BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header
Banner Autorozvody.cz

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je stř 17.10.2018 03:54



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: pát 26.01.2018 23:08 
Offline
Registrovaný

Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Příspěvky: 1357
Taky přidám svůj osobní poznatek z poměrně nového bmw s dpf, u kterého jsem byl překvapen - kámoš měl m550d v bílé barvě, nájezd opravdu téměř nic (řádově třeba do 50t km, a to ještě přeháním) a to auto jsem viděl s očouzenou prdelí, včetně koncovek. No, dost mne to zarazilo a nenapadá mne žádné logické vysvětlení... Bordel z cesty to podle mě nebyl. A že by bylo dpf mrtvé už za tak krátkou dobu? To se mi taky nezdá


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: sob 27.01.2018 09:48 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 10562
Bydliště: JaraXov
musí být, prostě auto s DPF musí mít čisté koncovky,


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: sob 27.01.2018 14:09 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 21.06.2013 00:00
Příspěvky: 1557
Já tedy nevím, ale DPF je filtr pevných částic a saze jsou pevná částice, takže nefiltruje.
Když jsem řešil nefunkční DPF - regeneraci - a vyřešil, ptal jsem se jak poznám že konečně regenerace proběhla. Jestli z toho vyletí mrak sazí až se po delší době spustí.
Odpověď zněla, že nevyletí nic. Jen motor bude mít takový dutý zvuk a pak už se nerozsvítí ponorka. A poznej to, když je odhlučněný. Jako památka mi zbyl 1cm černý kroužek na koncovce. Kolega jel pro jistotu za mnou a nekouří ikdyž mu vytnu.
Nevysvětlil jsem tedy nic, ale funguje to tak nějak.

Jo kouří mi starý TDI, má jen nějaký neřízený porceláňák, někdy když mu šlápnu, tak černý dým než přeřadím. Pak je klid. Ale jednou, když jsem řešil špatný štelverk, mi mechanik zvýšil dávku paliva, aby tak netrhal a od té doby na plný kotel kouří vždy. Ale je to ještě rotačka a nevím jak je to relevantní.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: ned 28.01.2018 12:35 
Offline
Registrovaný

Registrován: sob 15.01.2011 01:00
Příspěvky: 33
Katalyzátor nevím v jakém je stavu...
Dá se to ověřit na autě?
Podívat se na live data?
Nebo se musí vyndat, nahřát a vstříknout naftu jestli reaguje.

Díky...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: ned 28.01.2018 17:14 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Příspěvky: 439
No, tak DPF a jeho správná funkce má nejspíš něco dočinění s barvou vozu... nejvíce DPF vykazujících závadu je na bílých autech... naopak, černá, tmavě modrá, popř. tmavě šedá jsou většinou bez závad. :lol: :lol: :lol:

Takže jestli má tazatel bílé vozidlo je v kelu!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: ned 28.01.2018 22:13 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 21.06.2013 00:00
Příspěvky: 1557
:D tvl jo mám tmavou a koncovku ohlou dolů navíc. Chtělo by to olepit bílou folií na zkoušku.
To na těch fotkách je docela dobrý, už jsem viděl i očuzenou SPZku, takže evidentně něco špatně.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: stř 31.01.2018 01:32 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2294
Bydliště: Mariánské Lázně
mcerno píše:
Ahoj, zde je ukazka teplot...Asi je to spatne, pred dpf je mene nez za katem...
Nemám nic proti různým mobilním aplikacím, orientačně je občas používám, ale v tomto případě bych raději jako první použil BMW diagnostiku. Tím bych teploty naměřené Appkou jednak ověřil a hlavně BMW diagnostika vypíše všechny závady, které spuštění regenerace brání. Úplně stačí malá netěsnost a pokud není naměřen potřebný přetlak, ŘJ motoru si myslí, že DPF je zatím dostatečně průchodný a regeneraci nespustí.

Pokud byl DPF po předchozím majiteli vykuchaný, je možno předpokládat i úpravu softwaru v ŘJ motoru, kdy jsou zakázány i tzv. post-vstřiky, aby motor zbytečně nekouřil a o regeneraci s vykuchaným DPF se nepokoušel. To se dá těžko ověřit, protože se tam nechává původní pojmenování (číslo) SW. Ale určitě napřed origo BMW diagnostiku a prohlédnout DPF a spojení výfukových trubek od svodů až za DPF s důrazem na netěsnosti. SW v ŘJ motoru zatím určitě nepřehrávat.


Přílohy:
image2.png
image2.png [ 70.47 KiB | Zobrazeno 606 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: ned 04.02.2018 03:26 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Příspěvky: 88
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Mám dotaz ohledně dpf:
Psalo to chybu 480A particle filter, tak jsem to byl projet po dálnici, před najetím na dálnici jsem chybu smazal a znovu se objevila až za cca 45 minut.

Obrázek před a po:
https://1drv.ms/i/s!An2urnLSNTTnjFGtf1JVTR8V6DT7

Hodonota soot poklesla - je už teď ok? Ale stejně je příliš vysoký protitlak? A ještě mám dotaz, jak je to s tím Ash - popel - pochopil jsem, že toho se už nijak nezbavím, a bude jen přibývat, jaká je mezní hodnota?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: ned 04.02.2018 13:00 
Offline
Člen Klubu
Člen Klubu

Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Příspěvky: 2294
Bydliště: Mariánské Lázně
V DPF se zachytávají saze (soot, Ruß) a jako vedlejší nežádoucí produkt se vytváří popel (ash, Asche). Saze, které jsou dostatečně malé při pasivní nebo aktivní regeneraci shoří a zbytky ve formě popílku vyletí z výfuku ven. Velké saze a velké kusy karbonu sice při regeneraci shoří, ale už se nedostanou přes jemnou strukturu filtru ven, zůstávají v DPF a snižují jeho propustnost => diferenční tlak před DPF roste.

Proto je důležité používat motorové oleje určené pro motory s DPF, aby se popela vytvářelo co nejméně. Současně je nutné, aby se regenerace spouštěla automaticky a pravidelně. Tj. nepoužívat diesel pouze na krátké jízdy po městě, kdy se ani neohřeje a tím nejsou splněny podmínky regenerace. A pokud už se kontrolka DPF rozsvítí, tak je třeba tu regenerační jízdu provést co nejdříve a nečekat, až se příští měsíc pojede na návštěvu k babičce. Pokud se totiž vytvoří silnější vrstva sazí, tak to už nikdy neshoří bezezbytku.

Pokud porovnám ty dva diagnostické protokoly, tak to množství sazí (soot) kleslo z 54,95 g na 16,90 g, ale ten tlak před filtrem narostl z 1024 na 1152 mBar, i když množství popela (ash) zůstalo na stejné hodnotě 28,97 g. Současně narostl i "difference pressure" above particle filter z 68,92 na 286,77 mBar pro které nějak nenacházím vysvětlení => asi bych jako první otestoval nebo rovnou vyměnil tento diferenční senzor. Vadný snímač diferenciálního tlaku na filtru pevných částic je nejčastější závadou. Pokud snímač přestane správně měřit rozdílový tlak, regenerace filtru se nebudou spouštět v pravidelných intervalech. Vadný snímač se nemusí zobrazovat jako závada na diagnostice, protože hodnoty, které dodává ŘJ motoru jsou reálně možné nebo v povolené toleranci. Ve skutečnosti neměří skutečné hodnoty, vytváří chaos, je to prostě "kurvítko".

Zbavit DPF popela lze různými chemickými a fyzikálními procesy, kdy se musí filtr vymontovat a předat k renovaci odborné firmě. Žádnou Ti doporučovat nebudu, najdi si něco v Tvém okolí a prověř si jejich reference.

Více:
https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQ
http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam- ... ych-castic
https://www.dieselnet.com/tech/dpf_ash.php#cleaning
https://www.ctscorp.com/products/sensor ... -ash-soot/ a jeho překlad
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
:D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Opět problémy s DPF
PříspěvekNapsal: ned 04.02.2018 14:19 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Příspěvky: 88
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Díky za užitečné info ;)

Předpokládám že to čidlo je díl č. 5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0787

Auto jsem koupil cca před 300km, kontrolka DPF se ještě nikdy nerozsvítila. Jsem po výměně obou termostatů, všech žhaviček, škrtíví klapky, vše bylo KO, takže teprve teď mělo smysl s tím poprvé jet na dálnici a pokusit se vypálit DPF. Saze ubyly, takže alespoň nějaký úspěch. Budu muset pořídit DIS, inpa vypadá že livedata pro DPF neumí. Jen řeším problém, jak na ntb uvolnit 150GB místa :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.072s | 19 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner