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 26.04.2019 09:17 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12484
Bydliště: Brno
U F80 bych řešil hlavně i to, jestli dělá majitel výměny mimo interval. Jsou kousky co mají najeto 30tis a už se šálky dělaly a byly - mrtvý :D protože 0w40 :)
Problém je pro ty přímovstřiky ježdění po městě, olej se ředí benzínem a benzín odmašťuje , takže vylágris to může být celkem snadno :)
U S55 je častým problémem řemenice na klice, BMW o tom asi ví, protože jinak by ten díl nestál asi 1500kč co norálně stojí i 10x tolik , otázka je kdy a jak se to projeví , přijde mi že to má trochu sporadický projev :)
Manuál vs. DCT - v rámci servisu bude levnější časem manuál, protože spojka vyjde furt levněji. Pokud ale člověk má v plánu i vyšší koně tak bych volil DCT - občas jsou chvíle kdy člověk letí kudlu a je rád že má obě ruky na volantu :) Na zbytek věcí je to aktuálně ještě furt nové auto, který se projeví asi později ...
Když už máš 335 asi N54 , tak bych do M3 nešel, to bych auto poladil na MHD stage 2+ za relativně pár peněz (420ps,600nm) a poladil si zbytek a nemusíš utrácet za jinou e90/92 :)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 26.04.2019 09:44 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Příspěvky: 537
MattyX píše:
U F80 bych řešil hlavně i to, jestli dělá majitel výměny mimo interval. Jsou kousky co mají najeto 30tis a už se šálky dělaly a byly - mrtvý :D protože 0w40 :)


A to myslíš tak, že 0W40 je špatný olej obecně, nebo že se musí častěji měnit, protože rychlejc degraduje? Jaký bys doporučil z výběru 0W30, 5W30, 0W40?

_________________
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 28.04.2019 11:08 
Offline
Moderátor
Moderátor

Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Příspěvky: 12484
Bydliště: Brno
No...mě by zajímalo na jakých vůlích vůbec je složená klika, jestli je těsný jak mladá panna tak pak se ta volba dá pochopit. Potom je otázka zda, ta vůle je normální a jen tam serou lehkoběžný oleje proto, aby to prostě dalo o 20g CO2 na 100km méně. Jenže problém nastává u toho oleje při extrémním zatížení a zvýšeným výkonem, kdy ojnice na kliku vyvíjí mnohonásobně zvýšený tlak a jak to ten film dá a nebo degraduje atd. což u viskozity -30 a teplotách 110-120 dost těžko pochybuju.
do N55 normálně lejeme 5w50 a pochopitelně to furt jede dál, nic se nezadře a podobný internetový flejmy :D Takže je varianta najít nějaký relativně lehkoběžný olej, ale který má HTHS při 150'C více jak 4,0 nebo se trochu příblíží této hodnotě :) Ty provozní teploty toho motoru tomu řídkému oleji dávají hafo zabrat a při kombinaci s krátkými trasami bude rychleji degradovat :) Vem si že u E46 M3 např. najedeš 3tis km vyměnuješ olej a je furt krásně hnědý, medový, prostě řekneš si že mu nic není (pokud ten motor není zakarbonovaný jak ostrava). To udělej u F82 a vytečení černý hovno jak bota :)
Jezdí za mnou pár majítelů F80,F82,F87 co na ty intervaly hodně dbají a mění po 5-7tis za standardní 0w40 kvůli případné záruc , je to furt ten nejmenší možný náklad, který by jsi do toho auta mohl dát a jedině mu to prospějě z dlouhodobého hlediska :)

_________________
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E30 336i Sedan S38 - RingTůl
E91 335i N54B30 - pracant :)

http://www.piston.czService & Performance partner
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.070s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner